Gå til innhold

Helix eller Audison ? hva skall man velge ?

Ranger emnet

Gravstein

Anbefalte innlegg

Hei hei

Var innom Iceaudio i Førde hjem fra jobb, så satt dem opp en flott pakke til

meg.

Cadence Beast master 15"

Focal 165V2S 6,5"

Focal 165CA1 6,5" Coaxial (bak i bilen)

Men så var det forsterkerene !

Audison Lrx 1400 eller Helix Dark Blue 1000.1 til subben ?

Audison SRx4 eller Helix Dark Blue 4 til komponent setta og coax`ene ?

Mangen vil rekke en hånd i veret å si Audison men Helix viser jo sei å vere

noen orntlige slagverk av noen forsterkere dem også !

Så hva blir det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror egentlig begge subforsterkerene vil være gode valg.. sikker på at den Helix-en er kraftigere "i praksis" enn den LRX-en? har prøvd begge... følte det var mer futt i LRX-en faktisk.. Hvilken følsomhet er det på Helix-en? så at den var 1000 på LRX-en..

Men uansett to MEGET gode valg da! egentlig umulig å ta feil da..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne utgaven Master ??

Dual 2 ohm = 1 Ohm or 4 Ohm

1500 Watts RMS

5000 Watts

200 oz.

90dB

Da ville jeg av de to valgt Helix blokka, har testet begge i 1ohm og fant Helixen til å futte best .

Ville kansje på den bassen hatt mere power men blir sikkert godt med trykk .

Men må jo poengtere at de Audison forsterkerne er meget bra da .

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangen gode argument for begge deler !

Gjore ikke saken noe bedre ;P Hjernen sier Helix men hjertet banker for Audison....

Men Helix forsterkerene har samme bautastein kabinetta mens Audison

ser mye bedre ut. (utsenede spiller jo litt også).

Faen da ..........

Flere som har argumenter for\imot Bruk av Helxi eller Audison ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn jeg ser det er LRx en penere designmessig forsterker mens Deepblue har mere power å by på.

vi har testet endel her oppe i Nord og 100.1 er en bedre forsterker rent effektmessig,den har vært testet i biler opp mot bla LRx med meget imponerende resultat.

missforstå meg rett...LRx er en bra forsterker og når det kommer til Sq er den nok et bedre valg men dette vil du ikke merke på subsiden.

Jeg mener også at skal man ha flere forsterkere bør de være like i design noe SRx og LRx ikke er og utfra det jeg har fått testet er DeepBlue4 en meget habil konkurent til SRx serien.

konklusjon: gå for Helixen du,eneste jeg ville muligens satset på 1000.2 for å få enda bedre kontroll på Beistet

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn jeg ser det er LRx en penere designmessig forsterker mens Deepblue har mere power å by på.

vi har testet endel her oppe i Nord og 100.1 er en bedre forsterker rent effektmessig,den har vært testet i biler opp mot bla LRx med meget imponerende resultat.

missforstå meg rett...LRx er en bra forsterker og når det kommer til Sq er den nok et bedre valg men dette vil du ikke merke på subsiden.

Jeg mener også at skal man ha flere forsterkere bør de være like i design noe SRx og LRx ikke er og utfra det jeg har fått testet er DeepBlue4 en meget habil konkurent til SRx serien.

konklusjon: gå for Helixen du,eneste jeg ville muligens satset på 1000.2 for å få enda bedre kontroll på Beistet

Ice i Førde sa att det ikke var nøvendig med 1000.2 siden 1000.1 var mer en

sterknokk til å drive elementett.

Hadde vert morro med en 1000.2 men dyrt og

damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider