Åge Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Har nå handla meg ny bil. Måtte han noe for å komme meg til Gatebil med:D. Blei en `88 Saab 900 turbo. Billig bil så den går ikke helt som den skal. Den funker fint helt til den får overtrykk, da dør den vekk. Akkurat som den ikke kan utnytte lufta så den får for mye bensin. Over 4000rpm ser den ut til å funke igjen. Noen som har noe erfaring med sånt. Har aldri sitti i en saab før jeg så jeg er helt grønn på detta men det jeg kan tenke meg er lekkasje i slanger eller deff. luftmengdemåler. Kan ikke finne noe på slangene. Forslag tas mot med takk. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 k-jetronike er noe dritt så den har sikkert litt av skyla som vanlig men det er rart det er før 4000 da. lader du mer enn org må det justeres en over boost sak under dashen men siden det er under vet jeg ikke. skal tenke litt på det Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Mai 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2003 Originally posted by TurboXs k-jetronike er noe dritt så den har sikkert litt av skyla som vanlig men det er rart det er før 4000 da. lader du mer enn org må det justeres en over boost sak under dashen men siden det er under vet jeg ikke. skal tenke litt på det akkurat ommvendt som på min da, går bra til 4000, så går den dårlig ...D-A-T-A-S-P-R-U-T!!!!:D kommer hos meg i hvertfall hvor mye lader du da? Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Mai 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com akkurat ommvendt som på min da, går bra til 4000, så går den dårlig ...D-A-T-A-S-P-R-U-T!!!!:D kommer hos meg i hvertfall hvor mye lader du da? Bilen er helt orginal. Gidder ikke trimme før jeg har funnet problemet. En Saab guru som fortalte meg i går at det er wastegaten som ikke lukker. Den er treg med å bygge opp trykk også. Skal se på dette i kveld. Hvordan trimmer man dette enkelt? Har aldri vært bortig APC før. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 enig i at det ikke lønner seg å trimme før du finner feilen.. apc'en kan du skru på, den kan du styre litt av hvert med. jeg ville kjøpt meg ei "blåkran" som du kjøper hos krb trading, den er fra TURBOXS, og du kobler den rett på wastegaten (dette kan du vel kansje);) . Grunnen til dette er at apc-boksen kan være skikelig kødden.. trimme... jeg har satt på en trim 60 turbo, dette går jo framover.. så nå at du ikke hadde mekanisk sprut.. men elektronisk (dette kom i 88) da går det vel lettere og trimme før det skjer noe med motoren.. har 4 kjente som har/har hatt saab 900 turbo, 2 av dem kjører med datasprut, coswort stempler for å tåle mer ladetrykk, og kvassere kam, dette går jo unna. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Mai 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Takk for info. men hvor mye kan jeg lade på standard motor? Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Er ikke girkassa et problem på de eldre 900'a? Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Mai 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by CrZy_T Er ikke girkassa et problem på de eldre 900'a? Problem med alle saaber det. Bare å kjøre med fornuft så går det bra. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by Åge Problem med alle saaber det. Bare å kjøre med fornuft så går det bra. Hehe ... ok .. da er jeg med. Kjenner en som har en saab som jeg har følelse at står mer rolig i påvente av ny girkasse enn den faktisk er på veien. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Originally posted by Åge Takk for info. men hvor mye kan jeg lade på standard motor? på min turbo holder til ca 1,3 bar i ladetrykk, men da er det mye som går i motoren før turboen tar kvelden. brodern har hatt en 900 turbo, og en 900 AERO den siste var en orginalt "trimmet" fra fabrikken.. den endte desverre sine dager i ræva på en annen bil i en tunell :( Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 faen ta alex. ikke la alle se dette da. savner den bilen. Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 nå skal det sies at den hadde vel ikke 1.4 i trykk fra fabrikk men den var chip i den så jeg kunne lade det. på slutten ble det en netics turbo. da ble det en fin bil å kjøre. åge. sett på ei fjør fra en campingstol på wastegaten for å hjelpe den litt og se Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Originally posted by CrZy_T Er ikke girkassa et problem på de eldre 900'a? Skal inn med den ÅTTENDE kassa på min 900t nå..... :cool: Angående pusteprob. kan du forklare litt nærmere hva som skjer? Må du slippe opp litt gassen og lirke den opp til 4000? rykker og napper? Best når den er varm eller kald? Rams opp alt du kommer på. (Noen som har lyst på en 900t16 med over 300hk, ny kasse, 17" momo, EU ok nå. Send PM. ) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Originally posted by TurboXs faen ta alex. ikke la alle se dette da. savner den bilen. har fått lov før å poste det, så blæ:ssip: Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Mai 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2003 Originally posted by TurboXs nå skal det sies at den hadde vel ikke 1.4 i trykk fra fabrikk men den var chip i den så jeg kunne lade det. hvor har jeg skrevet det?:cool: ups, jeg gjorde det igjen Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.