Gå til innhold

Bilen stoppa

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. så jeg skal ta av slangen fra Pumpa som skal til forgasseren, det skal jeg no klare.. tusentakk vomaz. men om jeg skal begynne å styre i tanken, skal jeg bare skru ned tanken, men hvordan i helvette skal jeg komme meg inn i tanken da? bedre å skrifte tank? hehe endel efarne skruvere ler sikkert nå hehe, men kjekt med litt kunskap fra folk som kan det da værtfall.

dersom du åpner bagasjelokket, løfter på matta, å se etter en ledning som forsvinner ned under bilen *litt på venstre side* så finner du et lokk (metallokk) som ledningen forsvinner ijennom... dersom du skrur løs lokket skal du kunne nå/ ta opp filteret fra hullet *er litt plynder å KJÆFT første gangen* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av Slangen fra bensinpumpa. prøvde å starte bilen For og se om det kom bensin, det kom ikke bensin først. men så kom det litt Og etterpå var det knuske tørt. det eneste som kom ut av slangen der var Luft. da er det vel bensinpumpa som er defekt?

kan jo også være lekkasje der bak.

en brukt pumpe koster deg ikke all verden da. så du kan jo prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av Slangen fra bensinpumpa. prøvde å starte bilen For og se om det kom bensin, det kom ikke bensin først. men så kom det litt Og etterpå var det knuske tørt. det eneste som kom ut av slangen der var Luft. da er det vel bensinpumpa som er defekt?

dersom det ikke kom noe bensin etter pumpa tror jeg at jeg ville prøv å se om de kom noe før pumpa...

men er du sikker på at du har bensin på tanken damndamn

dersom du får ut armaturet i tanken så kan du iallefall utelukke den feilen;)

når det er jort er det slangen fremover som må gåes over;)

såe når man leter etter feil må man begynne i en ende å gå helt "frem" til man finner feilen...

feks bensintanke -> armatur -> slange -> tilkoblinger -> pumpe -> slange -> forgasser... (for å sjekke bensintilførsel)

eller coil -> coilledning -> stift -> fordelerlokk -> rotor -> pluggledninger -> plugger (for å sjekke om det er gnist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom det ikke kom noe bensin etter pumpa tror jeg at jeg ville prøv å se om de kom noe før pumpa...

men er du sikker på at du har bensin på tanken damndamn

dersom du får ut armaturet i tanken så kan du iallefall utelukke den feilen;)

når det er jort er det slangen fremover som må gåes over;)

såe når man leter etter feil må man begynne i en ende å gå helt "frem" til man finner feilen...

feks bensintanke -> armatur -> slange -> tilkoblinger -> pumpe -> slange -> forgasser... (for å sjekke bensintilførsel)

eller coil -> coilledning -> stift -> fordelerlokk -> rotor -> pluggledninger -> plugger (for å sjekke om det er gnist)

skal se om det kommer bensin andre veien! Hmm jeg har lite bensin men har nok bensin ja, Fylte på 10Liter bensin Før det der skjedde, ca halv time etterpå.

Kan jo være lekkasje på slangen også men det finner jeg ut, Får sette på en annen pumpe i morgen så får vi se, om det blir noe bedre, men alle bensinpumper passer om hverandre som volvo 240 stasjons vogns Pumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se om det kommer bensin andre veien! Hmm jeg har lite bensin men har nok bensin ja, Fylte på 10Liter bensin Før det der skjedde, ca halv time etterpå.

Kan jo være lekkasje på slangen også men det finner jeg ut, Får sette på en annen pumpe i morgen så får vi se, om det blir noe bedre, men alle bensinpumper passer om hverandre som volvo 240 stasjons vogns Pumpa?

kan jo være lekkasje noen plasser, ja....

alle deler fra volvo passer om hverandre feks deler fra b19 passer på, b21, b23 (b230).. selvsagt er det unntak... men bensinpumpa/membranpumpa passer om hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo være lekkasje noen plasser, ja....

alle deler fra volvo passer om hverandre feks deler fra b19 passer på, b21, b23 (b230).. selvsagt er det unntak... men bensinpumpa/membranpumpa passer om hverandre...

Tok av slangen fra andre enden fra bensinpumpa Og det kom heller ikke ut noe bensin fra slangen som går under bilen til bensintanken. men har det noen betydning da? fordi at bensinpumpa har ikke den oppgaven å pumpe bensinen fram til pumpa Og så til forgasseren? så om det ikke kommer ut bensin fra selve slangen så er det bensinpumpa som er gåend eller er det ikke? om det ikke er det så har vi jo bare 2murligheter igjen da. 1. lekkasje 2. tett bensinfilter? damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider