Gå til innhold

Hvem var det som prata drit om FF biler ? :)

Ranger emnet


n0stra

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke alle sammen bare slutte å snakke dritt om alt som ikke har driften der de selv vil ha den. Folk som kjører fwd må da være fornøyd med det siden de har valgt å kjøpe det. Tror folk her inne begynner å bli rimelig pisslei av all maset og whininga til rwd folket

 

Tror også folk begynner å bli pisslei av sure oppstøt fra folk som på liv og død MÅ forsvare FWD saken sin fordi de har det selv...

Her BER faktisk trådeskaper folk som snakker dritt om FWD om å stå frem, så hva i alle dager er det du klager etter?

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"ERTE" fyrer litt til på bålet jeg... hehehehe :lol

 

ja jeg har lite og gjøre.........

 

Tenk at jeg misset den posten... Genialt! :D

 

Er det ikke lov å ta bilen på bane og leke seg med den? Er det ikke bedre vektfordeling og stabilitet i høyere hastighet på en FWD enn RWD (I de fleste tilfeller, finnes selvsagt FWD med anstendig vektfordeling).

 

Hvorfor gå for en løsning som har kommet for å skape billigere, kortere biler isteden for biler med kjøreglede, komfort og stabilitet? (Erte igjen) :lol

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også folk begynner å bli pisslei av sure oppstøt fra folk som på liv og død MÅ forsvare FWD saken sin fordi de har det selv...

Her BER faktisk trådeskaper folk som snakker dritt om FWD om å stå frem, så hva i alle dager er det du klager etter?

At jeg har det selv er 100% tilfeldig, men nå som jeg skal velge bil av egen fri vilje så blir det 4x4 uten tvil. Har ikke noe behov for å forsvare det ene eller det andre, er bare lei av alle diskusjonene som man ikke kommer noen vei med.

I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke

-03 Mazda 6

x93 Mazda 323 GT-R

x91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes begge deler er morsomt jeg, men er veldig avhengig av bilen. Min nåværende bil er en FF og sitter som støpt og slipper passelig med rompa i en sving på bane slik at jeg kommer fint og gøy gjennom og føler meg litt martin schanke. De morsomme baktrekk opplevelser jeg har hatt har gått sånn: rundt og rundt og rundt og rundt ;) Men s2000 rett frem var morsomt, men jeg tok den i svingene.

 

Det jeg har vært minst komfortabel med er gamle amerikanske monsterkjerrer med digre motorerer. Fy flate til ustabile biler. Er vel mer bane enn dragsterfyr.

 

Jeg fant bare en morsom video som forsåvidt viser at FF biler kjører godt profesjonelt de også. Er jo enkelte som mener det er umulig.

 

Have fun go mad, uansett om det er bak eller forann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at bakhjulstrekk er standard, er fordi før i tia trudde man at det bare gikk ann å skyve en bil. Nå har folk skjønt at gjennom svingene er du nødt til å dra bilen ut av svingen eller så får du overstyring. Det er jo helt gay. Det er få sjåfører som tørr å hive en forhjulstrekker inn i en sving på sleng.. VELDIG FÅ! For det går nemlig ann.. Opplevde det med Civic R'en. Var helt perverst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at bakhjulstrekk er standard, er fordi før i tia trudde man at det bare gikk ann å skyve en bil. Nå har folk skjønt at gjennom svingene er du nødt til å dra bilen ut av svingen eller så får du overstyring. Det er jo helt gay. Det er få sjåfører som tørr å hive en forhjulstrekker inn i en sving på sleng.. VELDIG FÅ! For det går nemlig ann.. Opplevde det med Civic R'en. Var helt perverst!

 

HAHAHAHA! Og hvis du drar bilen gjennom svingen, hva får du da? Understyring er jo SÅ overlegent overstyring da. :lol

 

Man kan jo ikke belaste de samme hjulene med både brems, sving og akselerasjon. Det er jo prototypen på feil. Bør heller fordele disse noenlunde jevnt over alle fire da vet du.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at bakhjulstrekk er standard, er fordi før i tia trudde man at det bare gikk ann å skyve en bil. Nå har folk skjønt at gjennom svingene er du nødt til å dra bilen ut av svingen eller så får du overstyring. Det er jo helt gay. Det er få sjåfører som tørr å hive en forhjulstrekker inn i en sving på sleng.. VELDIG FÅ! For det går nemlig ann.. Opplevde det med Civic R'en. Var helt perverst!

 

Du er klar over at det går ann og svinge med bakhjulstrekkere uten og få sladd.

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er smak og behag. Personlig har jeg mest glede av RWD, men jeg liker da morsomme forhjulstrekkere som Civic og CorollaGT for det.. Poenget er at det er to helt forskjellige kjørestiler, og man kan vel egentlig aldri bli enige om hva som er best. I teorien er det RWD, fordi man har et sett hjul som driver bilen, og et sett som styrer. På den andre siden, kan du kjøre mer idiot i en FWD og komme unna med det.. Men det sliter egentlig mer på dekka. (Ser bort fra driftere da..) Om FWD eller RWF er best, kommer an på den som kjører.. Noen får til det ene, noen det andre..

 

Ellers vil jeg påstå at FWD er best på små biler, da RWD blir for nervøst, og snurrer. Men på store biler er RWD overlegent. En FWD klarer ikke utnytte grepet nok, og vil bare gå og spinne på innerhjula.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. jeg har biler med både rwd og fwd..

og jeg må si at det er fordeler og ulemper med begge deler. f eks.. jeg synes ein rwd er mye bedre på landevei/motorvei..

og ein ff er mye bedre men å komme seg fram. og jeg føler at en ff bil med 150hk går mye bedre en ein rwd med samme anntal hester!

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA! Og hvis du drar bilen gjennom svingen, hva får du da? Understyring er jo SÅ overlegent overstyring da. :lol

 

Man kan jo ikke belaste de samme hjulene med både brems, sving og akselerasjon. Det er jo prototypen på feil. Bør heller fordele disse noenlunde jevnt over alle fire da vet du.

 

Snakker da selvfølgelig om Honda her da.. Dumbass! De har mekka et system som forhindrer understyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår