Gå til innhold

k motor

Ranger emnet


asona_er_best

Anbefalte innlegg

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mage hk er det i b230k?

En kompis som hadde en, veldig fornøyd han gikk godt og billig, i motsetning til A som han har nå, åssen er det¨å sette A-insug og gasser på K, er jo en grei kam i den.

Har ikke alle 200 0g 230 forbrenningskammer i stempla a?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke akkurat noe glad i k motora selv..men er egentlig fornøyd med den som sitter i vogna mi (b200k)..gått 300.000 ++ og fungerer helt greit..HADDE toppfart på 185-195 med den..så klart har det vært vurdert å bytte til en anna motor..men tror nok det ikke skjer

eg hadde 230K i 240 før eg bytta , gjekk godt den alså , men sleit med tomgang og choke osv... den var trillet 340000km , hadde 200 med den... gjekk fint det :P

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage hk er det i b230k?

En kompis som hadde en, veldig fornøyd han gikk godt og billig, i motsetning til A som han har nå, åssen er det¨å sette A-insug og gasser på K, er jo en grei kam i den.

Har ikke alle 200 0g 230 forbrenningskammer i stempla a?

 

Jeg kan ta noen bilder av hvordan det ser ut. Det stemmer som du sier at stemplene er skålforma på a-motoren også, men dette er veldig lite sammenliknet med stempla på k-motoren. Det er derfor vanlig å si at forbrenningskammeret sitter i toppen på disse.

 

Når det gjelder det med a-innsug og forgasser på k-motorn så er ikke jeg så begeistret for det. Det fører som regel til at den bruker med bensin + en grusom ettertenning dersom du ikke får ordna med bensinkutt.

 

Jeg har hatt meget bra resultat med å sette lh-2.4 på k-motorn. Kjempebra svar på gassen, og lavt bensinforbruk. Kammen i k-motorn er som regel T-kammen. Det er sammen med m-kammen den snilleste kammen volvo har laget til b230. Ulempen med designet som er på k-motorn (heron) er at stemplene blir mye varmere enn i en "vanlig" motor med forbrenningskammerene i toppen. På grunn av dette er heron topper helt ubrukelig på turbomotorer. (Selv om cosworth lagde en slik som vant en del race. Men da snakker vi om stempler til sinnsyke priser, samt motorer som slamrer som et pukkverk når de er kalde og vanligvis bare går et race før total overhaling)

 

Men han som starta tråden skulle vel ha en motor til bilcross, og da er nok b23E å foretrekke. Er i allefall den nesten alle som kjører voc bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår