Gå til innhold

Høyttalere i golf 3.

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Kjøpte mine 17cm hos Bilradiospes, så de passer vertfall.. :)

Iflg Møller er det 10cm i dash og 16,8cm i dørene visst (om noen vet det er feil får dem skrike ut).. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være mulig å få kjøpt bare den nederste greia som har hull i seg, mener jeg..

Er det fysisk forskjell på framdørene på en 3-dørs og en 5-dørs..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høytalere: 6,5" (16,5 cm) i dørene, 4"(10 cm) i dashen.

Dør/dørtrekk: Det er å få innerdører med høytalerutsparring til 3-dørs, har det i min. Og dørene er forskjellige. Fremdørene er lengre på 3-dørs så folk skal kunne klyve inn bak setet. Tenk deg at noen skulle gå inn bak setet i en 5-dørs, hadde nok blitt en smule trangt ;)

Hvis dere, mot formodning, lurer på høytalerstørrelser i noen andre biler, sjekk på http://www.brl.se Gå inn på Ritninar & Tips->Vad passar var?->Högtalaradaptrar

Der er det oversikt :)

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det, så virker det logisk ja.. :P

Visste det var lengre dører på G3 cab, men aldri prøvd å gå inn bak i en 3-dørs, så aldri tenkt over det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens vi er inne på emnet.. har prøvd å montere høytalere i frontdører (5-dørs), men måtte kaste inn håndkledet da jeg kom til overgangen i døra. noen som har lyst til å ta en liten gjennomgang på hvordan jeg skal koble dette? evt. hva jeg trenger av plugger etc. et annet problem, er at jeg ikke vet hvordan jeg kan ta av dekselet på døren??

takker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens vi er inne på emnet.. har prøvd å montere høytalere i frontdører (5-dørs), men måtte kaste inn håndkledet da jeg kom til overgangen i døra. noen som har lyst til å ta en liten gjennomgang på hvordan jeg skal koble dette? evt. hva jeg trenger av plugger etc. et annet problem, er at jeg ikke vet hvordan jeg kan ta av dekselet på døren??

takker på forhånd!

Tenker du på den jæ**a koblinga i dørkarmmen? Den du kan skru en kvart om dreining eller noe lignende så er alle ledningene i døra koblet fra. Sleit selv litt med den der, men ble til at jeg løsnet "muttera" som holder den på plass fra innsiden. La ledningene utenfor koblinga, og skudde den på igjen. Dette er en dårlig og midlertidlig løsning, så hvis du, eller noen andre, finner en annen smart måte å gjøre det på så skrik ut!

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var den jeg tenkte på ja..

Men var de orginale høytalerledningene som satt i døra koblet til overgangen (støpselet)? i såfall må det gå an å sjekke spenningen i hver av polene for å finne ut hvem som tilhører høytalerene... tror fatter har en ampere-måler, eller hva det heter. Skal se om jeg ikke får testet det og poste resultatet neste gang jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

De høytalerkablene jeg har i frem-dørene fra før (standard), er koblet til "polene/pinnene" i midten av den hvite koblingessaken under dasjen. hvis man ser godt etter under sikringsboksen, sitter det en hvit sak med plass til tre sorte plugger. To av de er opptatt, og den i midten er altså den du skal bruke. I pluggen som passer inn har man plass til 5 ledninger, og denne må man kjøpe orginalt, jmf. ansatt på biltema. vet ikke om det stemmer men jeg tror pluggen heter PA 6.6 eller noe.

største problemet er å få tak i pluggen. Men gjør man det, er man i mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er interessert:

Skru av deksel under rattet:

bil003.jpg

hvis man ser etter er det en hvit kontakt som er koblet til kabelstrømpen som går inn til døren.

bil001.jpg

fjern så dekselet som sitter der høytaleren skal sitte og klipp av standardpluggen som skal sitte der fra før:

bil002.jpg

Fest så denne pluggen med en sukkerbit til ledningen du allerede har strukket gjennom dasjen, fra stereoen.

bil004.jpg

Denne pluggen skal nå festes på de to "polene" i firkanten under. Blå ledning må peke nedover:

bil009.jpg

Slik skal det se ut når du er ferdig:

bil005.jpg

Beklager store bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...