Gå til innhold

Hjelp til handle liste til gti16v til jettaen.

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, skal nå snart til innkjøp av motor deler til jettaen, og da endte jeg på gti16v som grunnbasis. planen var 1.8 16v med webere. problemet er att jeg ikke helt vet hvilken deler jeg trenger og ikke trenger.

 

Hørt att jeg bør bruke 1.8 8v gti kasse fra golf 1, dette kan vell stemme om jeg vil slippe og bytte drivakslinger 1 gang i md'n?

 

Så om noen kunne forklart meg hvilken motorfester, girkasse, motor, webere, weberinsug, el-ledings nett jeg trenger for og få alt av deler til og få motoren klar for montering så hadde jeg blitt kjempe glad :)

 

Om dere har delene jeg trenger til prosjektet så gi en PM og dere ønsker og bli kvitt det ;)

 

Mvh Clony..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempelett jobb dette swappet her.. iallefall siden du skal ha gassere..

 

Hvis jeg skulle f.eks. beholdt inspruten, hva trenger jeg da? vet att jeg trenger en g1 gti bensintank med retur til bensin, er det noe mer enn det jeg trenger da? kjekt og vite til senere :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Webere:

 

- Bensinpumpe og trykkregulator

- Innsug til 45 Webere til 16V-motor.

- Riktig bedysing og halsrør til Weberne.

 

For K-Jet:

 

Komplett nett til KR-motor eller 1,6GTI . Ettersom bilen din er en 82-modell vil nett til 1,6 GTI passe best. Da passer stikkerne i sikringsboksen rett i. Dersom du går for et KR- eller DX-nett er det enklest å bytte hele nettet i bilen. Sprutet (mengdefordeler, LMM og styretrykksregulator) brukes enten fra KR-motoren, eller fra en 8V-GTI. Begge deler funker.

I tillegg kommer Tank og pumpe fra Golf 1 GTI.

 

Uansett motorisering trengs stabilisatorstag/krengningshemmere, ventilerte skiver og lasteventil bak (denne mener jeg å huske at bilen din har originalt). Skiver bak er og en fordel. Eksosen må du ha vekk også, så du trenger enten manifold og framre rør fra Scirocco 16V eller et grenrør fra Supersprint.

 

Motorfestene kan du bruke rett fra 1.5L-motoren. Girkassefestet må du ha fra Golf 1 GTI. Foringene i disse bør byttes enten mot ditto fra Golf Diesel eller kjøp polyinnsatser fra USA.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bensintank og motorfester med polurethane liggene til deg;)

Og ellers mye annet krimskrams fra ener.

 

Ohh, fiffint, må nesten bare tenke litt på det :) Hva mener du med krimskams?

 

For Webere:

 

- Bensinpumpe og trykkregulator

- Innsug til 45 Webere til 16V-motor.

- Riktig bedysing og halsrør til Weberne.

 

For K-Jet:

 

Komplett nett til KR-motor eller 1,6GTI . Ettersom bilen din er en 82-modell vil nett til 1,6 GTI passe best. Da passer stikkerne i sikringsboksen rett i. Dersom du går for et KR- eller DX-nett er det enklest å bytte hele nettet i bilen. Sprutet (mengdefordeler, LMM og styretrykksregulator) brukes enten fra KR-motoren, eller fra en 8V-GTI. Begge deler funker.

I tillegg kommer Tank og pumpe fra Golf 1 GTI.

 

Uansett motorisering trengs stabilisatorstag/krengningshemmere, ventilerte skiver og lasteventil bak (denne mener jeg å huske at bilen din har originalt). Skiver bak er og en fordel. Eksosen må du ha vekk også, så du trenger enten manifold og framre rør fra Scirocco 16V eller et grenrør fra Supersprint.

 

Motorfestene kan du bruke rett fra 1.5L-motoren. Girkassefestet må du ha fra Golf 1 GTI. Foringene i disse bør byttes enten mot ditto fra Golf Diesel eller kjøp polyinnsatser fra USA.

 

Min jetta er 83mod, men er den det samme som 82mod? Har EGB turbogrove skiver forrand med g2 calippere mener jeg, samt coilvers, og har narturligvis tenkt og følge opp med div stag og foringer samt hente skiver bak :)

 

Noen som har div stag, foringer og skiver bak til salgs?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh, fiffint, må nesten bare tenke litt på det :) Hva mener du med krimskams?

 

Min jetta er 83mod, men er den det samme som 82mod? Har EGB turbogrove skiver forrand med g2 calippere mener jeg, samt coilvers, og har narturligvis tenkt og følge opp med div stag og foringer samt hente skiver bak :)

 

Noen som har div stag, foringer og skiver bak til salgs?

 

83-modellen har annen sikringsboks enn 82. Og det er ikke Golf 2 calipere, men det står VWII på de. Mao slike man finne på bla Golf 1 GTi. Klossene som sitter på er forresten orginale Golf 1 GTi-klosser kjøpt hos Møller.

2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive

1993 Audi 80 2.0S Avant

Jettaeinser.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83-modellen har annen sikringsboks enn 82. Og det er ikke Golf 2 calipere, men det står VWII på de. Moa slike man finne på bla Golf 1 GTi. Klossene som sitter på er forresten Orginale Golf 1 GTi-klosser kjøpt hos Møller.

 

Hehe, det var nice og høre, trodde jeg hadde calippere fra en vanlig 1.8l golf :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var nice og høre, trodde jeg hadde calippere fra en vanlig 1.8l golf :)

 

VWII-kalipperne fantes på de fleste Golf/Jetta 1 fom. modellår 1981 med 827-blokk (ikke diesel). Disse er helt identiske med de som satt på Golf 1 GTI 1981-1983 og Golf 2 GTI (bare sadlene er forskjellige på G1 og G2).

 

Siden du har 1983-modell vil nett fra 1983 GTI være best egna. Eventuelt også fra G2 GTI modellår før 88.

 

Om du skal ha Webere kan du strengt tatt bruke det nettet du har. Du må kun legge opp styrestrøm til bensinpumpa (eventuelt bruke nettet bakover fra en 1983 GTI. Den har dette allerede).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår