Gå til innhold

Store trykkgassere vs Datasprut

Ranger emnet

Skrotnisse

Anbefalte innlegg

Driver og snekrer en volvo turbomotor som jeg skal dra en del gamp ut av, men er usikker på hva slags motorstyring jeg skal bruke. fant ut etter og ha holdt på en stund at det koster penger å bygge motor og datasprut er fææææn meg dyrt. men her om dagen kom jeg over 2X50mm dellorto trykkgassere til en hyggelig pris som jeg tror jeg nesten må kjøpe. blokka jeg har satt sammen tåler maks 350 gamp så det blir ikke noe B-4-YOU volvo. så jeg synes liksom innsprut til 30000kr blir litt dyrt. gassere er jo tøft også...vanskelig valg, hjelp meg...:confused:

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hopless

Kjøp gasserne, funker like bra som sprut, må justeres litt oftere men gjør samma nytten

Du er den første jeg har hørt som sier at en forgasser fungerer like bra som datasprut :D Har forgassere blitt presise nå? Og når begynte de å styre tenninga? :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Du er den første jeg har hørt som sier at en forgasser fungerer like bra som datasprut :D Har forgassere blitt presise nå? Og når begynte de å styre tenninga? :D

dette har ingenting med saken å gjøre. gassere er mindre presise og må justeres tre ganger om dagen, men det er et alternativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skrotnisse

dette har ingenting med saken å gjøre. gassere er mindre presise og må justeres tre ganger om dagen, men det er et alternativ...

Når han sier de gjør samma jobben, så har dette alt å si.. At du har et lavt budsjett er en helt annen sak.. Men dog det viktigste poenget selvfølgelig..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for gassere du, 30k er "litt" mye i en gammel volvo..

Gassere funker ikke? Å? Se på Nascar du f.eks, der er det gassere..

De fleste store V8 bruker og forgasser, du får nesten like mye ut av det, og hvis du mener 10 hester er verdt 20k, så er du enten klin gal, eller du ska brueke bilen i rally eller andre steder hvor det er svært små ting som kan gjøre den helt store forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem har sagt du må ha sprut til 30 tusen? trenger ikke å komme opp i mer enn 12-13.000.. brukt smc? haltech e6k?

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=9903&highlight=smc

se på dette, da trenger du ny ledningsmatte ca 2500 og dyser 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig 30000,- høres veldig dyrt ut!!!!

Tror jeg heller ville undersøke litt mer ....

Til den prisen (30000,-) får du nok sprut og ferdig bremsing i benk for og litt til ;)

Lykke til

www.be-4-you.com

T 22970305 Fax 22970304

Alt innen: Tuning,styling,dekk,felg,bremser mm

Ta kontakt for et godt tilbud ;-)

WWW.BE-4-YOU.COM

--------------------------------------

Strømsveien 185,0665 Oslo

På alnabru

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Å gjøre en motor om til innsprut innebærer ikke bare kjøp av en ECU ;)

dyser, følere etc. koster penger det også ;)

30.000 er et sunt prisoverslag.

NETTOP! jeg har faen ikke tatt prisen 30000kr ut av rasshølet mitt. (takk for støtte boxer) har ringt rundt og undersøkt et halvt års tid nå og datasprut er faen ikke billig. vis noen vil gi meg pris på sm2 med alt av sensorer og bremsing for under 25 000 så bi may gest!!! og det og bygge en motor til 30000kr for så å betale 30 laken til for innsprut er farlig dyrt. har mest lyst på datasprut ,men ser på gassere som et alternativ..og alexander@hotmail.faenivold du kommer ikke langt med en ecu og litt kabler for 13.000kr. er drittlei av RDL/JONTE tendenser på dette forumet. jeg spurte om et enkelt spørsmål og tråden må fylles med 5-7 svar med svada før noen greier og si noe riktig. vis du har lest i playgirl at datasprut koster 13000kr eller for den saks skyld hørt det av en kamerat av en kamerat av en kamerat til morrrra di, så trenger du faen ikke fylle denne tråden eller noen andre her på forumet med sånt rykte svada bare fordi du tror du kan noe. dette forumet er genialt bygd opp så all ære til moderatorene. deter bare synd at 90% av brukerne er 14 år gamle bedrevitere som drømmer vått om mopedlappen. dette er ikke spesielt rettet mot alehander@pissmeg i øret.fist men altfor mange andre også. FAENB FAEN FAEN JEG BLIR SÅ JÆVLA SINNA:mad: :mad: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skrotnisse

NETTOP! jeg har faen ikke tatt prisen 30000kr ut av rasshølet mitt. (takk for støtte boxer) har ringt rundt og undersøkt et halvt års tid nå og datasprut er faen ikke billig. vis noen vil gi meg pris på sm2 med alt av sensorer og bremsing for under 25 000 så bi may gest!!! og det og bygge en motor til 30000kr for så å betale 30 laken til for innsprut er farlig dyrt. har mest lyst på datasprut ,men ser på gassere som et alternativ..og alexander@hotmail.faenivold du kommer ikke langt med en ecu og litt kabler for 13.000kr. er drittlei av RDL/JONTE tendenser på dette forumet. jeg spurte om et enkelt spørsmål og tråden må fylles med 5-7 svar med svada før noen greier og si noe riktig. vis du har lest i playgirl at datasprut koster 13000kr eller for den saks skyld hørt det av en kamerat av en kamerat av en kamerat til morrrra di, så trenger du faen ikke fylle denne tråden eller noen andre her på forumet med sånt rykte svada bare fordi du tror du kan noe. dette forumet er genialt bygd opp så all ære til moderatorene. deter bare synd at 90% av brukerne er 14 år gamle bedrevitere som drømmer vått om mopedlappen. dette er ikke spesielt rettet mot alehander@pissmeg i øret.fist men altfor mange andre også. FAENB FAEN FAEN JEG BLIR SÅ JÆVLA SINNA:mad: :mad: :mad:

Rolig nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Gå for gassere du, 30k er "litt" mye i en gammel volvo..

De fleste store V8 bruker og forgasser, du får nesten like mye ut av det, og hvis du mener 10 hester er verdt 20k, så er du enten klin gal, eller du ska brueke bilen i rally eller andre steder hvor det er svært små ting som kan gjøre den helt store forskjellen.

sant dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by be-4-you.com

Enig 30000,- høres veldig dyrt ut!!!!

Tror jeg heller ville undersøke litt mer ....

Til den prisen (30000,-) får du nok sprut og ferdig bremsing i benk for og litt til ;)

Lykke til

Nettop. det er det jeg mener. jeg trenger sprut med sensorer og bremsing i benk. +/- 30000kr. gassere er mer fristende i en gammel volvo, bygger ikke Wrc-bil akkurat og er fremdeles lærling med ca. 15 kr i timen. men et lite prisoverslag hadde vært hyggelig og få

Lenke til kommentar
Del på andre sider