Gå til innhold

Saab med pusteproblem!

Ranger emnet


Åge

Anbefalte innlegg

Har nå handla meg ny bil. Måtte han noe for å komme meg til Gatebil med:D. Blei en `88 Saab 900 turbo.

Billig bil så den går ikke helt som den skal. Den funker fint helt til den får overtrykk, da dør den vekk. Akkurat som den ikke kan utnytte lufta så den får for mye bensin. Over 4000rpm ser den ut til å funke igjen. Noen som har noe erfaring med sånt. Har aldri sitti i en saab før jeg så jeg er helt grønn på detta men det jeg kan tenke meg er lekkasje i slanger eller deff. luftmengdemåler. Kan ikke finne noe på slangene.

Forslag tas mot med takk.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboXs

k-jetronike er noe dritt så den har sikkert litt av skyla som vanlig men det er rart det er før 4000 da. lader du mer enn org må det justeres en over boost sak under dashen men siden det er under vet jeg ikke.

skal tenke litt på det

 

akkurat ommvendt som på min da, går bra til 4000, så går den dårlig

...D-A-T-A-S-P-R-U-T!!!!:D kommer hos meg i hvertfall

 

hvor mye lader du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

 

akkurat ommvendt som på min da, går bra til 4000, så går den dårlig

...D-A-T-A-S-P-R-U-T!!!!:D kommer hos meg i hvertfall

 

hvor mye lader du da?

Bilen er helt orginal. Gidder ikke trimme før jeg har funnet problemet. En Saab guru som fortalte meg i går at det er wastegaten som ikke lukker. Den er treg med å bygge opp trykk også. Skal se på dette i kveld.

Hvordan trimmer man dette enkelt? Har aldri vært bortig APC før.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at det ikke lønner seg å trimme før du finner feilen.. apc'en kan du skru på, den kan du styre litt av hvert med. jeg ville kjøpt meg ei "blåkran" som du kjøper hos krb trading, den er fra TURBOXS, og du kobler den rett på wastegaten (dette kan du vel kansje);) . Grunnen til dette er at apc-boksen kan være skikelig kødden..

 

trimme... jeg har satt på en trim 60 turbo, dette går jo framover.. så nå at du ikke hadde mekanisk sprut.. men elektronisk (dette kom i 88) da går det vel lettere og trimme før det skjer noe med motoren..

 

har 4 kjente som har/har hatt saab 900 turbo, 2 av dem kjører med datasprut, coswort stempler for å tåle mer ladetrykk, og kvassere kam, dette går jo unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Takk for info. men hvor mye kan jeg lade på standard motor?

 

på min turbo holder til ca 1,3 bar i ladetrykk, men da er det mye som går i motoren før turboen tar kvelden.

 

brodern har hatt en 900 turbo, og en 900 AERO den siste var en orginalt "trimmet" fra fabrikken.. den endte desverre sine dager i ræva på en annen bil i en tunell

 

:(

post-1238-13804851344851_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal det sies at den hadde vel ikke 1.4 i trykk fra fabrikk men den var chip i den så jeg kunne lade det.

på slutten ble det en netics turbo. da ble det en fin bil å kjøre.

 

åge. sett på ei fjør fra en campingstol på wastegaten for å hjelpe den litt og se

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Er ikke girkassa et problem på de eldre 900'a?

 

Skal inn med den ÅTTENDE kassa på min 900t nå..... :cool:

 

Angående pusteprob. kan du forklare litt nærmere hva som skjer? Må du slippe opp litt gassen og lirke den opp til 4000? rykker og napper? Best når den er varm eller kald? Rams opp alt du kommer på.

 

(Noen som har lyst på en 900t16 med over 300hk, ny kasse, 17" momo, EU ok nå. Send PM. )

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår