Gå til innhold

k motor

Ranger emnet


asona_er_best

Anbefalte innlegg

hei, har ikke lest alle innleggene, men ka som feiler dere som sier b230k motor er dorligst då?

 

1. kammen er bedre

2. og dere som sier det er en gasser motor? kor har dere dette fra då? er jo en innsprøytning.

3. vil no si att 531 topp som står på b230k motor er den beste topen då.. (405 og)

Har du drekki brygg på sokkene dine eller?

K motorer er forgassermotorer, de har 631 topp. Dvs. topp uten forbrenningskammer.

Kammen tror jeg er forskjellig ettersom hvilken bil og når de er levert.

Kan evt. forsøke å se om jeg finner ut noe om kammene, dersom du virkelig skulle ha behov for å vite det...

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei, har ikke lest alle innleggene, men ka som feiler dere som sier b230k motor er dorligst då?

 

1. kammen er bedre

2. og dere som sier det er en gasser motor? kor har dere dette fra då? er jo en innsprøytning.

3. vil no si att 531 topp som står på b230k motor er den beste topen då.. (405 og)

 

K motorene er da gasser :p en doerlig gasser ogsaa hvistnok. (boer vel kanskje "oppgraderest" med gasser fra en ikke K motor, hadde fra B21 paa min)

 

Topper og Kammer har jeg ikke peiling paa.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230k er en GASSER motor. hadde det vært en innsprøytnings motor hadde den hatt elektrisk bensinpumpe.. å det er en dritt motor med 631 topp..

men har hørt at vis man setter en 531 topp på en k blokk blir det bra? (rett meg vis det er feil)

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke noen skal komme å påstå at en original b200k er sprek, har aldri kjørt 200k selv, man har kjørt et par originale 230k'er .. å de var alt annet enn spreke.. Er det ikke 630topp på 200k'ene? eller er det jeg som er ute på vidda nå? synes å komme på at d sto det på en motor som sto i en 360.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke noen skal komme å påstå at en original b200k er sprek, har aldri kjørt 200k selv, man har kjørt et par originale 230k'er .. å de var alt annet enn spreke.. Er det ikke 630topp på 200k'ene? eller er det jeg som er ute på vidda nå? synes å komme på at d sto det på en motor som sto i en 360.

SPREK er den vel kanskje ikke... men den er ikke dau til å være en 2 liter!

Min 200L gikk faktisk ganske bra når jeg overtok bilen, var faktisk veldig overrasket jeg. Den gikk en del bedre enn B230A motoren jeg rullet rundt med i min 740 (R.I.P.)

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare unnskylde på det sterkeste! hehe.. satt med en kammerat som va skå sikker på att 230k var med innsprøytning og 531 topp, men va vist F motoren han snakket om vis det kan stemme? hehe..

srry..

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare unnskylde på det sterkeste! hehe.. satt med en kammerat som va skå sikker på att 230k var med innsprøytning og 531 topp, men va vist F motoren han snakket om vis det kan stemme? hehe..

srry..

Lite lurt å basere seg på andres antagelser, fremfor å høre på voksne folk som baserer seg på kunskap fremfor antagelser.... :)

 

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230k er en GASSER motor. hadde det vært en innsprøytnings motor hadde den hatt elektrisk bensinpumpe.. å det er en dritt motor med 631 topp..

men har hørt at vis man setter en 531 topp på en k blokk blir det bra? (rett meg vis det er feil)

Blir vel modig lav komp. da, siden k blokka har neddreide stempler fordi k-motoren (631-toppen) ikke har forbrenningsrommet i toppen men i stempelet...men det er kurant løsning for å slenge på en turbo da, bare sånn billigløsning messom!:)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår