Gå til innhold

Bilen stoppa

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

Jepp da fikk jeg skifta bensinpumpe. Bilen starta den, men den stoppa litt etterpå. den gikk først bare på 3sylindere så etterpå stoppa den igjen. fikk ikke start på den. hadde på shokken litt så starta den i 2sec så stoppa den å så vil den ikke starte.. hmm er vel noe med elektriske nå da. Hmmm er vel litt vanskelig å si for dere hva det kan være, men skifter jeg fordeler + coil Og ledning skal den vel starte:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går fram og tilbake her hehe... er bensintilførsla igjen. tror det ligger dritt i røra +at bensinfilter er tett.. får se om jeg finner Bensinfiltere i morgen da, uten å Ligge under bilen... men som han Fyren sa, så trengte jeg bare å rive bort mattene i bagasjeromme Og følge den ledningen neddi der. satser på det jeg da!:D Får prøve å skifte filter + ha høytrykk luft i rørene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er filter i tank armaturen.

Men gjer d jæ*** enkelt...løys bensin slangen før pumpa...og sug...du tåle litt bensin...om du ikkje klare å få fram bensinen...eller...løys slangen etter pumpa å køyr motoren med startmotoren og sjå om der kjeme bensin....vis der ikkje kjeme bensin då...so prøv å sug til deg bensin...

Vis ikkje...bytt alt av tennings dela...er ei god invistering uansett...men om du har gamle typa med stift tenning...bytt kondensatoren på sida av fordeleren...

sjekk pluggane osv

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se om det kommer bensin andre veien! Hmm jeg har lite bensin men har nok bensin ja, Fylte på 10Liter bensin Før det der skjedde, ca halv time etterpå.

Kan jo være lekkasje på slangen også men det finner jeg ut, Får sette på en annen pumpe i morgen så får vi se, om det blir noe bedre, men alle bensinpumper passer om hverandre som volvo 240 stasjons vogns Pumpa?

Viss du ikke har gjort det før, bytt alle gummislanger i bensinsystemet. Ihvertfall de som går under bilen og i motorrommet. Da eliminerer du lekkasje. Engang parkerte jeg bilen med full tank for å overhale motoren. NÅr jeg var ferdig ca 2 år etterpå var tanken tom. Det var en slange på 8cm som var morken. Klemte på den så var d er stoooort hull. Dette har også med driftsikkerhet å gjøre, i samma slengen får du vite om det ligger noe grums i systemet ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der er filter i tank armaturen.

Men gjer d jæ*** enkelt...løys bensin slangen før pumpa...og sug...du tåle litt bensin...om du ikkje klare å få fram bensinen...eller...løys slangen etter pumpa å køyr motoren med startmotoren og sjå om der kjeme bensin....vis der ikkje kjeme bensin då...so prøv å sug til deg bensin...

Vis ikkje...bytt alt av tennings dela...er ei god invistering uansett...men om du har gamle typa med stift tenning...bytt kondensatoren på sida av fordeleren...

sjekk pluggane osv

Kommer ikke bensin nei! tenninga har vel ingenting med at det ikke kommer bensin heller da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du ikke har gjort det før, bytt alle gummislanger i bensinsystemet. Ihvertfall de som går under bilen og i motorrommet. Da eliminerer du lekkasje. Engang parkerte jeg bilen med full tank for å overhale motoren. NÅr jeg var ferdig ca 2 år etterpå var tanken tom. Det var en slange på 8cm som var morken. Klemte på den så var d er stoooort hull. Dette har også med driftsikkerhet å gjøre, i samma slengen får du vite om det ligger noe grums i systemet ditt...

skal gjøre det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

armaturen er jo selve den dingsen som står oppi tanken og har tankmåler, samt rør som går ned i tanken.

prøv å sug bensin ja.. en lekkasje, feks.vil gjøre at den suger luft..

du kan jo prøve å drikke brus med fire sugerør i kjeften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det me mopedtanken gikk som bare det.. tok slangen fra moped tanken til bensinpumpa Og bilen den starta den!:)

Blåste Røret rent med høy trykk luft, men det hjalp ikke. det er vel et Rør inni bensintanken Og det Røret må ha Blitt flytta opp på en eller annen måte. fylte på ca 20Liter bensin Og da starta bilen med den orginale tanken. bilen gikk bare på 3sylindere men det er bare pluggledningen som er f**** når jeg tok på chokken så stoppa bilen å fikk en helvettes etter tenning, hva kan det ha seg? for mye bensin? den starta selfølgelig når jeg ikke hadde på chokken da! det Røre er det vanskelig å Flytte nedover i tanken? lettere å bytte heile tanken? må bare si Tusentakk til alle som har svart på et så lite problem som dette egentlig er. men sånn er det å være nybegynner alle må vi starte en plass!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider