Gå til innhold

Går dårlig på tomgang.

Ranger emnet


Singh_Supreme

Anbefalte innlegg

1.Da er jeg ganske dritt lei at bilen ikke går på tomgang... Den klarer så vidt å gå på tomgang.. Jeg har byttet Luftmengdemåler og lambdasonen oxo temp følere.. kan det være at bilen tar inn falsk luft???

 

2. Hver gang jeg starter bilen p.g.a den slokker så må jeg gi litt gass når jeg gir gass kommer det sånn stygg/HØY pipe lyd fra motorrommet.. Hva kan det være?

 

3. Hvor får jeg kjøpt Batteri deksel som som denne på dette bildet?

176-7678_IMG.JPG

 

Takk!

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vel lagret noen feilkoder i motorstyreenheten skulle jeg tro...? hva sier de? Ellers ville jeg ha kontrollert passpjeldpot.meteret, Er det kun på tomgang du har problemer?

 

Den lyden... vanskelig å si uten å ha hørt den.. Kan det være starteren din som henger litt? eller er det mer reim-lyd?

Jeg har tatt vekk alle feilkoder hver gang jeg har byttet noe men still blir det ikke bra.. KOmmer ikke noe feil koder når jeg kobler den til datamaskinen.... Wtf er passpjeldpot meteret? Ja det er bare problemer når den går på tomgang, mange ganger når jeg bytter gir fra 3 til 2 så detter turtallet ned å bilen stopper.. Reimlyd er det neppe.. Tror det er starteren som henger når jeg tenker over det.. er dette farlig eller?

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke feilkoder er det som har vært der da? Gasspjeldpotensiometeret er en del av gasspjeldhuset, en slags variabel motstand som gjør at motorstyreenheten vet hvilken posisjon gasspjeldet har. Viser dette feil verdier kan det bli mye krøll... Får som regel feil på de posisjonene spjeldet har mest...tomgang eller det turtallet bilen har i 50- 60 km/t. En får ikke kjøpt pot.meteret løst på disse bilene mener jeg å huske... må skifte hele gasspjeldet. I gasspjeldhuset ligger det også en el. stillmotor som styrer dette spjeldet. Er som regel bare å ta ut starteren å smørre opp, er ikke helt uvanlig på Golf IV..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke feilkoder er det som har vært der da? Gasspjeldpotensiometeret er en del av gasspjeldhuset, en slags variabel motstand som gjør at motorstyreenheten vet hvilken posisjon gasspjeldet har. Viser dette feil verdier kan det bli mye krøll... Får som regel feil på de posisjonene spjeldet har mest...tomgang eller det turtallet bilen har i 50- 60 km/t. En får ikke kjøpt pot.meteret løst på disse bilene mener jeg å huske... må skifte hele gasspjeldet. I gasspjeldhuset ligger det også en el. stillmotor som styrer dette spjeldet. Er som regel bare å ta ut starteren å smørre opp, er ikke helt uvanlig på Golf IV..

 

Det har vært luftmasse måler lambdason og tempfølere som har kommet som er feil.. har heller ikke spedo har fått feil spedo føler kan det være p.g.a det? Hvor er ligger gasspjeldet? har bestlt nytt rør altså det som går fra luftmasse måleren til motoren... begynner å bli rimlig lei ass!

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasspjeldet sitter der gasswiren ender...( tror det er wire på `99 mod. i alle fall... e- gass kom vel ikke før 2000 i Golf)...rett før innsugsmanifolden, motoren skal gå fint selv uten speedometer.

k.. da får jeg vel sjekke det.. begynner å bli RIMLIG DRITT LEI ASS!

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hvis jeg kaprer tråden din Sim: Jeg fikk også bemerkning på at starteren min henger... men det hører man såvidt og det er ikke alltid den gjør det. Leste noe i tråden her om å smøre den? Noe mer info om det... er jo rimelig dyr del å bytte, selv med pantemuligheten...

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hvis jeg kaprer tråden din Sim: Jeg fikk også bemerkning på at starteren min henger... men det hører man såvidt og det er ikke alltid den gjør det. Leste noe i tråden her om å smøre den? Noe mer info om det... er jo rimelig dyr del å bytte, selv med pantemuligheten...

 

Ingen som kaprer noen ting her kompiss! Så lenge jeg får svar på det jeg treger hjelp til så da er det ikke noe stress!;)

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pipe-lyden din.. er den veldig høyfrekvent?

I så fall, ville jeg nok ha tippet på laksje i vakumet, med mindre det kommer fra noen spes del i motor-rommet... Var i hvertfall det hos meg en gang.

...Bare en tanke....

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like før jeg brenner golfen ass!!! DRITTT BIL!!! AHHHHH! :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :fuckme2: :ex_machin :ex_machin :ex_machin :ex_machin Nå har jeg bytte tennplugger(skal bytte kabler imorgn), Temp følere luftmasse måler og lambdason, ER RIMELIG DRITT LEI! ER DET NOEN SOM VET ELLER NOE SOM KAN SJEKKE hjelpe meg dette? Eller se på dette! ER SÅÅÅ DRITTLEEEEI! NOEN SOM VIL KJØPE BILLIG GOLF!

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, kikket i Haynes boka under feilsøk og fant dette under seksjonen Ujevn Tomgang og/eller pipende lyd:

 

-Tett luftfilter

-Vakumlekkasje ved gasspjeldhuset,innsugsrøret eller tilhørende slanger

-Slitte, defekte eller feiljusterte tennplugger

-Ujevn eller lav sylinderkompresjon

-Reg.reim feilaktig spent

-Blokkert innsprutningsventil/feil i innsprutningssystemet

-Defekte innsprutningsventiler

-Lekkasje i pakkning i innsugsrør eller gasspjeldshus

-Lekkasje i grenrørsåpakkning eller sprekk mellom grenrør og eksøsrør

-Lekkasje i vakumslange

-Lekkasje i topplokkspakning

 

Så som du ser har du en DEL alternativer her... mitt tips er derfor, dra ned på Møller. Mulig problemet sitter dypere enn øyet ser!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår