Gå til innhold

cosworth dyser på f sprutet

Ranger emnet


SVK

Anbefalte innlegg

hvordan er det å sette cosworth dyser på f sprutet?? mener jeg har lest at noen her inne har gjort det.. bygger en b21et med f sprut, lo2.4 ledningsnett... ft\fk bokser.. eller tenkte egentlig jeg skulle prøve å bare sett inn chipen i den orginale f boksen... se om det fungerer... så muligens cosworth dyser da, hvis d funker.. satser på en underkant av 300..:-)

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo bruker lav ohm på turbomotorer vel.. Men er nok ikke bare å sette på cosworth dyser (grønne el?) Må ha chips som er mappa for større dyser og en større LMM. Lmm kan du bare kappe opp og montere elnikken i ett større rør.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke bare å sette dem der vel?? trukke d er så enkelt.. hadde egetlig tenkt til å kjøpe no v70r dyser eller no.. men har en kamerat som ha cosworth dyser så d blir litt billigere... men når jeg skal ha ft\fk chip å dyser så må jeg jo legge inn formotstand på dysene.. er litt usfikker jeg ass... slipper jeg det blir det jo billiger å forhåpentlig vis like bra å mye enklere...

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke bare å sette dem der vel?? trukke d er så enkelt.. hadde egetlig tenkt til å kjøpe no v70r dyser eller no.. men har en kamerat som ha cosworth dyser så d blir litt billigere... men når jeg skal ha ft\fk chip å dyser så må jeg jo legge inn formotstand på dysene.. er litt usfikker jeg ass... slipper jeg det blir det jo billiger å forhåpentlig vis like bra å mye enklere...

 

er så enkelt å sette de dit ja,men skal du ha en fint fungerende motor de saken en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en kjørbar motor, så er det bare å glemme å sette dit cosworth dysene (om de ikke fløder det samme som FK/FT dysene da, men det tror jeg neppe)hvis du ikke vil spandere masse penger på en spesial mapping av sprutet etterpå, bruk heller orginale FK/FT dysene, og sett på en progressiv bensintrykk regulator, funker mye mye bedre rekker også til bortimot 300Hk...

Men pass på å sette på forkoblingsmotstanden på ledningsnettet om du bruker det ifra en sugemotor, også monter den riktig, har vært borti masse luringer som har kobla feil, og svidd av innsprøytningshjernen.....

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker GMV da blir det nok v70r dyser.... så satser jeg på at det holder noen runder på rudskoben.. kommer sikkert noe flere innlegg når jeg begynner med ledningsnett å det greiene der..:-S men burde vel gå som alt annet det oxo..

 

Hmm, men du får akkurat det samme problemet med V70R dysene da disse fløder 465ml/min v/3,8bar og FT/FK dysene 337ml/min ved 3bar...

 

Så det beste hvis du skal ha V70R dysene er å:

 

-Justere bensintrykket til 3,8bar ved enten å få tak i en justerbar trykkregulator, eller klemme sammen den du har bitte lite grann (kan være snakk om 10-deler)

-Øke arealet på luftmassemåleren med samme % økning som størrelsen på dysene, som i dette tilfellet er 37,98% økning.

Den orginale luftmassemåleren har 65mm innvendig dia, så du må demontere den, og sette elektronikken i en rør på 76mm (3") innv. dia. for at motoren ikke skal gå fett.

Vet ikke om dette fungerer 100%, men det er absolutt den beste løsningen om du skal bruke V70R dyser og org. sprut.

NB! V70R dysene er høyohmige, og trenger IKKE forkoblingsmotstand som FK/FT dysene gjør...

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygger faktisk helt samme motor som du... og har nesten samme mål...

åsse fungerer det å presse dissa orginale dysene... kjøre stor trykk... holder dem... bensin mengde altså???

 

Ja, tror de skal holde til ca 300Hk med høyere trykk, men der er MAX MAX Hk.

NB! Jeg bygger ikke slik motor, der er det 16V turbo og datasprut osv osv....

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår