Volvo 740 racing Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Hva kan man gjøre for at turbon skal høres bedre? att det suser. happyhappy Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 åpent filter, gir jo en mer intens lyd, litt "pust og pese" lyd... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Bare å bøye litt på bladene på skovvelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 åpent filter, gir jo en mer intens lyd, litt "pust og pese" lyd... Åssen filter der det? K&N? Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Åssen filter der det? K&N? eg har et billi (300,-) filter fra Bilrekvisita , et konet filter.. da hørre eg plystring oppøve fra bunn , og den tøffe lyden du får uten dumpventil... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 3" anlegg Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 kjøp 3" med 1stk. demper og det største K&N fra lysaker, koster ike mer enn 775inkl. mva. så alle dere som kjøper king dragon og alle andra slags "jøde filter" må jeg si jeg forundrer meg litt på, da dette filteret er både mye større enn de fleste også er det K&N, det sier seg nesten selv hva jeg mener.. men tilbake til turbosusingen, større eksos og mindre motstand til lufta, motstand=lyd demping, så åpne opp i både inn og ut på motoren så er du igang;) kjøpt deg tubamotor forresten?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 kjøp 3" med 1stk. demper og det største K&N fra lysaker, koster ike mer enn 775inkl. mva. så alle dere som kjøper king dragon og alle andra slags "jøde filter" må jeg si jeg forundrer meg litt på, da dette filteret er både mye større enn de fleste også er det K&N, det sier seg nesten selv hva jeg mener.. men tilbake til turbosusingen, større eksos og mindre motstand til lufta, motstand=lyd demping, så åpne opp i både inn og ut på motoren så er du igang;) kjøpt deg tubamotor forresten?? =) Tubamotor =)hehe...nei har ikke kjøpt det enda. Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 kjøp 3" med 1stk. demper og det største K&N fra lysaker, koster ike mer enn 775inkl. mva. så alle dere som kjøper king dragon og alle andra slags "jøde filter" må jeg si jeg forundrer meg litt på, da dette filteret er både mye større enn de fleste også er det K&N, det sier seg nesten selv hva jeg mener.. men tilbake til turbosusingen, større eksos og mindre motstand til lufta, motstand=lyd demping, så åpne opp i både inn og ut på motoren så er du igang;) kjøpt deg tubamotor forresten?? Og denne uttalelsen kommer på hvilket grunnlag? Regner med du har erfaring med alle disse "jøde-filtrene"... Tuller med deg Ronny, men ikke gidd å kom med slike uttalelser når du ikke har grunnlag for det. Er ikke uten grunn at Bilforumet ofte blir sett på som et useriøst fjortisforum... Når det gjelder KingDragon blir det brukt både innen rally og racing, så spesielt dårlig kan det ikke være... Back to topic: Når det gjelder turbo-/innsugslyd er åpent filter veien å gå. Kjøp gjerne et velkjent merke, så vet du hva du får. Pass dog på å skjerme det fra motorvarmen samt sørg for kald luft fra fronten. Rengjøring er viktig da det er litt mer utsatt, og ikke bruk for mye olje etter vask. La det også tørke godt for du tar det i bruk, for ikke å skade luftmengde/-massemåler. Har selv både K&N og JR filter, og har ikke noe vondt å si om disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Og denne uttalelsen kommer på hvilket grunnlag? Regner med du har erfaring med alle disse "jøde-filtrene"... Tuller med deg Ronny, men ikke gidd å kom med slike uttalelser når du ikke har grunnlag for det. Er ikke uten grunn at Bilforumet ofte blir sett på som et useriøst fjortisforum... Når det gjelder KingDragon blir det brukt både innen rally og racing, så spesielt dårlig kan det ikke være... Back to topic: Når det gjelder turbo-/innsugslyd er åpent filter veien å gå. Kjøp gjerne et velkjent merke, så vet du hva du får. Pass dog på å skjerme det fra motorvarmen samt sørg for kald luft fra fronten. Rengjøring er viktig da det er litt mer utsatt, og ikke bruk for mye olje etter vask. La det også tørke godt for du tar det i bruk, for ikke å skade luftmengde/-massemåler. Har selv både K&N og JR filter, og har ikke noe vondt å si om disse. Hvilken øy er du fra? Har en del slekt på mosterøy så ja, hvem hvet, he he Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Diameteren, eksoshastigheten, og motstanden i eksosrøret er faktorer som bestemmer alt om eksosrøret. Generelt sett skaper 3" bare dårligere flow på en motor som denne i dette tilfellet, som utgjør at det blir generelt dårligere effekt. Bigger isn't always better! Er ganske mye teknikk i eksosanlegg, så her er det mye å hente (og å tape)... Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Diameteren, eksoshastigheten, og motstanden i eksosrøret er faktorer som bestemmer alt om eksosrøret. Generelt sett skaper 3" bare dårligere flow på en motor som denne i dette tilfellet, som utgjør at det blir generelt dårligere effekt. Bigger isn't always better! Er ganske mye teknikk i eksosanlegg, så her er det mye å hente (og å tape)... Siden han har turbo er jeg ganske sikker på han vil tjene på et større eksosrør. STørre rør gir mindre hastighet og dermed mindre strømningstap. POenget med turboen er å omskape trykk og hastighet fra eksosluft til trykk og hastighet for innsugsluft. Da må eksosrøret være stort nok, jeg ville ihvertfall ikke gått ned til 2" rør. Heller 3". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Her var det mye misinformasjon ute og gikk. Først og fremst; den aller største bidragsyteren til turbosus er selve innløpet i turboen. Turboer med "anti-surge" eller "ported shroud" fungerer etter fløyte-prinsippet og hyler noe jævlig når de spinner opp (f. eks. diverse Holset, Garret GT3076R, GT37, GT4088R, HKS T51R med flere). For det andre SKAL en turbomotor ha minst mulig motstand i eksosanlegget for å fungere best mulig. Dette betyr aller helst 3-4-tommers rør rett ut forskjermen, eller raka eksosanlegg hele veien bak i denne dimensjonen hvis man har ambisjoner om å være street-legal. Akkurat nå skal Sveina få den tvilsomme glede av å argumentere for sin sak, om hvorfor man skal bruke et trangere eksosanlegg på en turbobil. Jeg (vi?) vet at han har feil, men det kan være interressant å høre logikken bakom hans uttalelse likevel. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 ang. uttalelsen om eksosanlegg kan det vel være at det er fort gjort å dra sugemotor-teori inn i feil sammenheng? men som Ryeng her sier, turbomotorer skal ha minst mulig motstand i eksos... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flamer Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Bare å bøye litt på bladene på skovvelen. SYKING Siter 01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual -x-Volvo 142 73 -x-Ski-Doo Formula + -x-Volvo 240 (Bilcross) Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.