Gå til innhold

TDI GTI Forsikring.

Ranger emnet


algaman

Anbefalte innlegg

Hvis man feks kjenner noen i forsikrings bransjen. Mange som også forhandler seg til en bedre startbonus. Jeg har 70% og er 22år. hatt 70% i ett år.

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan f¨r du til å ha 70% bonus og 20 år? Eg har jo bare akkurat fått 30% tror

jeg hvis ikke jeg har fått 40% no og er 19 fyller 20 i august.. Men aldri 70. hehe.

 

Skal forklare her nå... fattern hadde to biler før , med ca 70% bonus på begge bilene... da han solgte den ene så var de 70% bonusene uten eier, så da tok han bare og overførte den til meg..

som dere kanskje ikke vet så kan man overføre bonuser innenfor familien..men det må være nær familiemedlem, som f.eks bror,far,sønn,søster,mor .. ikke onkler og tanter og sånt....

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forklare her nå... fattern hadde to biler før , med ca 70% bonus på begge bilene... da han solgte den ene så var de 70% bonusene uten eier, så da tok han bare og overførte den til meg..

som dere kanskje ikke vet så kan man overføre bonuser innenfor familien..men det må være nær familiemedlem, som f.eks bror,far,sønn,søster,mor .. ikke onkler og tanter og sånt....

 

Interessant!!

 

Satt og lurte litt selv på om jeg skulle importere en tdi gti, men da fikk jeg beskjed av en bilforhandler at det kom til å bli sinnsykt dyr.

Vurderer nå en tdi med 130hk.

 

Men hvilket forsikrings-selskap fikk du til dette med?

 

Noen som har litt fakta om en 130 hk tdi. tener forbruk 0-100:P vet de ikke er like rask som bensinere, litt div info.?

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant!!

 

Satt og lurte litt selv på om jeg skulle importere en tdi gti, men da fikk jeg beskjed av en bilforhandler at det kom til å bli sinnsykt dyr.

Vurderer nå en tdi med 130hk.

 

Men hvilket forsikrings-selskap fikk du til dette med?

 

Noen som har litt fakta om en 130 hk tdi. tener forbruk 0-100:P vet de ikke er like rask som bensinere, litt div info.?

 

130Hk er vanligvis underspesifiserte, det er ikke unormalt at en 150Hk og en 130Hk yter svært likt etter chipping. 150Hk er dog litt bedre dimensjonert.

 

Jeg vil tipse om ett alternativ til Golf 150Hk TDI, nemlig søsterbilen Seat Toledo 150Hk TDI som m fullautomatisk klima og ESP kan fås for ca. 11000 Euro minus moms, det mine damer og herrer, er ikke mindre enn et kupp på 4 hjul.

 

Har selv hatt 2 Toledo av denne typen og var svært fornøyd med bilen, ser ut som en forrige gen. Audi A3 inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

130Hk er vanligvis underspesifiserte, det er ikke unormalt at en 150Hk og en 130Hk yter svært likt etter chipping. 150Hk er dog litt bedre dimensjonert.

 

Jeg vil tipse om ett alternativ til Golf 150Hk TDI, nemlig søsterbilen Seat Toledo 150Hk TDI som m fullautomatisk klima og ESP kan fås for ca. 11000 Euro minus moms, det mine damer og herrer, er ikke mindre enn et kupp på 4 hjul.

 

Har selv hatt 2 Toledo av denne typen og var svært fornøyd med bilen, ser ut som en forrige gen. Audi A3 inni.

 

 

Hmm!

 

Jaja skal hvertfall uansett ha TDi kjører 10 mil til og fra jobb så trenger en bil det er litt drag i, og som ikke bruker så sinnsykt mye fuel.

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 24. 50% bonus, bet 7400 i året hos Gjensidige.

 

Fullkasko med noe tillegsforsikring på felger \ anlegg ++ & Leigebil..[/quote

 

Du er klar for oss alle her inne med andre ord;) Men det går ann også og overføre forsikringbonus innenfor famillie. Jeg trodde at når man hadde 1 bonus så hadde man man 1 bonu som gjaldt de bilene man eide. Ikke at man bygde opp en bonus for hver bil. Vedig interresangt. Dette skal fatten få høre om når vi no ska kjøpe ny bil da jeg har fått fulltidsjobb fra 1.3.06

 

mvh Andr´Leganger

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke å overføre forsikring i følge denne faq hos gjensidige:

https://www.gjensidige.no/forsikring/internett/secure/side?id=c373e9038d001fea1131505054503030&DocID=2118#svar1

 

"Kan bonus overføres fra foreldre til barn?

Nei, bonus kan bare overføres eller deles mellom ektefeller, samboere og personer som har inngått partnerskap. Det er en forutsetning at den som skal overta bonusen også har vært jevnlig bruker av den bilen som bonus overføres fra. Det kreves skriftlig bekreftelse fra den som avgir bonus."

 

 

Mvh

Tommy

2000 VW Golf 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg syntes ikke toledo er noe særlig, men det er mitt syn. Skulle jeg hatt seat ville jeg hatt leon eller noe.

Ikke noe vits å ha mye penger å bruke på en ikke pen bil:)

Og forsikringen på tdi er ikke så høy tror jeg. Spørs jo om du har bonus eller ikke. Men uten bonus blir jo alt dyrt.

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke å overføre forsikring i følge denne faq hos gjensidige:

https://www.gjensidige.no/forsikring/internett/secure/side?id=c373e9038d001fea1131505054503030&DocID=2118#svar1

 

"Kan bonus overføres fra foreldre til barn?

Nei, bonus kan bare overføres eller deles mellom ektefeller, samboere og personer som har inngått partnerskap. Det er en forutsetning at den som skal overta bonusen også har vært jevnlig bruker av den bilen som bonus overføres fra. Det kreves skriftlig bekreftelse fra den som avgir bonus."

 

 

Mvh

Tommy

 

 

Men da har jo jeg VESTA da.....

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har jo jeg VESTA da.....

 

De har vel noe likt på vesta og gjensidige..

 

http://www.vesta.no/hjelp/oftestiltesporsmaal/bilforsikring/index.html?id=8573

 

"Kan jeg overføre min bonus til andre personer?

Det er kun mulig å overføre bonus mellom ektefeller og samboere. Bonus kan ikke overføres til barn."

 

 

Har sett etter plasser hvor man kan overføre bonus fra foreldre til barn, men må være spesielle tilfeller hvor det går...

 

 

Mvh

Tommy

2000 VW Golf 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår