Gå til innhold

S. Trimkammer til VW og Audi

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har liggende diverse 8v, 10v, 12v og 16v Velox-trimkammer til VW og Audi, samt noen VW/Audi Motorsport-kammer. Alle er nye og er produsert av samme fabrikk som lager originalkammene til VW og Audi. Har også noen justerbare kamdrev og originale hydrauliske ventilløftere.

 

Send PM for pris/spørsmål.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pris på en forgasser golf 1,8

 

 

For motorer med hydrauliske løftere (etter 1985).

 

Fra kr 2190 for 260 graders "snill kam" til kr 2990 for 288 graders "racekam". Kr 2090 for 266 grader.

Det som er mest brukt er 268 til 272 grader. Disse gir så godt som intet tap i bunn og mye pluss i toppregisteret.

Har selv brukt en 268 grader i en 1,8 Audimotor med 85 hk (bremset). Skiftet i samme slengen til en Weber DGV-forgasser og endte opp med 108 hk :)

 

Prisen er 2290 for 268 grader og 2490 for 272 grader.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Hei..

 

Har en 86mod G2 1.8 8v noen av de som passer?

Hvor mye effekt kan jeg få ekstra av 90hestern min?

 

Ja, har flere som passer i din motor. Om motoren ellers er original vil jeg anbefale kam med durasjon mellom 266 og 272 grader. Har kam med 266 (+8~10 hk), 268 (+10~12 hk) og 272 grader (+ 10~14 hk). Hvor stor økning du vil få er avhengig av om du har forgasser eller monopoint.

Bytt til litt større forgasser og du kan få + 25 hk med 268 graders kam uten andre endringer på motoren!

 

Jo høyere durasjon, jo høyere toppeffekt, men man må da også høyere opp i turtall for å hente toppeffekten :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe artig jeg kan sette på en 1.8 gti 16v?

 

Har alt fra gatekammer og sportskammer til race/rallykammer til 16v. Alle kammene kan brukes sammen med originale ventilfjører, da unntatt rally/race-kammene (288 graders durasjon og 11,6 mm løft) .

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo ikke jeg noe peiling på det her, så jeg spør like godt.

Har en g2 gti 8v.

Hvilken burde jeg ha?

Pris?

Og ca. effekt økning?

 

Du burde gå for en 276 grader med 11,4 mm løft. Denne kan brukes sammen med originale ventilfjører så lenge turtallssperra er intakt. Kammen er bremset til 14,5 hk effektøkning i original motor. Pris kr 2790

Tomgangen vil være nokså jevn med innsprut (lobeseparasjon på 110 grader).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har en vr6 1992 modell...hvilken kam kan du anbefale for meg, noe spes? og om eg velge en 268 f.eks , går krafta mest på bunndraget da , alså vil eg få meir drag på lavere turtall og i tillegg på topp av registeret?

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har en vr6 1992 modell...hvilken kam kan du anbefale for meg, noe spes? og om eg velge en 268 f.eks , går krafta mest på bunndraget da , alså vil eg få meir drag på lavere turtall og i tillegg på topp av registeret?

 

Vil anbefale 264/260 graders kammer til din VR6. De kammene gir samme bunndrag som originalt og økt effekt resten av turtallsregisteret. 268 kammene til VR6 gir noe mer toppeffekt, med litt mindre moment og litt rufsete tomgang sammenlignet med 264/260 kammene. Skiller bare noen få HK på de to kam-settene. Begge kan brukes med originale løftere og fjører. Koster kr 5390 for 264/260 og kr 5990 for 268 grader. Låseplate i stål følger med.

 

Chip fungerer faktisk ganske godt på VR6-motoren i forhold til mange andre motorer uten pustehjelp. Chip som er tilpasset VR6 med trimkam koster kr 1490 og gir ytterligere effektøkning på alle turtall. Har også chip tilpasset original VR6 til samme pris.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår