Gå til innhold

k motor

Ranger emnet


asona_er_best

Anbefalte innlegg

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fordi at det er originalmotoren i visse utgaver av 360 og 240DL ("Døds-Lat")?

Se bilde i avataren min... 200K motor også, og jeg kan ikke akkurat si at den er så veldig LAT til å være en 2 liter nei...

Mulig du uttaler deg om dette på bakgrunn av at du har hørt om noen som har sagt at de har hørt fra noen at noen kanskje har hørt om en som mente han hadde hørt at 200K er en lat motor?

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var mer en "morsom kommentar" fra min side enn en "seriøs analyse", får jeg innrømme. Vurderingen har jeg for øvrig hørt fra i det minste to personer, men dem om det...

oja.. Stand-up komiker du eller? hehe... Jeg (og de andre som har kjørt 200K) visste jo at det du sa ikke var fakta kan man si, men jeg så liksom ikke helt hvordan det kunne blitt en morsom kommentar ut av det.

I hvertfall ikke så lenge tråden startet med en som spurte om noe rundt Volvo motorer. Da burde man vel gå ut i fra at det som blir presentert her er noenlunde objektiv informasjon.

Så jeg tviler på at du vil finne noen som har eller har hatt en 200K motor, som vil si at denne er "døds lat" til å være 2 liter. Forøvrig så er 200K motoren levert i en del andre modeller også. Før øvrig så sitter den også f.eks GL modeller. "Græn'løx", eller "Grom Låt" heter vel de da, og ikke "Døds Lat"... :bump

 

Kun til info.

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... :D Det var ikke jeg som fant på uttrykket, heller. Men jeg antar at noen synes en 2-liter på ca 103 hk er i snaueste laget i en forholdsvis stor bil som en 240. Hvorvidt den er egnet til trimmeprosjekter, skal jeg ikke uttale meg om.

 

Angående "info-biten": Er det nå virkelig slik at B200K finnes i andre versjoner av "store" Volvoer ("GromLåt" m m)?

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lærte jeg noe nytt også, B200K tror jeg det er mye forskjellig ute å går, har sitti på i 360er som umulig kan komme over 140, men virker som motor er ok(men må være noe rart), og de som går helt utrulig bra, men du vil vel ha så mye kubikk som mulig så styr unna, skal du ha motor som tåler mye å heter volvo, så er det vel B18, B20 og B30, B20E er noe av det heftigste standard gammal volvomotor jeg har vært borti, 135hk, hissig og sterk, men er vel litt gammelt og vrient å få tak i og montere.

 

Men skaff en gammel B23 så er vel det det beste i ditt tilfelle.

 

Ett annet forslag er å skaffe enn CIH 24 E opelmotor, sette i 20S-kam, kanskje gasser innsug med stor dobbel weber og E-eksosmanifold for enkelhets skyld.

Burde vel ha en 130-140 hk med ett slikt oppsett og litt høvling/porting(ev 20s topp).

De tåler a litt, så lenge registeret ikke har ulyd og kjøres på ordentlig olje.

 

Hvis du skulle ha det i en Opel-bilcross da...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lærte jeg noe nytt også, B200K tror jeg det er mye forskjellig ute å går, har sitti på i 360er som umulig kan komme over 140, men virker som motor er ok(men må være noe rart), og de som går helt utrulig bra, men du vil vel ha så mye kubikk som mulig så styr unna, skal du ha motor som tåler mye å heter volvo, så er det vel B18, B20 og B30, B20E er noe av det heftigste standard gammal volvomotor jeg har vært borti, 135hk, hissig og sterk, men er vel litt gammelt og vrient å få tak i og montere.

 

Men skaff en gammel B23 så er vel det det beste i ditt tilfelle.

 

Ett annet forslag er å skaffe enn CIH 24 E opelmotor, sette i 20S-kam, kanskje gasser innsug med stor dobbel weber og E-eksosmanifold for enkelhets skyld.

Burde vel ha en 130-140 hk med ett slikt oppsett og litt høvling/porting(ev 20s topp).

De tåler a litt, så lenge registeret ikke har ulyd og kjøres på ordentlig olje.

 

Hvis du skulle ha det i en Opel-bilcross da...

oookeei...ja har tenkt litt på b230a eller e..... har tenkt litt på opel 2,4 men di er sjedene og folk skal ha mye for di,pluss at jg liker ikke at rådelagerene ryker så fort...typisk opel å få rådebank...må ha noe som tåler griisebank på banen og da er jo volvo bra å ha...hehe...skal ha d i enten manta eller ascona b...spør om alt dette for svigers,han har en heel hævv av gamle opeler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

hei, har ikke lest alle innleggene, men ka som feiler dere som sier b230k motor er dorligst då?

 

1. kammen er bedre

2. og dere som sier det er en gasser motor? kor har dere dette fra då? er jo en innsprøytning.

3. vil no si att 531 topp som står på b230k motor er den beste topen då.. (405 og)

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår