hhenr Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Får meg snart 242, Mangler bare å betale den og at eigeren får kjøpt seg ny bil. Har laget egen side for den på hjemmesiden min. http://www.hhenr.com/volvo/ Siter http://Http://www.hhenr.com/ 2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Grattis! Så veldig pen ut både innvending og utvendig:) Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Det begynner å bli "farlig få" originale 242'er igjen, så jeg stemmer ganske enkelt for at du holder denne, som ser så bra ut, i original stand. Men så har vel jeg en forholdsvis "konservativ" holdning... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhenr Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Hovedplanen er å bevare den, bare få sveist det lille som er av rust. Førerdøra funker ikke, men det eg skal prøve å fikse. evt er det vel mulig å få fatt i "ny" innmat? Må ihvertfall ha noen lettmetallfelger på den. Og CD-spiller. Har ingen planer å bytte motor siden den som står i kun har gått 114.000km. selv om den er litt liten. var ikke sinnsykt lysten på volvo 240, men 242 synes eg er litt "tøffere" og noen tilbud er for gode til å takke nei til. Siter http://Http://www.hhenr.com/ 2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhenr Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 NO er endelig 242 kommet på tunet. :D Bilen var på eu-kontroll på torsdag og fikk 4stk 2'er feil. 1. dempere foran 2. bærekule venstre 3. dørlåsen er defekt 4. mer en 25% rust på en side av bremseskive bak Og det kan ikke være mye for en gammel bil :) Har kjørt den fra florø til bergen i dag, og den går som ei klokke. Kan jo tilog med ta forbikjøringer med den. Bilen rundet 115.500km på veien til bergen i dag. Ser litt shabby ut i lakken, men skal prøve å redde det med lakkrens. skal få ut noen bilder av den sånn som den står no, må bare bli dagslys igjen. Siter http://Http://www.hhenr.com/ 2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 DaButcher byr nok på ene bakskjermen din :P grattis med ny bil, hold den i orden! Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhenr Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Bilen er no eu-godkjent. Har byttet dempere og ei bærekule foran. bremseskiver og klosser bak samt fikset dørlåsen. har montert i cd-spiller, holder på å trekke kabler til stereo. Har kjøpt inn 15" Cerwin Vega LE-15D som skal baki Og forsterker for å drive den. boston auqustic 6x9" til å montere under hattehylla. Må bare få bygget meg en kasse som subben kan stå i. Prøver å få fatt i noen 15-16" lettmetallfelger til bilen, men folk tror jo det er gull dei selger, så eg venter enda på rett pris. Så er det noen i Bergensområdet som ikke selger "gull" Men alufelger som passer, gjerne med dekk til en ok pris ta gjerne kontakt. Siter http://Http://www.hhenr.com/ 2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hei hei! :) Jeg syns ny lakk bør stå høyt på listen din, da blir den meeeeeget pen! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Bilen er no eu-godkjent.Har byttet dempere og ei bærekule foran. bremseskiver og klosser bak samt fikset dørlåsen. har montert i cd-spiller, holder på å trekke kabler til stereo. Har kjøpt inn 15" Cerwin Vega LE-15D som skal baki Og forsterker for å drive den. boston auqustic 6x9" til å montere under hattehylla. Må bare få bygget meg en kasse som subben kan stå i. Prøver å få fatt i noen 15-16" lettmetallfelger til bilen, men folk tror jo det er gull dei selger, så eg venter enda på rett pris. Så er det noen i Bergensområdet som ikke selger "gull" Men alufelger som passer, gjerne med dekk til en ok pris ta gjerne kontakt. 7,5*16 ET 30 - må ha 5-6 mm. spacere (kan medfølge ) Greie 205/55-16 "Volvo" emblemer til senterkopper kan følge med. Ikke "Gullpris" Send PM hvis interessert, så ikke tråden din blir slettet pga. kjøp/salg. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhenr Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Hei hei! :) Jeg syns ny lakk bør stå høyt på listen din, da blir den meeeeeget pen! :) Jo lakk står faktisk på lista. Men må først finne noen som gjør det billig nok :) evt, så prøver eg meg sjøl på galskapen. Siter http://Http://www.hhenr.com/ 2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 hehe, høres bra ut! :) Håper du stiller på neste treff med rålekker 242 da! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 hei, har du funnet ut ang. speilene dine? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhenr Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 hei, har du funnet ut ang. speilene dine? Nei, men eg har ikke sjekka heller :) Siter http://Http://www.hhenr.com/ 2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hhenr Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Er det noen som veit hvor stor dynamo det er på en B19A? (hva den leverer, evt hva det koster for en større og hvem som selger.) Lurer på litt mere stereo enn kun 1stk 15" i bagasjen. Har 2 stk 10" i kasse som eg og lure på å trykke inn der i tillegg. Litt tips hadde vært ok. Tenkte 1 batteri og 2 kondensatorer. hvor stor må strømkabelen være til dette? har trekt en 16mm2 no, men er redd den blir for liten. Siter http://Http://www.hhenr.com/ 2000 Primera 1.8 gubbebil...ikke noe å skrive om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Er det noen som veit hvor stor dynamo det er på en B19A?(hva den leverer, evt hva det koster for en større og hvem som selger.) Lurer på litt mere stereo enn kun 1stk 15" i bagasjen. Har 2 stk 10" i kasse som eg og lure på å trykke inn der i tillegg. Litt tips hadde vært ok. Tenkte 1 batteri og 2 kondensatorer. hvor stor må strømkabelen være til dette? har trekt en 16mm2 no, men er redd den blir for liten. hei, dynamoen er vel 60A, mener jeg å huske. b230ft/fk har vle 100A dynamo. biltema selgre visst dynamoer og startere nå. ang kvalitet, vet jeg ikke.. men biltema sine batterier er jo gode som gull! monter 25mm^2 kabel som MINIMUMSstørrelse! husk, det er tross-alt ca. 4-5 meter du må trekke og du får en del spenningstap. 1 farad kondensator holder generellt til 1000w. du kan få en kondensator på 2 farad feks.. men det ser jo litt show ut med to da :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg