Gå til innhold

Jr-Performance: Bmw e36 stereo bygge!

Ranger emnet

[JR-Performance]

Anbefalte innlegg

hehe, kutter så mye som jeg vil jeg;) neida, har lagd to ''hull'' den ''bjelken'' som går bak midt over hattehylla står, den er jo selene festa i og sånt.. har tatt noen bilder med mobilen, skal slenge ut i morra.. :hello:

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, men bildene kommer i dag:D (mobil) :s

vert litt fremgang i trunken i det siste... fikk kappa, malt, lagt isolasjon og skjært ut ''plasten'' i hattehylla, oh montert den igjen.. satt inn igjen bassreflex kassa og prøvde... værste lyden eg har hørt sida eg ble fødd! så i rein frustrasjon gikk jeg løs på den fine ''trekant''-kassa mi, som jeg brukte 3uker på å lage, med sag!! flytta over elementa og prøvde i bilen. satt som ett skudd de:) ble mye bedre lyd med engang! men har fredeles litt prpblem med ''skrangling'' i bakluka, så må få tak i noe dempematerial... skal bbytte ut 6X9'ene i hylla med 6,5'' ' ere fra pinoeer...

noen pics:

skjært litt rundt om og smørt på rustmiddel.

Jrperformance116.jpg

Jrperformance117.jpg

en haug med høytalere jeg ikke har bruk for: eller 6,5'' skal inn da.. ;)

Jrperformance119.jpg

sånn ser det ut baki nå, langt fra ferdig, men ser sånn ca åssen utgangspunket blir

Jrperformance120.jpg

Jrperformance121.jpg

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha den lille fisen av en forsterker til å dra alt dette? :hammer

Men hva var det som gjorde at lyden blei så ille? Mener du at du monterte "kasser" til 9*6, og dette gjorde at lyden ble mye bedre?

Skjønte ikke heeeelt hva du mente her! Hehe...

Skal du bruke de basskassene du har fra før?

Hva mer skal handles inn? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha den lille fisen av en forsterker til å dra alt dette? :hammer

Men hva var det som gjorde at lyden blei så ille? Mener du at du monterte "kasser" til 9*6, og dette gjorde at lyden ble mye bedre?

Skjønte ikke heeeelt hva du mente her! Hehe...

Skal du bruke de basskassene du har fra før?

Hva mer skal handles inn? ;)

6x9'ene er kassert, de lagde bare drittlyd.... det jeg mente med dårlig lyd er at den kassa jeg hadde før var bassreflexkasse med portene opp mot hattehylla.. ble vel en del luft i bevegelse som ikke burde vert der eller etellerant...

etter min mening har ikke bassreflex noe å gjør i en bil i det hele....

slik

IMG_0427.jpg

bytta til de lukka ''trekant'' kassene mine, og lyden ble mye bedre..

er helt enig med at forsterkeren min er litt i minste laget.. er en 2kanaler på 900w. har lyst på monoblokka i samme serien, har en kompis som har den og samme subbene. Spiller bra! yummy

De 6,5'' Pioneer'ene som skal i hatte hylla er vel ca på 250w eller no. 2kanaleren min blir bel kanskje litt for heavy for de... har jo en 4x100w fors, men signal/strøm går inn på samme side, så den bare lager kvalmelyd...

så handlelista blir vel, ny monoblokk, kanskje ny fors til 6,5'' -ene... og vibrasjonsdempematter.... bakluka/bagasjen høres ut som ei russisk ei som blir voldtatt, ja, der du veit! damndamn

vet om noen som selger sånn dempe-opplegg til en billig penge?

ser helt jævlig ut i bagasjen nå, er bare døtta inni.. må trekke kassen på nytt, hive inn noen sponvegger, neon, plexi,speil osv så kommer det seg:D:D

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu heller subbene inn mot bilen så slipper du det meste av bagasjelukeskranling! Og om du mener at bassrefleks ikke har noe i bil å gjøre har ikke du hørt rundt på mange annlegg :) Var vel heller ditt oppsett som var, unskyld utrykket, elendig.. Om du har portene opp hattehylla og elementene spiller bakover i en så tett bil som en e36 er så blir lyden nokså sikkert elendig. Hadde elementene spilt inni i bilen sammen med portene så hadde lyden vært bra :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var talentløst av meg å sette portene oppover da jeg bygde kassen for 3 år sia:P

vil ikke snu de trekant kassene inn mot stolryggen.. skal sjå litt ut etterkvart også;)

men kan jo prøve for morroskyld;) er litt redd hattehylla kan lage diverse ulyder da..:P har jo hele seter bak, (kan ikke vippes frem) eller skiluke.. så eneste plassen elementa får er i ''trekant''-rommet. vanskli å forklare, skal lage en tegning/skisse asap!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er sånn som du mener. eg mener da at det blir lite ''plass'' for elementa å leke seg på, om du skjønner...

bakfrem.jpg

sånn som de står nå så får de jo god plass å utfolde sin prakt på;) :cocain:

vanli.jpg

fantastisk flotte tegninger og greier:P mega ironi

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et batteri liggende. lurerpå hva som er best av disse?

Exide maxxima 900 orbital(etteleranna) Gel-batteri

Jrperformance123.jpg

Sønnac Tech-Tronic 12V 77Ah 600A

Jrperformance124.jpg

har montert 6,5'' idag. bilde kommer..

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer bilde av 6,5'' montert.. verdens mest orginale måte å gjør det på, men har skjørt ut så mye i hattehylla at det er ikke noe igjen å feste høytalere i:P

dårlige mob-bilder men bedre en ingenting..

Jrperformance126.jpg

Jrperformance127.jpg

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg anbefale å kjøpe en ny hattehylle? :P

I 240'n min har jeg 2x12" polk momo, og denne: http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1131 til å drive de... Her har jeg satt basskassa inn mot seteryggen, eller i allefall den digre metall-plata som går bak setene! :/ er ikke mange cm fra elementer til metallet, men så har jeg 2x4" porter i toppen av kassa.

Jeg har egentlig ikke anelse om hvordan dette høres ut i forhold til masse annet. Synes egentlig det dunker mest, men om jeg har noe trykk inne i bilen har jeg ikke anelse om. Men at det dunker, det kan jeg love deg! Hehe... mobilen flytter i allefall på seg! Hehe... Dette er da altså 1. anlegget jeg NOEN gang har bygd/koblet sammen, så jeg vil påstå jeg er fornøyd! :)

I allefall, det jeg skulle frem til var: Sett på en sang med mye bass, spill opp! Gå baki, snu basskassa, lukk igjen, sett på samme sang og volum og se hva som skjer! :)

Om dette har noe å si på lukkede kasser veit jeg egentlig ikke, men det er vel uansett verdt et forsøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kan alltids prøve:) kasser med porter er vel kjent for å lage HØY lyd og dunk dunk...

lukkede kasser spiller vel ''finere'', om ikke så høy... bassreflexen funka jo fint i corollaen ,der var det så åpent og fint inn til kupeèn.. men kommer til å gå for disse lukka kassene nå:)

hadde vel kanksje blitt litt kult om jeg snudde de med elementa inn, og den ''tomme'' sida av kassene ut mot bagasje-åpninga såser det ikke ut som jeg har annlegg i det hele:P :wonder

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun det ene som er gele? Isåfall ville jeg valgt det! :)

Men batterier er ikke min sterke side! ;) Skal du ha hattehylla slik den er? Kan da ikke være så dyrt for ei bmw-hylle hos huggeren!?

Du er ikke tøff nok til å lage noe i glassfiber da?

Smøre inn hattehylla i sånn... ehm... Vaselin-ting! Hehe... Spraye skum på utsiden av dette, og VIPS så har du en form for å lage glassfiber-hattebylle! :D

Tenkte da på at du kan vinkle elementene, noe som er ganske tøft! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider