lknest Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Hva skal til for å få kobla til oljetryksmåler på en 230K motor? Om noen hadde hatt tegninger eller lignende hadde det vært flott. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Spørs om du skal beholde orginale Oljetrykk brytern det. Hvis du skal det, så trenger du ett T-stykke og en oljetrykk giver. Bare skru ut orginale brytern som sitter på blokka mellom oljefilter og dynamo, sett i T-stykket og sett i oljetrykk giveren og brytern. Så er bare koble opp ledning fra giver til måleren din. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lknest Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Spørs om du skal beholde orginale Oljetrykk brytern det. Hvis du skal det, så trenger du ett T-stykke og en oljetrykk giver. Bare skru ut orginale brytern som sitter på blokka mellom oljefilter og dynamo, sett i T-stykket og sett i oljetrykk giveren og brytern. Så er bare koble opp ledning fra giver til måleren din. Jeg har ikke så veldig mye peiling ennå, men hva er den oljetrykk bryteren da? Og hvor mye koster det for slik giver? Sånn ca. Noen som har tegninger eller bilder av dette så jeg kanskje blir litt klokere? aneglsmili Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Hvis du ser nedi motor rommet ditt, mellom oljefilter og dynamo, sitter det en liten "bolt" med en lednining på. Dette er Oljetrykks brytern din. Den gir signal til OIL lyset i instrumentpanelet ditt, mister du trykket lyser den. Hos feks Kollevold har de VDO oljetrykk måler og giver. Prisen husker jeg ikke. Vet de selger det på Biltema, Torshov Bilrekvisitta osv.. Her er ett eksempel på hvordan en oljetrykk giver ser ut. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lknest Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Hvis du ser nedi motor rommet ditt, mellom oljefilter og dynamo, sitter det en liten "bolt" med en lednining på. Dette er Oljetrykks brytern din. Den gir signal til OIL lyset i instrumentpanelet ditt, mister du trykket lyser den. Hos feks Kollevold har de VDO oljetrykk måler og giver. Prisen husker jeg ikke. Vet de selger det på Biltema, Torshov Bilrekvisitta osv.. Her er ett eksempel på hvordan en oljetrykk giver ser ut. Ok. Så det er ikke mulig å koble lednignen som går til oljelampa i speedo'n på måleren da? Har en original volvomåler fra før, så må bare ha ledninger og den giveren da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 80kr hos biltema,tror d var d jeg betalte.. for oljetrykkgiver Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 80kr hos biltema,tror d var d jeg betalte.. for oljetrykkgiver Å den fungerer på Volvo's Orginale oljetrykks måler? Om det gjør det så blir jeg glad :D *trådstarter sorry innblandinga* :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lknest Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Om det gjør det så blir jeg glad :D *trådstarter sorry innblandinga* :hello: Det går bra, lurer på det selv så det gjør ikke noe at du spør. Hva trenger man ellers av ledninger og slik da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lknest Skrevet Februar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2006 Er det noen som veit om man kan koble på signalet som går til oljelampa i dashen? Det er jo kun tre kontakter bak på måleren, regner med at det er + , - og signal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lknest Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Ingen som kan svare med på dette? damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Spørs om du skal beholde orginale Oljetrykk brytern det. Hvis du skal det, så trenger du ett T-stykke og en oljetrykk giver. Bare skru ut orginale brytern som sitter på blokka mellom oljefilter og dynamo, sett i T-stykket og sett i oljetrykk giveren og brytern. Så er bare koble opp ledning fra giver til måleren din. hva med å bruke en orginal giver? så holder det med 1 stk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lknest Skrevet Februar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Men man trenger en slik giver til Volvo's orginale oljetryksmåler også? Det er ikke bare en ledning med signal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2006 Men man trenger en slik giver til Volvo's orginale oljetryksmåler også? Det er ikke bare en ledning med signal? selvsagt,det er 2 uttak på føleren..det ene er til oljelampa i instrumentet og den andre er til målern...signalet er nok et variabelt ohm signal.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lknest Skrevet Februar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 selvsagt,det er 2 uttak på føleren..det ene er til oljelampa i instrumentet og den andre er til målern...signalet er nok et variabelt ohm signal.. Hva slags ledninger trenger man fra denne giveren og videre da? Signalet til oljelampa er den som sitter nede ved dynamoen der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Februar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2006 veldig kort forklart , sånn att du kanskje skjønner det. "nede ved dynamoen der" har en kontakt på toppen. Fra den går en ledning til olje lampa i instrument panelet ditt. Dvs, kobler du vekk denne ledningen og vrir på tenninga vil olje lampa di lyse. Dette er orginale trykk bryter ( ikke sikker på om denne kan vise antall bar) Det du gjør er og skru ut den bryteren, setter i ett t-stykke, skrur tilbake på plass igjen den orginale bryteren i ene hullet, og oljetrykk giver i andre. Så trekker du bare en ledning fra den nye oljetrykk giveren din til ene pinnen på instrumentet. Koble på + og minus, og vips det funker. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.