Gå til innhold

Kvalitet, dynamikk og gode innspillinger

Ranger emnet

Golf IV driver

Anbefalte innlegg

Fyrer inn et spørsmål her jeg siden jeg ikke liker den musikken som de fleste her anbefaler spesielt godt :D

Så en Metallicadokumentar om The black album, der brukte de sinnsykt mye tid på å få alt "riktig" med plasseringer av mikrofoner osv. Er denne plata å anbefale? :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde for noen år siden hadde jeg en plate fra Ronny og Ragge, og dere vil vell ikke tro meg, men det er den fineste lyden jeg noen sinne har hørt på en CD plate. greit nokk at det var en rølpeplate med masse tulle musikk, men den dynamikken som var på den plata har jeg ikke hørt verken før eller siden. jeg hadde bare noe billig greier som var slengt inn i bilen på den tiden, men lyden var helt rå like vell. jeg savner den plata for da skulle jeg brukt den som referanse plate. knock :popcorn :bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel være Donald Fagen går jeg ut i fra.

Og yes, er helt med på at det er knallmusikk med kvalitetslyd.

Mvh

Dag Johansen

Du har helt rett, jeg satt faktisk og vurderte skrive Daniel Lanois istedet for Donald Fagen, så ble rett og slett en liten mismatch :p

Lanois fant jeg å være litt for "sært" til å kunne anbefale :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jeg bare spørre dere online musikk-shoppere. jeg har en del japanske artister jeg gjerne kunne ha vurdert å kjøpt platene til. har dere noen kjennskap om hvor jeg kan få tak i sånt?

for eks plater fra blant annet Ayumi Hamasaki (høyest prioritert), Utada Hikaru, Namie Amuro, Aikawa Nanase og L'Arc-en-Ciel (lavt prioritert). er noen andre også, men husker ikke hvem det er i farten.

dette er kanskje litt off topic men.

UFO har også en del bra musikk med ok innspillingskvalitet. men desverre mener jeg å huske at de ikke bruker ekte instrumenter, så instrumentsmessig er det ikke topp kvalitet akkuaratt. er en ungarsk gruppe som faktisk er i familien min. :) de har noen album, som for eks Paris, szerelemdoktor og Tarzan. i tilfelle noen skulle være intereserte, for dere finner neppe kun musikk om derer søker på kun UFO, hehe.

edit: la til et par artister bare... sikkert redigert dette innlegget rundt 10 ganger nå, lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dire Straits - Brothers In Arms

Katie Melua - Piece By Piece (sikkert ikke verdens mest korrekte innspilling, men likevel)

Dire Straits albumet Sultans of Swing Limited edition.. spor 5 Private Investigations og spor 15 Your latest Trick er vel to av de råeste jeg vet av "vanlig musikk"

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein Sevåg - Link. Instrumentalplate, melodisk og med stoooor bredde og luft i innspillingen. Sitter musikerne og klimprer i en svett klynge midt på dashbordet, har du et problem eller to.

Carola - Blott en dag. En innspilling som bør gi gåsehud på et godt anlegg, samt akkompagnert av Uranienborg Kirkes orgel på godt øs. Må du dempe volumet når Hr. Kleive tramper løs i orgelet, er du en kylling eller har for lite i reserve av det meste. Eventuelt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde for noen år siden hadde jeg en plate fra Ronny og Ragge, og dere vil vell ikke tro meg, men det er den fineste lyden jeg noen sinne har hørt på en CD plate. greit nokk at det var en rølpeplate med masse tulle musikk, men den dynamikken som var på den plata har jeg ikke hørt verken før eller siden. jeg hadde bare noe billig greier som var slengt inn i bilen på den tiden, men lyden var helt rå like vell. jeg savner den plata for da skulle jeg brukt den som referanse plate.
Hmm... Let's pøk? Husker den... yodude ...stødige folk. ;)

I nesten samme sjanger, men kanskje noget mer innpakkede tekster og noget mindre rølp, har du Drengarna... kul citycruise-musikk som låter godt på de fleste anlegg litt over standard og som bare gjør at du må glise... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider