Gå til innhold

riktig kobbling av ts-w3004spl på monoblokk?

Ranger emnet

sondr91

Anbefalte innlegg

hei.jeg lurer på hvordan jeg skal kobble en ts-w3004spl på monoblokk.

slik har jeg tenkt å gjøre det: http://i36.photobucket.com/albums/e25/sondre91/test22.jpg (dobbeltrykk på bildet som kommer av linken)

vill det være rett? noen andre forslag som funker bedre?

hvis dere har andre måter å gjøre det på,kan dere poste et bilde så jeg ser hvordan du gjør det?eller forklare nøye?takk for eventuelle svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tegningen har du tegnet inn en Stereo forsterker. Monoblokk har kun en høyttalerutgang. Derav ordet mono (tror jeg). Ta det med en klype salt!

Men jeg fikk høre at + på den ene siden og - på den andre siden (er på suben nå) skal inn på forsterker. Lag så en lask mellom de siste + og - på basseren.

Kan dette stemme Jan Erik Johansen?

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tegningen har du tegnet inn en Stereo forsterker. Monoblokk har kun en høyttalerutgang. Derav ordet mono (tror jeg). Ta det med en klype salt!

Men jeg fikk høre at + på den ene siden og - på den andre siden (er på suben nå) skal inn på forsterker. Lag så en lask mellom de siste + og - på basseren.

Kan dette stemme Jan Erik Johansen?

Det er en monoblokk. Er noen som har slik vettu :) 2 utganger som er paralellkobla.

Må koble slik som på bildet for å oppnå 2ohms belastning.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som han har monoblokk med 4 tilkoblinger da? Mulig jeg har misforstått men ryker ikke subben hvis en kobler det sånn?

Så lenge du har monoblokk, kan du egentlig koble nøyaktig hvordan du vil så lenge den totale impedansen er større en anbefalt minimunsverdi, og spolene ikke er koblet i motfase.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
hei.jeg lurer på hvordan jeg skal kobble en ts-w3004spl på monoblokk.

slik har jeg tenkt å gjøre det: http://i36.photobucket.com/albums/e25/sondre91/test22.jpg (dobbeltrykk på bildet som kommer av linken)

vill det være rett? noen andre forslag som funker bedre?

hvis dere har andre måter å gjøre det på,kan dere poste et bilde så jeg ser hvordan du gjør det?eller forklare nøye?takk for eventuelle svar;)

Jeg har ikke så mye kunnskap om akkurat dette - men den tegningen din stemmer ikke overens med den nederste tegningen her på pioneer sine hjemmesider....

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider