Gå til innhold

k motor

Ranger emnet

asona_er_best

Anbefalte innlegg

jeg har en 245 til som jeg skal ribbe helt ned og rustsveise, for så å bygge en lekebil av den. derfor skal jeg i utgangspunktet bare tune opp denne motoren litt slik at det hvertfall er litt futt i den. så bygger jeg heller motor i den andre bilen. derfor ber jeg om noe kjekke tips om enkel trim for min B230K med 530 topp..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis den går fryktelig dårlig og bruker mye, har jeg litt mistanke om at det er 530 topp på k blokk. Ingen god kombinasjon.

Går den veldig lett på starteren?

Leste gjennom tråden, og har begynt å lure litt, ingen som kan lage ei liste over de forskjellige volvo motorene fylt med fakta. Hadde vært fint å vist hva kompresjonen blir med de forskjellige sammensetningene.

B230K, er stemplene plant med blokka når de er på topp?

Hvor står det på blokka om det har vært en A, K osv motor???

Er på jakt etter en billig turbo løsning.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om den er litt lett på starteren,men på toppen står det 530 ja og det er en B230K motor(står hvertfall dette på en lapp foran), men om dette ikke er en god kombinasjon. Hva mener du jeg kan gjøre da?

Jeg har evt en B200K i den andre bilen som jeg evt kan sette i men ser liksom ikke helt hensikten med det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det på blokka rett oppunder toppen ved fordeleren?

På blokka jeg demonterte nå nylig står det tydelig B21ET. Det ser ut som om det er banka inn med nål eller spiker...

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider