Gå til innhold

Jr-Performance: Bmw e36 stereo bygge!

Ranger emnet

[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

Hei Hei! Har nettopp byggd opp et anlegg i corollaen min, kjøpte meg ny bil en uke etter det var ferdig :eek: :w00t

Tråd ligger her : corolla stereo

Den nye bilen er en 92/93 mod BMW e36 318i, og skal nå da altså begynne å lage noe liknende her :) blir vrient, da kassen ikke passer nedi, og det er et HELVETES stort problem med dynamostøy:(

IMG_0422.jpg

979873-bilde2-bm-bling.jpg

IMG_0409.jpg

kommer til å legge ut bilder/updates så fort som ting begynner å skje

håper det kommer til å se ut som i corollaen til slutt, sånn ca som det her:

Jrperformance078.jpg

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dynamo støy kommer jo pga at strøm ligger inntil enten rca kabler

eller høyttaller kabler. Det trenger ikke komme av strømkabelen du har lagt opp til din stereo. Kan være originale strømkabler som har liggi der fra før.

Om du har muligheten, ta en rca kabel å legg den utenfor bilen, om det ikke hjelper tar du høyttaller kablene osv. Da vil du finne ut hva feilen er, eller iaf hva feilen IKKE er :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når jeg tenker meg, så om det er dårlig jording skal vel stereoen kutte. Husker i gamle bmw min. Det var forsterkeren dårlig jordet. Å da kuttet den en gang ibladet.

Om det går an å måle jord veit jeg ikke helt. Men her om dagen skulle jeg

lade ut kondisen min, å måtte ha et sted der det var jord i karosseriet for å lade den ut. Da bruke jeg multimeteret, tok en stikke på + og den andre på karosseriet. Den ene gangen viste multimeteret 4v og så fant jeg et annet sted å der ble det 12v. Kanksje dette betyr at det var bedre jord der det var 12v? Ikke veit jeg. Mulig det bare var tilfeldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål spenningen ved batteriet. Man skal ikke ha mye spenningstap på 5-6 meter, som det er bak til batteriet. 0.2 ville jeg satt som maks tap jeg ville godtatt. Har du mere tap enn dette gå over jording på nytt, og evt koblinger. F.eks sikringsboksen; kablene skal sitte som faan. Samme med de som går inn på forsterkeren: De skal sitte som faan. :)

Hvis du fortsatt har "stort" spenningstap eller forsterker som kutter ut er det å finne nytt jordingspunkt. Jo kortere kabel, jo bedre. Men heller litt lang kabel og god jord, enn kort kabel og dårlig jord! :) Baksete-belte-festene er meget gode løsninger for å jorde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At spiller er dårlig jordet er vel ikke det man oftest har problemer med, men det er jo en mulighet! Denne trenger ikke så mye strøm uansett vettu.

Har hørt at man kan ta sølvfolie rundt rca'n for å få bort støy ettersom dette skjermer! En annen mulighet er jo også å kjøpe dyre, trippelskjermede kabler! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lagt alufoil på rca på utsatte steder, hjalp ikke... men prøvde med den andre forsterkeren min i dag ( 2kanal lightening audio).. null støym helt fin... men nå går den på subbene og 6x9 på spilleren:(

trenger en god forsterker til å drive de med nå da.. :popcorn

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har scrolla litt gjennom de siden der.. men ikke på utkikk etter stereo i den forstand:)

er på jakt etter, Org(eller M3) frontfanger, hovedlykter, røde/hvite baklykter og nye stoler.. så hvis noen vet om noe så skrik:D

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det hjelper med styling for å dra 6*9ere gitt! :D

trenger en god forsterker til å drive de med nå da..

Sånn bortsett ifra det veit jeg ikke om noen som selger styling! Heller ikke så mye inn i akkurat den biten der, utenom som tilskuer! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! har nå ribba hattehylla og holder på å skjære vekk litt stål for å få litt lyd inn i kupeen. skal også lage til noe hull opplegg i hattehylla/evnt lage ny happyhappy

venter på isolsasjonsmatter før jeg monterer det igjen.

eller har jeg bestillt meg nye blinklys

34-FKBL107.jpg

nye speil dtm look

dddd.gif

og nye gulvmatter

39951.jpg

så nå har jeg tilsalgs m3-speil med blink og lexuxlook baklykter like this

03099-ESRLE36-4_Nach.jpg

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750