Gå til innhold

Hvem er billigst på dekk...?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisan!

Er på jakt etter nye sommerdekk i dim. 225/40-18, men har samtidig ikke lyst til å bruke altfor mye på disse (tæres fort ned med litt banekjøring...). Jeg MÅ se å få skaffet meg et sett med 17-tommere til banekjøring! :-)

Ser at Eiker Motorshop selger Asia-produserte Goodyear Eagle F1 til ca. kr. 1600,- pr. dekk, og det er jo ganske rimelig! Har også hørt at Sharif's Dekksenter på Skedsmo operer med ganske hyggelige priser, men har ikke fått undersøkt ennå.

Noen tips til en som jakter på billig sommer-lakris??

Mvh. Øystein W.

http://www.bimmerfanatics.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BimmerFanatic

Heisan!

Er på jakt etter nye sommerdekk i dim. 225/40-18, men har samtidig ikke lyst til å bruke altfor mye på disse (tæres fort ned med litt banekjøring...). Jeg MÅ se å få skaffet meg et sett med 17-tommere til banekjøring! :-)

Ser at Eiker Motorshop selger Asia-produserte Goodyear Eagle F1 til ca. kr. 1600,- pr. dekk, og det er jo ganske rimelig! Har også hørt at Sharif's Dekksenter på Skedsmo operer med ganske hyggelige priser, men har ikke fått undersøkt ennå.

Noen tips til en som jakter på billig sommer-lakris??

Mvh. Øystein W.

http://www.bimmerfanatics.com

Stiller du noe krav? eller skal du bare ha søpple dekk som du skal bruke opp i sommer?

Mvh

Bjørnar

I have a right and a left brain,

but there is nothing right in the left one

and there is nothing left in the right.

www.hiip-foto.com

www.hiip.deviantart.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæpp..

Sharif og Johs Bjercke er nok de desidert billigste på bra dekk. Dropp de Asia dekkene fra eiker, de er steinharde i norsk klima. Kan evt funke greit på bane.

Falken FK451 har fått mye skryt i VW-Audi club mailforumet, samtlige brukere er grisefornøyd, og prisene er knallbra.

De kan bli litt myke og slites godt ved hard banekjøring, så la dem hvile etter 5-6 runder på banen om du vil ha dem en stund

Løp å kjøp !

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre mye på bane, legge mye spor og leke masse med hjulspinn, så hadde jeg gått for Asia dekkene!

OHM her på forumet har hatt de i tre sesonger nå tror jeg.. og de er fortsatt fullt brukbare.. og han deltar på stort sett alle VAG treffene, og kjører heeeele dagen..

Greit nok, det er ikke supert grep på de, men de ser ut til å holde veeeesentlig lenger enn andre ting...

men det kan jo være tilfeldig..

Sånn rent bortsett fra det: Falken Fk-451 hos Sharif..

Søk forøvrig opp en tråd om "hvordan skaffe seg kunder"...

Det står det litt om Johs bjerke som kan være verdt å merke seg..

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=431&highlight=Johs+Bjerke

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si at dekk slitasje er forskjelig fra bilmerke til bilmerke... Har kjørt på Brigdestone s02 i tre år. Måtte da bytte mine foran, tenkte å prøve de "berømte" falken dekka.... Og hva kan jeg si, etter ca. mnd med go kjøring på vått og tørt.. De henger på som f**n, men ikke så godt som s02 på tørt, men vått er jeg kjempe fornøyd. Jeg kjører ikke på bane.. ( det koster jo penger) men det går i fint driv oppover 4'ern mot gjøvik og 33'n mot Dokka (fagernes)

Så hva jeg betaler for falken 2100kr for de og for s02 2600kr (hvis jeg bestiller før januar) ellers 2800kr. dimmen er 225/35-18....

Dæven å mye jeg skreiv nå a.... :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mange lovord om de nye Falken dekkene om dagen, og mye dårlig om F1. Skal ta noen seriøse ringerunder nå for å høre hvem som kan levere billigst. Holder en knapp på Sheriffen på Skedsmo...

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte litt rundt i går ettermiddag, og fant ut at Sharif solgte Falken FK451 til kr. 1595,- pr. dekk + kr. 100,- for omlegging/balansering/montering (pr. hjul). Dette var jo slett ikke noen upris, så etter en kort tenkepause og etter å ha snust litt på tester og omtaler på nettet (se bl.a. denne: http://www.stamfordtyres.com.sg/newweb/tyreview_grb451.htm), så var det bare å kaste seg i bilen og suse bort til Sharif på Bøler. En liten halvtime senere satt det 4 ferske Falken dekk på kjerra, de gamle dekkene tok jeg med hjem (noen som trenger banedekk i 225/40-18??).

Min erfaring med dekkene så langt: utrolig gode å kjøre på, null sporing (de gamle dekkene, Falken FK04 sporet som $£@!!) og svært lite støy. Synes kanskje de virker litt mykere i svingene ved litt pådrag ift. de gamle, men det har kanskje litt med skulderen på dekket å gjøre. Uansett skal ikke disse dekkene brukes til banekjøring, DET skal jeg ha et eget sett med 17" for!

Mvh. Øystein

Kjempefornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BimmerFanatic

Ringte litt rundt i går ettermiddag, og fant ut at Sharif solgte Falken FK451 til kr. 1595,- pr. dekk + kr. 100,- for omlegging/balansering/montering (pr. hjul). Dette var jo slett ikke noen upris, så etter en kort tenkepause og etter å ha snust litt på tester og omtaler på nettet (se bl.a. denne: http://www.stamfordtyres.com.sg/newweb/tyreview_grb451.htm), så var det bare å kaste seg i bilen og suse bort til Sharif på Bøler. En liten halvtime senere satt det 4 ferske Falken dekk på kjerra

Mvh. Øystein

Kjempefornøyd

Kan trøste meg med at det ikke er den dimmen jeg bruker, så jeg håper jo seff at de er litt dyrere... Håpe håpe Men nå skal det være sagt at S02'ene sitter mye bedre på tørt, la merke til det i går når jeg reiste fra Fornebu.... Men men så er de noe dyrere da... Så en får kjøre saktere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkmønsteret har helt klart betydning for dekkets håndtering av underlaget, og det er jo egentlig helt OK at det ser litt ålreit ut også:

fk451_dekkmonster.jpg

Er i grunn fornøyd med DET også jeg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

enig... den ser jævli strøken ut på avatarn værtfall ;)

Eh, smigret som jeg er...legger jeg selvsagt ut et lite bilde av vogna. Dette bildet tok jeg faktisk i går ettermiddag, og la egentlig bare ut for å illustrere høyden på bilen min etter montering av Bilstein Sprint sportsdempere og H&R 60/40 mm. senkefjærer (var involvert i en liten diskusjon rundt dette på BMW Klubben's forum). Eller finnes det plenty med bilder på hjemmesiden: http://www.bimmerfanatics.com, for de som måtte være interessert... ;-)

bilstein_hr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Det er tydelig hvor sparepenga har tatt turen! :)

Hjula tar ikke tilfeldigvis oppi skjermene når du har med folk i baksetet vel? :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Nice! Det er tydelig hvor sparepenga har tatt turen! :)

Hjula tar ikke tilfeldigvis oppi skjermene når du har med folk i baksetet vel? :D

Neida, det er ikke noe problem. Selv før, med mitt gamle slitne understell skjedde dette aldri. Jeg har ikke så brede hjul (225), så det går helt fint...de går klar selv med stor ballast bak. Nå som jeg har nytt og stivt understell skal det ganske mye vekt til før hjulene forsvinner oppi hjulkassene... :)

En kompis måtte til Onkel Tom for å valse hjulbuene på sin Opel Astra etter han monterte nye 16-tommere og senkesett, tror ikke de var bredere enn 205...men der skrubbet det borti dekksidene når bilen fjæret i ujevnheter i veien, selv uten folk i baksetet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider