hazzie88 Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Hvordan er det egentlig med senking av 740-en? Har hørt forskjelligt om at det kun kan settes på av "autorisert" verksted og mye annet. Er dette noe en kan gjøre selv, så gå til biltilsynet for å få det godkjent eller er det litt mere vrient enn det? Hvilken prosedyre må jeg følge? Takker på forhånd for svar:) Og forresten, bestillte mitt senkesett på http://www.pedersens-racing.no/bil/Lesjofors/ til kun 1200 kr(sedan), synes dette var utrolig billig men er det noe bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Monterte lesjøfors på 740`n min for to uker siden og er så langt fornøyd, men må vel kanskje prøve vinkelsliperen på fjærene foran etter hvert. Brukte ca. 4 timer på jobben inklusive rengjøring og oppsmøring av topplagrene foran. (uten løftebukk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Monterte lesjøfors på 740`n min for to uker siden og er så langt fornøyd, men må vel kanskje prøve vinkelsliperen på fjærene foran etter hvert.Brukte ca. 4 timer på jobben inklusive rengjøring og oppsmøring av topplagrene foran. (uten løftebukk) enig med vinkelsliper ja! men må godkjenne først , må du ha målebrev for godkjenning på disse bilene? Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Går bra å montere selv, noen BT krever at du har tatt forstillingskontroll. Målebrev? Mener du TUV papirer med trådiameter og antall vindinger da eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Går bra å montere selv, noen BT krever at du har tatt forstillingskontroll.Målebrev? Mener du TUV papirer med trådiameter og antall vindinger da eller? papirer på FK... men men , får skrive ut noen på jobb... hehe Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Går bra å montere selv, noen BT krever at du har tatt forstillingskontroll.Målebrev? Mener du TUV papirer med trådiameter og antall vindinger da eller? Du MÅ ha forstillingskontroll, både fordi BT krever det og for kjøreegenskapene/dekka sin skyld. I tillegg til TUV papirer og evnt lysjustering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Lesjöfors duger det...jeg fikk godkjent min med kappa 2 runder foran og 3 bak :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Lesjöfors duger det...jeg fikk godkjent min med kappa 2 runder foran og 3 bak :eek: telte di ikk ringer ? målte høyde? Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 telte di ikk ringer ? målte høyde? tydeligvis ikke hehe, jeg bare sa på forhånd at den er senket så sa de ikke noe mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 tydeligvis ikke hehe, jeg bare sa på forhånd at den er senket så sa de ikke noe mer hvilket BT var dette? heheh regner med eg godkjenner først ,så kappe... :P Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 hvilket BT var dette? heheh regner med eg godkjenner først ,så kappe... :P er nok best det uansett;) glemte å skrive dette var eu-kontroll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 er nok best det uansett;) glemte å skrive dette var eu-kontroll åja , ja på eu kontroll er det ikk alle som hverken bryr seg , eller er oppegående nok til å merke det.. Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 åja , ja på eu kontroll er det ikk alle som hverken bryr seg , eller er oppegående nok til å merke det.. nei men bare at de eugodkjenner noe sånt er jo ganske sløvt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 egentlig er det like greit at de bare "overser" slikt, da de veit at deres mening om fjører bryr deg ca. midt i stjerna! du kjører med bilen i den høyden du selv vil, samme hva BT mener, eneste er at hvis de henger seg opp i slikt må du drive å bytte på fjærer før godkjenning, og de vet like godt som alle andre at med en gang du har stempelet i boka så går du hjem å setter på de fiksa fjørenealkevel.. samme med grøft/park..mange gidder ikke bry seg engang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arcus Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 satt på ett 40mm senkesett lersjøfors på min 740 helga som va... vart så høyt att det gjore vondt! vurderer vinkelsliper etter godkjenning:P eller sette på gamlefjørene(3 ringer) :P må ha helicopter sertivikatet nor en har så høy bil:Phehe so å bortkasta å kjøpe senkesett til 740... blir ikkje lavare, men vil fjørene sige etter ett par mnd? Siter -Mercedes 230 E, Subaru 4x4 Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL, Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.