dezvipe Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Aight. Jeg har et lite problem med tåkelysene mine. I golfen min var det ikke lagt opp til tåkelys originalt, så all kabling og montering av bryter osv har jeg gjort selv. Tilfeldigvis la jeg merke til at det røykte av tåkelysene forleden dag, noe jeg forundret meg over. Jeg tok av lyktene, og la merke til at da jeg dro litt i den ene lykten sluttet den å lyse, og etterhvert som jeg "flyttet" litt på den så lyste den igjen. Første som slår meg er jo dårlig kontakt, men alt av kontakter, både i lyktene, grenkontakter, bryter, kabelsko på batteripoler, og på sikring er intakt og sitter som de skal. Det jeg har lagt merke til er at BEGGE lyktene røyker det av, og ikke bare den ene, noe som får meg til å tro at det ikke er i lyktene feilen ligger (oddsen for at det plutselig er blitt dårlig kontakt i begge lyktene samtidig er jo lav), men heller i grenkontaktene eller noe, da lyktene har felles +, og felles -. Underdimensjonert kabling er det iallefall ikke, da jeg har trukket 1.5 mm2 PN hele veien. (Flaut å nevne at jeg er elektrikerlærling, men svakstrøm er ikke mitt felt :hello: ) Slik er alt koblet (bortsett fra at sikring og bryter har jeg klart å bytte om på på tegningen): Noen som har noe clue om hva det kan være? Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Aight. Jeg har et lite problem med tåkelysene mine. I golfen min var det ikke lagt opp til tåkelys originalt, så all kabling og montering av bryter osv har jeg gjort selv. Tilfeldigvis la jeg merke til at det røykte av tåkelysene forleden dag, noe jeg forundret meg over. Jeg tok av lyktene, og la merke til at da jeg dro litt i den ene lykten sluttet den å lyse, og etterhvert som jeg "flyttet" litt på den så lyste den igjen. Første som slår meg er jo dårlig kontakt, men alt av kontakter, både i lyktene, grenkontakter, bryter, kabelsko på batteripoler, og på sikring er intakt og sitter som de skal. Det jeg har lagt merke til er at BEGGE lyktene røyker det av, og ikke bare den ene, noe som får meg til å tro at det ikke er i lyktene feilen ligger (oddsen for at det plutselig er blitt dårlig kontakt i begge lyktene samtidig er jo lav), men heller i grenkontaktene eller noe, da lyktene har felles +, og felles -. Underdimensjonert kabling er det iallefall ikke, da jeg har trukket 1.5 mm2 PN hele veien. (Flaut å nevne at jeg er elektrikerlærling, men svakstrøm er ikke mitt felt :hello: ) Slik er alt koblet (bortsett fra at sikring og bryter har jeg klart å bytte om på på tegningen): Noen som har noe clue om hva det kan være? Mulig at takelysene selv blir for varme. Hos meg er det brent hull i begge to... Årsaken er sikkert at noen har kjørt med pærer med for stor effekt før.. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Her MÅ det jo være dårlig kontakt en plass, så du bør sjekke nøye. Mulig at den dårlige kontakten ligger i pæresokkelen. Har du sjekket absolutt alle tilkoblinger inkl. kabel som går inn i tåkelyset for dårlige kontakter/brudd? Forresten kan det være smart med et rele på kretsen. ;) Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Har sjekket det meste for dårlig kontakt ja, men det skal jo endel til for at BEGGE lyktene ikke har det helt godt med seg selv tilfeldigvis samtidig. Eneste jeg kan se er at lyktene er rundt sokkelen og resten av baksiden av lykten dekket av noe merkelig "gugg", men dette gugget tror jeg er tectyl, da jeg tectylbehandlet bilen for en måned siden, og det var blitt sprøytet tectyl på alt som heter lykter så vel som understell. Jeg skjønner ingenting. Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 tectyl vil ryke når det blir varmet opp... btw.. hvorfor i alle dager sprøyte tectyl på lykter ? det er jo helt bak mål da Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.