Gå til innhold

Drivaksel spørsmål

Ranger emnet

daniel21

Anbefalte innlegg

Det er sikkert mange som syns dette er et veldig dumt spørmål, men jeg spør alikavel.

Skal løfte en motor ut av en delebil jeg har, gjør det da noe om jeg drar ut drivakslene? Går det greit å bare smelle de på plass igjen seinere?

Et annet spørsmål også. Noen som har noen tips på en enkel måte å bytte radiator på? Syns det var veldig mye skruing for å få den ut??

:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by daniel21

Men hvis jeg drar de rett ut, må jeg ha av kassa etterpå for å få de inn igjen? Det er ikke noe i diffrensialen som løsner når jeg tar ut drivakslene??

Du kan løsne drivakslingene og montere de på igjen uten at noe i diff`en skal løsne!

Så det var en som sa at drivakslingene er festet med 6 UMBRAKO, dette stemmer ikke!

Du må bruke noe som heter XZN-bits (8mm på VW),det er en bits som har en innvendig tolvkantsforsenking, om minner om vanlig torx! Hvis man ikke bruker XZN, risikerer du og dra av sporene på boltene...

Han som hadde delebilen min før trakk til drivaksel-skruene med umbrako nøkkel, og det kan jeg si at det var et hælvete og få løsnet skruene igjen da de var rundet i sporet

Måtte kjøpe nye bolter, og det var sure penger!

Ta deg heller en tur til biltema og kjøp deg et 12-dels XZN-sett til 69.90,-

Der følger det med både lange og korte bits+bitsholder i 3/8" og 1/2" feste!! Genialt!!

Kristian

post-1813-13804851341703_thumb.jpg

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider