Sveina Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 NB: turtallet stemmer ikke helt på kurven, og effekten faller ettersom turboen blir varm! Det er ikke snakk om en wastegate som ikke klarer å opprettholde rett trykk da? Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Det er ikke snakk om en wastegate som ikke klarer å opprettholde rett trykk da? Det jeg mener er: Effekten faller gjennom flere målinger fordi turboen blir varmere! Wastegaten er uansett helt lukket under alle målingene! Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Dersom du tar ut 240 hk med originale dyser er du ikke særlig glad i motoren din. Ikke mye sikkerhetsmargin da. 240 HK med en 13C er vel også litt sånn som med humla teoretisk sett ikke skal kunne fly. Men målingene viser jo at det bli 200+ på bakhjula så er det tydeligvis mulig likevel. Hadde vært morro å vie eksostemp og trykk før turbinen. Kan noen fortelle mer om de BSR chippa? Når det gjelder toppeffekt er det nok ikke så mye å hente på å chippe tendninga når man kjører med 16T, men på lave turtall "off boost" gir det ganske mye bedre kjørbarhet siden original boksen har alt for lav tendning for feks. en vx-kam. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 Dersom du tar ut 240 hk med originale dyser er du ikke særlig glad i motoren din. Ikke mye sikkerhetsmargin da.240 HK med en 13C er vel også litt sånn som med humla teoretisk sett ikke skal kunne fly. Men målingene viser jo at det bli 200+ på bakhjula så er det tydeligvis mulig likevel. Hadde vært morro å vie eksostemp og trykk før turbinen. Kan noen fortelle mer om de BSR chippa? Når det gjelder toppeffekt er det nok ikke så mye å hente på å chippe tendninga når man kjører med 16T, men på lave turtall "off boost" gir det ganske mye bedre kjørbarhet siden original boksen har alt for lav tendning for feks. en vx-kam. BSR-chip? Hva er det for noe :oohh Det er vel ingen som anbefaler å lade mer enn 0.9-1 bar med 13c, men bremsingen er bare en test som viser 200 drivhjulshester i kort måleperiode (med fritt ladetrykk <1,4 bar). Avgastemp. er nok høyere enn noen ønsker! Når det gjelder tenning har tester vist at original tenning funker best i kombinasjon med bensinchippen til Vikingchip. Hva angår andre fabrikater vet jeg ikke. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Det oppsettet stemmer nok bra for 280-300 hk GMV! Skal du ha mer bør man gjøre noe med bunnen. LMS: 250-270 hk tipper jeg; men dysene dine er begrensningen! Men jeg savner èn ting GMV: større dyser. Benintrykket med originale dyser blir alt for høyt, så jeg ville satt inn større (f.eks. Bosch -968) i kombinasjon med større LMM (3") og 3,8 bar bensintrykk. Jeg skaffer chip mappet for et slikt 300 hk-oppsett! Send PM! Høres interessant ut med den chippen da, men jeg tok den enkleste veien da, og trodde ikke det fantes "bra" chip til kombinasjonen der man bytter dyser LMM. Hvordan blir kallstart og tomgangskjøringen, samt forbruket på "normal" kjøring med denne chippen? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 skulle jeg trimma fk/ft til 300 ville jeg brukt garret gullklokke(stramme som faen,gir grunntrykk på 0,95bar!) og satt på minimum 18t eller 19t pga da slipper man og belaste 16t turboene med for mye trykk og varme.og er lettere og dra ut gamp.vil si at 16t rekker til 290hk med mere enn nok ladetrykk. husk det at disse turboene produserer masse baktrykk! dessuten er ikke orgis bånndel glad i for mye ladetrykk heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 så hvilken turbo er det beste alternativet til et sånt oppsett? husk det at disse turboene produserer masse baktrykk! forklar... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Mitsu td04 har liten turbin og små eksoshus. På en gammal volvomotor blir det mye eksos som vil ut på grunn av all bensina den må slurpe i seg for å levere 300 HK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 FT\FK blokk. helst balansert 531\405topp. umodifisert eller lettere porta om du klarer det selv mitsu 19t snurre standard FK\FTgrenrør (med mitsu flens. Henrik bremsa jo 470 hk med dette..) A,K eller vxkam (jeg har valgt k) Standard innsug 465cc\m dyser (såkalte 968ere) justerbar btr 3"Lmm chippa motronic eller LH 2.4 (folk har klart 280hk uten mapping med dette. Du kan jo prøve med MS&S istedet hvis du tør.. det hadde vært kult) og filter og eksos seff.. da havner du på ca 280 -300 hk Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 ville nok heller gått for 18 eller 19 t som poffs sier ja.. koster ikke noe mer enn 16t. mitsu turboene er forholdsvis greie å montere rett på orginalt grenrør. eneste er eksosanlegget som må sveises om litt vel. 19t'en min har vinkla eksoshus nr. 7 og det er 3" ut av turbon som peker nedover på skrå. har selv ft bunn (balansert å vektjustert) litt porta 405 topp med k kam og 19t snurre med kl-racing grenrøret + en hard wg. kjørte det med to bsr chip og orginal lmm og dyser og det gikk veldig greit! helt til musefaen spiste opp lh2.4'en så nå blir det 2 stk doble dellorto45 istedetfor innspruten, men ellers samme oppsett, spent på å se hvordan det vil fungere! Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Prisen på FK er nok ikke lavere enn FT, ligger sånn ca likt, hvis ikke FK`n er litt dyrere... FK`n er like greit kjøp som FT`n, hvis ikke bedre... kommer ann på om du har lyst på en "litt nyere" motor med underspyling... FK`n ble produsert fram til 98, er ikke sikker på hvor lenge FT`n kom i 940... De FT motorene fram til 92/93 hadde ikke underspyling... ft motorn var med helt til 98 den også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 240 v8 power:trodde du var glad i mus jeg eh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Hva vil prisen bli på å få 300hk på en fk? teneker på dyser turbo osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 poffs: nå skal du høre.. du skjønner det at det finnes flere utgaver av mus, jeg liker den ene, ikke den andre ;) musa ska ha 2 ben, ikke 4 for å si d sånn! jeg ruller: dyser bruker du std. turbo 5-6tusen. balansering 1000kr. topp 1000. kam 500. chipper 4-5tusen. girkasse 5-6tusen. clutch 3-4tusen osv osv.. blir dyrt se.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Er vel best å kjøpe ferdigbygd motor da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg