Gå til innhold

Silikon slangekit og alu rør til motor rommet på FT/FK motor? nå som har info om d?

Ranger emnet


Kenti

Anbefalte innlegg

en litt jalla-løsning, men som kan se ba ut er å kjøpe vanlige 2,5" ikke rustfrie rør. Tilpass, sveis, og slip lett og fint over med vinkelsliper eller noe bedre egnet så man ikke ser sveise-skjøtene.

Så, tar du av hele sulamitten, GRunner, og lakker opp med den fargen du vil :) + kanskje klarlakk oppå. Eventuelt Chrome-spray?

 

Som sagt "litt" jalla, men vil funke velig bra, og kan se veldig greit ut til en veldig billig penge kontra feks rustfrie rør.

Korrosjon skal du ikke tenke så mye over, disse rørene blir som regel ganske oljete fra turboen uansett, så derhar du plenty med "naturlig" beskyttelse av rørene.

Men, dette er bare noen små billige tips :)

 

Mvh!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en dude fra kollevold sa til meg at han kunne skaffe ett sånt kit..men de har d ikke på nettsida si, på http://www.protrim.no får du tak i veldig billige samco slanger.men de kan være treige av seg

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en litt jalla-løsning, men som kan se ba ut er å kjøpe vanlige 2,5" ikke rustfrie rør. Tilpass, sveis, og slip lett og fint over med vinkelsliper eller noe bedre egnet så man ikke ser sveise-skjøtene.

Så, tar du av hele sulamitten, GRunner, og lakker opp med den fargen du vil :) + kanskje klarlakk oppå. Eventuelt Chrome-spray?

 

Som sagt "litt" jalla, men vil funke velig bra, og kan se veldig greit ut til en veldig billig penge kontra feks rustfrie rør.

Korrosjon skal du ikke tenke så mye over, disse rørene blir som regel ganske oljete fra turboen uansett, så derhar du plenty med "naturlig" beskyttelse av rørene.

Men, dette er bare noen små billige tips :)

 

Mvh!

 

du børbehandle røra innvendig også med noe..om det i det hele tatt er mulig, for gr. til at en helst skal bruke enten plast eller rustfritt(såkalt *meieri rør) er for de avgir ingen ting i lufta, noe vanlige karbonstålrør gjør..alu vet jeg egentlig ikk helt med faktiskt.

 

*grunnen til at det heter nettopp meierirør er at de brukes til "melkerør" o.l. for de er som nevnt tidligere helt nøytrale og "døde".. ta en tur til nærmeste meieriet og hør med de om du kan få kjøpe en meter og to..er du heldig har de noe i et hjørne du ffår for en slikk og ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en dude fra kollevold sa til meg at han kunne skaffe ett sånt kit..men de har d ikke på nettsida si, på http://www.protrim.no får du tak i veldig billige samco slanger.men de kan være treige av seg

 

Kollevold kunne ikke skaffe til annet en 850 S70 å sånt... ikke 940

 

Protrim kunne heller ikke skaffe...

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår