Gå til innhold

har jeg fårstått fremgangs måten riktig?

Ranger emnet

aneriks

Anbefalte innlegg

først så pusser jeg ned med tørt papir på en exetrer sliper med 240 kon deretter 340 så 500 så 600 får og få en jevn flate,

så vaske med silicon fjerner

så legge på et lag med grunning

så pusse grunningen med 800 vann papir får hånd

når der er helt jevnt igjen så legger jeg grunning igjen

så pusser jeg igjenn med 800 våt papir får hånd til det er helt fint

så legger jeg på et lag med lakk

så pusser jeg igjen med 800 pair (våt) til det er helt fint

så et lag til med lakk

så lurer jeg på om jeg skal pusse igjen eller bare legge på klar lakk hva skal jeg eventuelt pusse nå og mellom etter klar lakk??

jeg har en grunning fra glassuritt som det står "grund fyller " på er dette grunning eller fyller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så legger jeg på et lag med lakk

så pusser jeg igjen med 800 pair (våt) til det er helt fint

Hvorfor skal du pusse her? har du lagt lakken kan du bare legge på 2 strøk klarlakk..

Trenger ikke pusse med 800vann..

Husk bruk kloss å greier på store overflater, bare med handa kan fort bli ujevnt..

Du kan slipe med maskin 240, så grunne oppå det.. trenger ikke så fint som 600

der du skal grunne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker skikkelig eksentersliper så holder det med P400! Den overflaten blir fin nok. Bruker 240 på eksenteren kun når det er for å pusse sparkel. Men sørg for at det er en god maskin du bruker. Ellers blir det bare dritt, du pusser flatt osv. :( Ikke bruk eksentersliper fra Biltema :hello:

Jeg trodde sprayboks filler fungerte som grunning også. Men vanlig fremgangsmåte da man lakker bil er vel å sprøyte på grunning og deretter filler der hvor det trengs (men mener filleren man har i sprøyta bygger mer enn den på sprayboks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er riktig..jeg pusser aldri mellom lagene med base ... men etter basen kan du godt gjøre det før klar... husk ikke legg mye klarlakk på i en jefs da blir den grå og du får fargeforskjell

:popcorn

Gjør de ikke der jeg jobber. Er lærling på billakkverksted. vil tro at hvis man sliper i basen så kommer det sliperiper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider