Gå til innhold

S/V 40 med 1.6 liters motor, under motorisert?

Ranger emnet

Stig-Arne

Anbefalte innlegg

for på kontroll kan dem oppdage at motoren yter mere enn den skal, og dermed måtte betale ekstra til staten. Noe man ikke kan gjøre med en chip.

Er iallefall det jeg har hørt, men hvordan og når dem eventuelt vill oppdage det vet jeg ikke.. men er jo greitt å ha muligheten

Ser litt etter tuning bokser

erfaringer med KCR sine tuning bokser?

en 1.9 TDI med 102 hk og 215 vil jo få 125 og 255 Nm etter tuning

Så det er jo ikke håpløst om man skulle oppleve den motoren som litt for slapp.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tja, kan de ikke se det på CO2 kontrollen da?

Men uansett, fint om man kan nappe vekk boksen om man trenger det.

Men denne 1.9 literen, er det den samme som sitter i Renault Kangoo?

Har nemmlig en slik en på jobb, noe rundt 90 hk eller no, og den er for å si det mildt ikke spesielt kvikk av seg.

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ombyggning til 2,0lturbo og t4 må det byttes girkasse, bremser, eletrisk styresystem av motoren, eksosanlegget, giroverføringen og drivakslingene er nok ikke like.

Det er nok mye billigere og ikke minst enklere og bytte til en ferdig t4 eller 2,0lturbo.

Det gjorde jeg, lurte en liten stund på om jeg skulle chippe turbo diselen jeg hadde, men hadde blitt for lite hk. Synes fortsatt det er for lite hk og nå har jeg ca 230hk.

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry.. var ikke meningen å kapre tråden...

ellers så har JEG 1.8L 115 HK versjonen, og denne mener jeg er helt grei til "vanlige folk". Har ca 200 kr ekstra vekt i denne, og den drar egentlig helt greitt.. Men jeg vil ha MER da.. (hadde nok villet hatt mer UANSETT hvilken motor som stod i..)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er to 1,8L motorer.. tror den på 122 HK er fra Mitsubishi..

Uansett så her jeg EN ting jeg vil si om bilen min, og det er at jeg aldri har vært så fornøyd med en (egen) bil noen gang. Ingen problemer, alt er "skikkelig" osv..

Har hatt 94-modell Passat, 92 modell Citroèn og 93 modell BMW 540ia (likte motoren der da.. hehe)

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 122 hk er bensin motoren kommer fra Mitsubishi ja. Den de kaller GDI motoren, skulle være en som gikk ekstra billig. Går vist på veldig mager bensin blanding har jeg lest, men har fått endel kritikk i tester for at den er for slapp, og heller ikke bruker så mye mindre bensin.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider