aneriks Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 først så pusser jeg ned med tørt papir på en exetrer sliper med 240 kon deretter 340 så 500 så 600 får og få en jevn flate, så vaske med silicon fjerner så legge på et lag med grunning så pusse grunningen med 800 vann papir får hånd når der er helt jevnt igjen så legger jeg grunning igjen så pusser jeg igjenn med 800 våt papir får hånd til det er helt fint så legger jeg på et lag med lakk så pusser jeg igjen med 800 pair (våt) til det er helt fint så et lag til med lakk så lurer jeg på om jeg skal pusse igjen eller bare legge på klar lakk hva skal jeg eventuelt pusse nå og mellom etter klar lakk?? jeg har en grunning fra glassuritt som det står "grund fyller " på er dette grunning eller fyller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 så legger jeg på et lag med lakk så pusser jeg igjen med 800 pair (våt) til det er helt fint Hvorfor skal du pusse her? har du lagt lakken kan du bare legge på 2 strøk klarlakk.. Trenger ikke pusse med 800vann.. Husk bruk kloss å greier på store overflater, bare med handa kan fort bli ujevnt.. Du kan slipe med maskin 240, så grunne oppå det.. trenger ikke så fint som 600 der du skal grunne.. Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Hvis du bruker skikkelig eksentersliper så holder det med P400! Den overflaten blir fin nok. Bruker 240 på eksenteren kun når det er for å pusse sparkel. Men sørg for at det er en god maskin du bruker. Ellers blir det bare dritt, du pusser flatt osv. :( Ikke bruk eksentersliper fra Biltema :hello: Jeg trodde sprayboks filler fungerte som grunning også. Men vanlig fremgangsmåte da man lakker bil er vel å sprøyte på grunning og deretter filler der hvor det trengs (men mener filleren man har i sprøyta bygger mer enn den på sprayboks) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo^L Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 hva er vitsen med å pusse med 800 vann. går fint med 500 tørt det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo^L Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 snakket om pussingen av grunningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 vitsen? du må ikke, sant det.. men mange foretrekker det, da det kan faktisk bli noen riper med tørt.. å dette kan sees igjen i lakken...Å noen syns det er lettere med vann.. selv pleier jeg bruke 400maskin på flater, så over med 800vann etterpå Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 pusse tørt er jo ikke det aller beste da! da tetter man jo papiret med en gang! dessuten er vann mye letter å jobbe med.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 puss med 500 tørt på fyller. blir bra det. var litt overkill det forslaget ditt, aneriks, syns jeg da... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aneriks Skrevet Februar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 ja var kansje det, hehe.. men pusser dere med noe i mellom de 2 lagene med lakk? jeg får til grunninga helt fint, men lakken blir litt rar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo^L Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 trenger ikke å pusse no i mellom lagene med lakk. hvordan rar er det lakken blir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 lakkering er et egent fag.. vanskelige greier.. Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 trenger ikke å pusse no i mellom lagene med lakk. hvordan rar er det lakken blir? nei det er riktig..jeg pusser aldri mellom lagene med base ... men etter basen kan du godt gjøre det før klar... husk ikke legg mye klarlakk på i en jefs da blir den grå og du får fargeforskjell :popcorn Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo^L Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 nei det er riktig..jeg pusser aldri mellom lagene med base ... men etter basen kan du godt gjøre det før klar... husk ikke legg mye klarlakk på i en jefs da blir den grå og du får fargeforskjell :popcorn Gjør de ikke der jeg jobber. Er lærling på billakkverksted. vil tro at hvis man sliper i basen så kommer det sliperiper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Jeg pusser når jeg får renninger :op Bruker p400 før primer 600-800 før lakk 800 før klarlakk (dersom jeg pusser) 1000 på slutten. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg