Gå til innhold

S. Trimkammer til VW og Audi

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

har du kvass kam til Corrado 60 ??? pris ????

Har 268/260 trimkam spesielt laget for G60 med kompressor. Kammen virker også med turbo, med da finnes det også andre alternativer. Ikke effekt-tap under 3000 rpm og hele +17HK på original G60 målt i bremsebenk. Kammen koster 2990.

Ellers finnes det en snillere variant på 260/256 grader, denne gir bare +7-8HK og koster 2190.

 

Et annet alternativ er 266 turbo-kam. Denne fungerer godt i G60 med kompressor, men ikke så godt som den første kammen. Brukes i G60 turbo eller 8V motorer med ettermontert turbo. Koster 2090.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du til 10V femmer?

 

Ja, har til 10v også, koster 2990. Er da kam med 272 graders durasjon, 11,4 mm løft og 112 graders lobeseparasjon. Denne er for motorer med hydrauliske ventilløftere, og kan brukes sammen med originale ventilfjører og løftere. Gir jevn tomgang også for motorer med injection.

 

Har samme kam i min 2.3E. Bremset 127 hk med originalkam og 152 hk med trimkam:) Kat var fjernet under begge målinger.

 

På nyere 10v (2309 ccm) med 52 tenners kamdrev, må man kanskje bytte til justerbart kamdrev. Dette fordi enkelte av disse har et spesielt kamdrev uten løs sporkile.

 

001kamdrevjusterbartpolert6cf.th.jpg

 

00110v272hyd2dl.th.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Pris på kammer til KR16V?

Har du noe effektmålinger til disse?

254 graders kamsett til 16V koster kr 5190.

252/264 graders kamsett koster kr 5190.

268 graders kamsett koster kr 5990.

268/276 graders kamsett koster kr. 5990.

 

Alle kammene er med nye drev.

 

254 graders kamsettet har bremset +12HK-14HK i både 9A 2.0 liter og PL 1.8 liter uten tap av bunndrag. Perfekt kam for hverdagsbilen. Gir "kun" +7HK i 1.8 liter KR motoren.

252/264 graders kamsettet har bremset +16HK i 9A, +15HK i PL og +8HK i KR. Gir som regel ikke tap av bunndrag. Helt fin tomgang. Noe mindre dreiemoment enn med 254 graders kammene. Passer svært bra til 16V turbo.

268 graders kamsettet har bremset +17HK i 9A og PL samt +10HK i KR. Gir noe tap av bunndrag og endret tomgang. Noe bedre toppeffekt enn de to andre settene.

268/276 graders kamsettet har bremset +19HK i 9A og + 13HK i KR. Gir veldig bra drag i mellomregisteret og topp. Mye likt bunndrag som med 268, dvs litt mindre enn originalt. Noe rufsete tomgang.

 

Har også råere kammer til 16V, men ville ikke hatt mer enn 268 grader på innsuget, da vil du miste bunndraget med originalsprut. Har du portet topp og doble gassere kan du fint har råere kammer.

 

Dersom du bruker bilen til/fra jobb og synes bilen skal være mest mulig original bør du velge en av de to første kamsettene. Dersom du liker sportslig kjøring og at det tar av på turtall bør du velge 268/276 graders kamsettet. Da må du ofre noe bunndrag. 268 graders kammene gir mindre toppeffekt enn 268/276 og gir ikke stort mer bunndrag, så ikke noen stor grunn til å velge disse utenom noe snillere tomgang.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår