Gå til innhold

Kjøp av Golf 3 VR6

Ranger emnet


quattroco

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en Golf VR6 92-94 modell. Tenkte å forhøre meg litt her på forumet, og få noen synspunkter på om det er noe man bør være obs på ved kjøp av en VR6. Noen kjente feil? Er motor og gir holdbar? Har noen bekjente som mener vr6 går dårlig og generelt er en bil med masse problemer, og prøver å fraråde meg å kjøpe en sånn. Noen synspunkter på dette? Er nemlig veldig gira på å skaffe en VR6:)

 

 

Håper på gode råd!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Genrelt råd;

Sjekk servicehefte og alder på tidligere eiere. Er det en 60-åring som har brukt den før, er sannsynligheten for rævkjørt bil mindre enn når en 18-åring med lappen i 2 uker har hatt den.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har VR6 (94/93mod) selv, og har ikke hatt noen problemer så langt. Kjørt 13.000km på 10 mnd. Jeg er fjerde eier på min bil. Komplett serv.hefte og dokumentasjoner på alt som er gjort. Ingen store reperasjoner på bilen, enda den har gått 230.000km!

Eneste jeg vet er at forrige eieren sa pluggledninger og plugger muligens måtte byttes oftere på VR6 enn andre Golfer. Dette var nytt når jeg kjøpte bilen.

I ettertid har jeg kun bytta plugger. Ikke fordi jeg måtte, men tok det samtidig med olje og filter bytte.

Eneste problemene jeg har er at noen lyspærer til instrument belysningen har tatt kvelden, og at den er litt tung starta av og til. (Den starter alltid, men det tar gjerne to-tre sekunder før den fyrer)

Girkassa fungerer den, men VAG kasser har en tendens til å bli litt som å røre i grøten. Men holder, det gjør den!

 

Ellers er bensinforbruket rimelig lavt til å være så stor motor.

Kjørte fra Stavanger til Lillehammer med fullstappa bil og litt hjemlengsel. Brukte 0.74 i snitt. (komputeren sa 0.61, men den er ikke heeeelt til å stole på)

 

Bilen går også veldig bra! Så hvordan kompisene dine kan si at den går dårlig, skjønner jeg ikke.

 

Alle gamle biler med stor motor har gjerne litt småplukk. Sjekk derfor om servicene er holdt. Er de det, er bilen gjerne tatt vare på!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt om en del med vr6 som har hatt store problemer med motor/ledningsnett...

 

 

taxi engen i lillehammer f.eks.. bytta både motor og ledningsnett for å få bilen til å gå igjen

ja det var jo smart damndamn

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sportslige biler har de lett for å bli brukt, så du bør iallefall være obs på oljeforbruk ved prøvekjøring. Bakstillingsforinger må sannsyneligvis byttes til annenhver eu-kontroll.. slik er det med alle 3'er golfer så det er ikke no å være redd for. Har du mulighet for å få sett under bilen bør du sjekke kanaler, gulv bak da dette har litt lett for å ruste, pluss skjermbuer bak da så klart. Bakluka er vel også utsatt for rust på golfen. Viftestyringen på VW fra denne tida er dårlige greier, så det kan være lurt å sjekke om alt virker som det skal (alle hastighetshakk, kald/varm luft, spjeld som bestemmer hvor luften skal komme og om luften skal komme inn.. Slepering på ratt er litt utsatt, noe som som regel fører til at tuteknappene ikke virker og airbag ikke har kontakt. Hmmm kommer ikke på mer i farta, men det ble et foredrag bra nok dette... Kurante biler..

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt at 92 mod har problem med at toppen kan vri seg? og at dette er rettet på 93mod? stemmer dette?

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt at 92 mod har problem med at toppen kan vri seg? og at dette er rettet på 93mod? stemmer dette?

 

denne hiver jeg meg på.

viss en skal kjøpe vr6, bør en kjøpe 93mod----> ???

 

og til dere med vr6 her på forumet, hva betaler dere i forsikring?

kasko? %bonus? km?

 

håper på svar, for jeg vurderer sterkt og gå tilbake til 3er golf, og da vr6 :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper på svar, for jeg vurderer sterkt og gå tilbake til 3er golf, og da vr6 :pray

 

jeg må betale full kasko 22 000 og delkasko 12 000 50% bonus, det er vel gjensidige!! :( litt dyrt men, hva gjør man ikke for litt morro! sikkert noen som er billigere en dette, men har ikke sjekket flere selskap enda! :naaaws

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 4000,- med ansvarsforsikring på passelaten...60% bonus, 22 år og gjensidige... ting du bør seg over i motor før du handler vr6-bil:

Se etter om pluggene er svarte... Kan være tegn på at temp-føleren på innsuget og/eller luftmengdemåleren er deffekt. Dette kan du også få en indikasjon på hvis det lukter unormalt mye bensin etter oppstart, siden blandinga mellom luft/bensin er mager hvis disse komponentene er ødelagt.

En titt inni fordelerlokket for å se etter dritt kan oogså anbefales.

Sjekk etter om det lukter kjølevann fra varmeapparatet når motoren er varm(tegn på lekkasje i varmeregister).

Og sist men ikke minst: Skal du legge litt penger i en slik bil så vil jeg sterkt anbefale at du drar på et skikkelig vag-verksted og får diagnosetest på bilen først! Uten diagnosetestene hade jeg ikke kommet særlig langt med min bil for å si det sånn... Se i tråden min, som heter Passat Vr6 trøbbel(og glede)

Jeg fikk et tilbud på en bil som jeg ikke kunne si nei til uansett tilstand, og kjøpte bilen nærmest usett. Etterpå kom disse problemene som jeg har nevnt ovenfor, og du å prøve og finne disse feilene FØR du handler en bil som en eller annen sleiping skal ha mye penger for! Det er greit å kjøpe vr6 med feil på hvis prisen er god nok, men hvis eieren mener at alt er strøkent og skal ha mye penger for det så skal du ha tunga rett i munnen :spin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 4000,- med ansvarsforsikring på passelaten...60% bonus, 22 år og gjensidige... ting du bør seg over i motor før du handler vr6-bil:

Se etter om pluggene er svarte... Kan være tegn på at temp-føleren på innsuget og/eller luftmengdemåleren er deffekt. Dette kan du også få en indikasjon på hvis det lukter unormalt mye bensin etter oppstart, siden blandinga mellom luft/bensin er mager hvis disse komponentene er ødelagt.

En titt inni fordelerlokket for å se etter dritt kan oogså anbefales.

Sjekk etter om det lukter kjølevann fra varmeapparatet når motoren er varm(tegn på lekkasje i varmeregister).

Og sist men ikke minst: Skal du legge litt penger i en slik bil så vil jeg sterkt anbefale at du drar på et skikkelig vag-verksted og får diagnosetest på bilen først! Uten diagnosetestene hade jeg ikke kommet særlig langt med min bil for å si det sånn... Se i tråden min, som heter Passat Vr6 trøbbel(og glede)

Jeg fikk et tilbud på en bil som jeg ikke kunne si nei til uansett tilstand, og kjøpte bilen nærmest usett. Etterpå kom disse problemene som jeg har nevnt ovenfor, og du å prøve og finne disse feilene FØR du handler en bil som en eller annen sleiping skal ha mye penger for! Det er greit å kjøpe vr6 med feil på hvis prisen er god nok, men hvis eieren mener at alt er strøkent og skal ha mye penger for det så skal du ha tunga rett i munnen :spin

 

 

ok. tusen takk for utfyllende svar..

snakket med en som skulle selge vr6.

bilen er gått 169 000.

han har hatt bilen i 1,5 år, men vet ikke om register kjede er byttet!

 

er dette en stor og dyr reperasjon på disse bilene?

og er det en svakhet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan legge inn url til de to bilene jeg kikker på:

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=950070

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6938148&sid=6amXHtnnd891874&pos=13&tot=23

 

 

jeg vil tro den som ligger på finn er i bedre stand.

men den er blå, med blått interiør. det plager meg litt..

også er det bare 3 dørs.

 

men hvilken av disse bilene ville dere kjøpt?

og er de oppgitt med ca ok pris?

eller er de for dyre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satsa på bilen som ligger ut på finn.no! Mye bedre å kjøpe en bil der pengene er brukt på motoren, og ikke på det typiske luftfilter/eksosanlegg/senking... Bilen blir ikke akkurat i bedre stand av sånt. Han på finn.no har kun opplysninger om hvordan motoren er og hva som har blitt gjort der... Mye bedre, for det er dette som er viktig å vite... En som har passa på motoren har også passa på resten av bilen. I allefall i ni av ti tilfeller!

Får en feeling av at autodb-bilen er på kanten av stupet, mens finn.no-bilen nettopp har fått et nytt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satsa på bilen som ligger ut på finn.no! Mye bedre å kjøpe en bil der pengene er brukt på motoren, og ikke på det typiske luftfilter/eksosanlegg/senking... Bilen blir ikke akkurat i bedre stand av sånt. Han på finn.no har kun opplysninger om hvordan motoren er og hva som har blitt gjort der... Mye bedre, for det er dette som er viktig å vite... En som har passa på motoren har også passa på resten av bilen. I allefall i ni av ti tilfeller!

Får en feeling av at autodb-bilen er på kanten av stupet, mens finn.no-bilen nettopp har fått et nytt liv.

 

ok.

takker igjen for svar.

digger forumet her, og alle de seriøse forumbrukerene.

er det noe man lurer på, får man somregel svar.

 

gleder meg til og komme tilbake til vw forumet..

 

jeg får ringe og snakke med han som har den bilen på finn jeg da.

men som du nevnte i sted, diagnosetest før kjøp.

hva koster en slik diagnosetest hos møller? 1000-1500.-??

 

**har snakka med han nå, og han hadde hatt bilen i 3 år og var 26år gammel.

det lover da godt, gjør det ikke?

 

det måtte byttes en skinne på takluken, snakket han om.

han mente at det var en vanlig slitasjefeil. kjenner noen her til dette problemet?

 

reg. kjede og slikt var bytta nå i høst for noen tusen km siden.

 

hva sier dere?

få tatt en diagnosetest på bilen, og viss ikke den viser noe galt, så kjøper jeg?!?!?! :titties: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår