Gå til innhold

nedsliping av full bil..

Ranger emnet

Grinder_MB

Anbefalte innlegg

heij, har en hel bil jeg har tenkt å slipe ned, og preppe for lakkering..

Noen tips ang. dette?..

Klosse helst, elr frihånd med papir...?

Tar gjerne imot tips og slikt.... damndamn :lol :lol

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle du hatt en god eksentersliper med MYK pute og en del 400-papir! Pluss noen fine pussepapir for å ta hjørner og slike vanskeligheter for hånd, samt en grov/finepad til kanter. Vet ikke helt hvordan det er best å gå fram hvis man skal matte ned en hel bil for hånd.. da må du i hvert fall ha 800 papir til slutt, ettersom det blir mye finere overflate når man bruker eksentersliper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle du hatt en god eksentersliper med MYK pute og en del 400-papir! Pluss noen fine pussepapir for å ta hjørner og slike vanskeligheter for hånd, samt en grov/finepad til kanter. Vet ikke helt hvordan det er best å gå fram hvis man skal matte ned en hel bil for hånd.. da må du i hvert fall ha 800 papir til slutt, ettersom det blir mye finere overflate når man bruker eksentersliper.

Er ikke billakkerer av yrke du skjønner jeg :crazysant

Helt riktig når det gjelder slipemaskin, men myk slipepad? Søk litt igjennom lakk forumet her så får du nok noen tips feks: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=102885

Riding Dirty....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke billakkerer av yrke du skjønner jeg :crazysant

Helt riktig når det gjelder slipemaskin, men myk slipepad? Søk litt igjennom lakk forumet her så får du nok noen tips feks: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=102885

Hva skal det bety? :ex_machin

Nei, jeg er ikke billakkerer av yrke :hello:

Jeg leste den posten, og det står ingenting om eksentersliping der...

Jeg holder på å klargjøre bilen min til hellakkering. Har fått hjelp av en kamerat som har fagbrev som oppretter, og går i lære som lakkerer nå! Da han har lånt med seg proffmaskiner hjem fra jobben, har han tatt med én eksentersliper med hard pute, og èn eksentersliper med tjukk, myk pute. Puta er kanskje 2cm tykk. Vi har mattet ned hele bilen med den maskina med 400-papir. Han var veldig nøye å presiserte at jeg ikke måtte bruke den maskina med hard pute.... den var kun til forming av sparkel!

Hvordan blir profilene/kurvene på bilen din hvis du matter den med hard pute? (de får flatspots?) ;)

mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sliper ikke kanter med maskin for da ødelegger man profilen. selv når man bruker "finsliper" Skulle likt og se resultatet av "sparkel formet med den maskinen:o)" Sier bare lykke til jeg, og unnskyld at jeg fornerma deg:o)

Nei nei, enig :) Sliper med maskina opp til profilen og stopper der. Kanskje litt feil bruk av ordet i forrige post. Det er naturligvis litt begrenset hvor mye av sparkelet man pusser vekk med sliperen med hard pute. Men for å ha det sagt så går disse maskinene sakte (veldig mye saktere enn f.eks. biltema eksentersliper, som er en flymotor i forhold - og er helt ubrukelig). Da er vi "venner" igjen da :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider