Gå til innhold

Hvem var det som prata drit om FF biler ? :)

Ranger emnet


n0stra

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snakker da selvfølgelig om Honda her da.. Dumbass! De har mekka et system som forhindrer understyring.

 

Det skulle jeg ha likt å høre forklaringen på.... Etter alt jeg vet har det bare et bra understell...

 

Så kom igjen og opplys meg.. :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott med forhjulstrekk jeg, jeg ler like godt hver gang det kommer en i forhjulstrekker og skal tøffe seg ved og "sladde" og stopper halveis i svingen.:D

 

 

Det er en grunn til de DTM-bilene med bakhjulstrekk får 40kg ballast, og at ikke forhjulstrekkerne får noe ballast.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi må alle ha en RWD i tillegg da. Til herjing og sladding. Det er jo greit. Der rocker de. Men jeg har alltid trodd poenget var å komme seg fortest mulig rundt en bane :P Det er helt perverst hvor godt Civic R'en ligger i svingene.. Stygg godt!

 

 

joda type -r henger bra på , men det er jo hele oppsettet på bilen som avgjør. Ta denne feks 2-2005-26-02-static_r.jpg

 

Tror Civicen sliter mot den... og forsåvidt Elisen også , Og de er i samme prisklasse og ca samme effekt..

 

Oppsett og vektfordeling betyr mer en FF/4wd/rwd .. Faktisk er vel 4wd de bilen som er vanskligest å kjøre raskt rundt en bane, en har mer grep med 4wd bare en klarer å utnytte det.

FF funker det, men når hk/kg når et vist punkt sier det stopp,..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altezza RS200 veier 1,5tonn .. og den har en 4syl 2liter .. greit den har 210hk og mer dreimoment enn en S2000 (eid)

Dette er jo en selvfølge. Med F20C'en latterlig korte slaglengde (84 mm.) og lange råder (152 mm. C-C) blir summa sumarum lavt dreiemoment, og verdens høyeste "specific output" med 125 hester per liter (eid).

 

 

 

 

Snakker da selvfølgelig om Honda her da.. Dumbass! De har mekka et system som forhindrer understyring.

Hva da? Konvensjonelle MacPerson-bein med kregningshemmere? Litt av et "system".

 

 

 

 

Men s2000 rett frem var morsomt, men jeg tok den i svingene.

Æsj, så kjedelig. Jeg som trodde at S2000 slår EP Type-R på rundetider rundt hvilken som helst bane, men feilen ligger antakeligvis i de useriøse testene Best Motoring utfører. De har nok mye å lære av deg når det gjelder seriøs, objektiv og analytisk testing.

 

 

 

 

Vi vet alle hvor jeg står i krigen mellom FWD og RWD; jeg finner RWD hysterisk mye mere moromt å kjøre, samt at jeg får en sånn varm, lun og ullen følelse av at jeg ikke er begrensa av bilen; det er jeg som må gi opp gråtende før bilen ikke lengre vil skli sidelengs. Man utfører bare et lite kakk på gassen, så ligger man med ett vingelrett på kjøreretninga og dopamin-, endorfin- og adrenalin-innhøstingen er plutselig i full gang. Jeg ser på RWD er en konstant glede man tar med seg overalt man der man drar; man er alltid klar for leking og moro uten å måtte trenge å varme opp brekkvaieren først (og river du i brekket mister du farta di - kjempegøy). Også faktoren med at en hvilkensomhelst RWD-bil ligger en klasse over hvilkensomhelst FWD-bil hjelper godt på humøret - uansett hvor rå nabobilen er klarer den aldri å komme fra at den bare er FWD; altså rett og slett mindre verd, økonomisk og emosjonelt, enn en tilsvarende RWD-bil. Ah, jeg er så jævlig god til å føre usaklig krig mot FWD.

 

Jeg nevner igjen for folk som ikke har fått dette med seg; jeg er Hondamann, og det er overhengende sannsynlig at min neste bil blir en FWD Honda (det burde være åpenbart for de fleste at S2000 og NS-SEX er langt utenfor mitt budsjett). Absolutt ingenting er fast bestemt ennå, men det kan se ut til at det heller dén veien selv om jeg er smertelig klar over at når vinteren kommer er jeg forstatt fast på "square one"; uansett om det måtte være 1000 hester og det råeste baneoppsettet på FWD-bilen har jeg det mere moro i en 1500-kroners Volvo 240. Hørte jeg noen nevne "dedikert vinterbil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fullt jo fullt mulig å kjøre svin på offentlig vei. Diskusjonen går vel ikke ut på hvile biler som er best å kjøre handleposer hjem fra rema 1000.

Bakhjulstrekk krever mer av føreren og kan som oftest gi bedre rundetider med rett person bak rattet (tilsvarende bilmodeller FF/FR) og sånn er det bare. Hvorfor får ellers bakhjulsdrevne touringbiler vekttillegg i forhold til de forhjulsdrevne?

Og har du herja mye bil VET du at bakhjulstrekkere er morsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en selvfølge. Med F20C'en latterlig korte slaglengde (84 mm.) og lange råder (152 mm. C-C) blir summa sumarum lavt dreiemoment, og verdens høyeste "specific output" med 125 hester per liter (eid).

 

 

 

 

 

Hva da? Konvensjonelle MacPerson-bein med kregningshemmere? Litt av et "system".

 

 

 

 

 

Æsj, så kjedelig. Jeg som trodde at S2000 slår EP Type-R på rundetider rundt hvilken som helst bane, men feilen ligger antakeligvis i de useriøse testene Best Motoring utfører. De har nok mye å lære av deg når det gjelder seriøs, objektiv og analytisk testing.

 

 

 

 

Vi vet alle hvor jeg står i krigen mellom FWD og RWD; jeg finner RWD hysterisk mye mere moromt å kjøre, samt at jeg får en sånn varm, lun og ullen følelse av at jeg ikke er begrensa av bilen; det er jeg som må gi opp gråtende før bilen ikke lengre vil skli sidelengs. Man utfører bare et lite kakk på gassen, så ligger man med ett vingelrett på kjøreretninga og dopamin-, endorfin- og adrenalin-innhøstingen er plutselig i full gang. Jeg ser på RWD er en konstant glede man tar med seg overalt man der man drar; man er alltid klar for leking og moro uten å måtte trenge å varme opp brekkvaieren først (og river du i brekket mister du farta di - kjempegøy). Også faktoren med at en hvilkensomhelst RWD-bil ligger en klasse over hvilkensomhelst FWD-bil hjelper godt på humøret - uansett hvor rå nabobilen er klarer den aldri å komme fra at den bare er FWD; altså rett og slett mindre verd, økonomisk og emosjonelt, enn en tilsvarende RWD-bil. Ah, jeg er så jævlig god til å føre usaklig krig mot FWD.

 

Jeg nevner igjen for folk som ikke har fått dette med seg; jeg er Hondamann, og det er overhengende sannsynlig at min neste bil blir en FWD Honda (det burde være åpenbart for de fleste at S2000 og NS-SEX er langt utenfor mitt budsjett). Absolutt ingenting er fast bestemt ennå, men det kan se ut til at det heller dén veien selv om jeg er smertelig klar over at når vinteren kommer er jeg forstatt fast på "square one"; uansett om det måtte være 1000 hester og det råeste baneoppsettet på FWD-bilen har jeg det mere moro i en 1500-kroners Volvo 240. Hørte jeg noen nevne "dedikert vinterbil"?

 

Hvis dette var et forsøk på å være sarkastisk på min bekostning så skjønner jeg ikke hva du egentlig prøver å oppnå. Jeg har overhodet ikke latet som om jeg er noen ekspert eller forsøkt å legge frem mine egne subjektive opplevelser som representabelt for alle og enhver. Jeg sier bare hva jeg og en kammerat i en s2000 som har like lite kjøre erfaring som meg opplevde. Plain and simple.

 

Har kjørt 240 turbo sak på glatta og joda, var morsomt en liten stund, men ikke med biler rundt meg. I civic'en min føler jeg at bilen gjør det jeg vil den skal gjøre og ikke shower rundt som en karusell. Men nå har ikke drifting virket appelerende på meg, blir for mye oppvisning. Gleder meg til å ta bilen på skikkelig bane til sommeren. Blir sikkert å ta det rolig da jeg har respekt for kjerra mi fremdeles men blir sikkert morsomt fordet om.

 

Hvis utsagnet ditt bare var litt klønete ordlagt og det ikke var ment som kritikk av hva jeg selv skrev får jeg bare unnskylde at jeg oppfattet det slik. Er det kun fordi folk har erfaring med konebiler med forhjulstrekk at enkelte er så aggresive til å benekte morrograden med biler som min? Jaja, ha det morsomt med det man har og foretrekker er mitt motto. Hadde vært gøy med en elise en gang også. Valget falt på civic'en denna gangen da det er litt greit å kunne bruke bilen til langkjøring innimellom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ganske kjent diskusjon detta her.... ikke vært oppe før heller;)

Så mens vi diskuterer et emne vi aldri kommer til å bli ferdig med, og slenger ut like usaklige kommentarer hver gang temaet blir diskutert, så henger jeg meg på:D

 

Må si øyvind ryeng har noen poenger etter mitt hode her.... Samme hva folk sier til meg, så blir trekk foran noe feil, et kompromiss, en nødløsning for å få litt bedre plass i gulvet på små dritbiler. Kommer ikke frivillig til å kjøpe en bil med slikt drivverk, spesielt ikke hvis jeg skal ut på vinterføre.

 

"drar seg inn i svinga ja" haha.... De som faktisk tror på detta, har nok sovna i en mattetime eller fem. ;)

 

Min påstand er: Hvis man bygger to identiske karrosserier, med 50/50 vektfordeling, samme type motor osv, men der den ene trekker foran og den andre bak, vil du på bane ikke kunne se forskjell på rundetidene med effekt opptil ca 200hk. Med mer effekt enn dette kan du kjøre fortere med bakhjulstrekk.

 

 

.

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår