Gå til innhold

Motorresept på 280-300Hk i B230FT/FK

Ranger emnet


GMV

Anbefalte innlegg

  • Svar 116
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde jeg vært deg hadde jeg holdt meg unna disse VEMS og hva di nå kalles.."rimelige sprut"..hvorfor ikke gå for et brukt E6X hvis det skal være så billig...er vell like viktig at kvaliteten også er der!?

Har du brukt VEMS?

Vems er bilverdens svar på opensource.

 

Om du skal komme med snakk om pris, kan vi jo ta frem feks. Mozilla Thunderbird vs. Microsoft Outlook. Mozilla FireFox, vs. Microsoft Internet Explorer.

 

Jeg har ikke brukt noen av de sprutene, men jeg ville stolt på VEMS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Getrag kasse da?

 

Volvo trykkplate og svinghjul.

228mm eller 240mm lamell avhengig om du har M46/47 eller M90 svinghjul med BMW 10 splines sentrum nav...

Om du skal bruke clutch hus fra M46/47 så MÅ du ha 228mm svinghjulet pga M90 svinghulet fysisk ikke går inn i M46/47 kåpa.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hvor mye tåler den originale turboen på FT motoren? Hvis man skal være på den sikre siden da, vel og merke.

 

Hva mener du med "den sikre siden"? Mitsubishi-13-c turboen klarer 1,4 bar og gir da ca 240 hk, men blir da kjapt varm slik at effekten synker betraktelig. Anbefaler derfor ikke mer enn 1 bar. Omtrent samme med Garret-originalturboen fra de eldre FT-motorene.

 

Sachs Race Engineering trykkplate med organisk eller sinterlamell holder i massevis for 300 hk. Organisk er å anbefale i en bruksbil. Jeg har ufjæret sinter. Fjæret 6-pucks sinter er også et godt, men mer kostbart alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ødelegge turboen min, selv om den er liten :thumb

 

Du ødelegger jo ikke turboen direkte med høyt ladetrykk, men levetiden forkortes selvfølgelig hvis den må slite mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår