volvokvaløya Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Hadde jeg vært deg hadde jeg holdt meg unna disse VEMS og hva di nå kalles.."rimelige sprut"..hvorfor ikke gå for et brukt E6X hvis det skal være så billig...er vell like viktig at kvaliteten også er der!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Hadde jeg vært deg hadde jeg holdt meg unna disse VEMS og hva di nå kalles.."rimelige sprut"..hvorfor ikke gå for et brukt E6X hvis det skal være så billig...er vell like viktig at kvaliteten også er der!? Har du brukt VEMS? Vems er bilverdens svar på opensource. Om du skal komme med snakk om pris, kan vi jo ta frem feks. Mozilla Thunderbird vs. Microsoft Outlook. Mozilla FireFox, vs. Microsoft Internet Explorer. Jeg har ikke brukt noen av de sprutene, men jeg ville stolt på VEMS. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Ser ut som MS og VEMS fungerer rimelig bra for svenskene... http://www.bjorck.tk http://www.savarturbo.se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 jeg skal prøve VEMS :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Hva slags Clutch anbefales til denne oppskriften hvis vi tar utgangspunkt i et svinghjul fra nyere 240? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Hva slags Clutch anbefales til denne oppskriften hvis vi tar utgangspunkt i et svinghjul fra nyere 240? Det skal gå bra med 740/940 turbo clutch (M46/47) på en 240. Men den må selvfølgelig være i topp stand. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 jeg kjører sachs racing forsterka trykkplate og vanlig organisk lamell. det skal tåle nærmere 500nm iflg. sachs Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Med Getrag kasse da? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 getrag 262\265 er en fin kasse som jeg skal bruke på min motor :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Med Getrag kasse da? Volvo trykkplate og svinghjul. 228mm eller 240mm lamell avhengig om du har M46/47 eller M90 svinghjul med BMW 10 splines sentrum nav... Om du skal bruke clutch hus fra M46/47 så MÅ du ha 228mm svinghjulet pga M90 svinghulet fysisk ikke går inn i M46/47 kåpa. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hvor mye tåler den originale turboen på FT motoren? Hvis man skal være på den sikre siden da, vel og merke. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Tja, tåler og tåler. Å lade mer enn ca 1-1,2 bar gir ikke mere effekt, da det utvikles mer varme, som hemmer effekten. Den sier vel stopp rundt 220Hk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hvor mye tåler den originale turboen på FT motoren? Hvis man skal være på den sikre siden da, vel og merke. Hva mener du med "den sikre siden"? Mitsubishi-13-c turboen klarer 1,4 bar og gir da ca 240 hk, men blir da kjapt varm slik at effekten synker betraktelig. Anbefaler derfor ikke mer enn 1 bar. Omtrent samme med Garret-originalturboen fra de eldre FT-motorene. Sachs Race Engineering trykkplate med organisk eller sinterlamell holder i massevis for 300 hk. Organisk er å anbefale i en bruksbil. Jeg har ufjæret sinter. Fjæret 6-pucks sinter er også et godt, men mer kostbart alternativ. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Hva mener du med "den sikre siden"? Vil ikke ødelegge turboen min, selv om den er liten :thumb Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Vil ikke ødelegge turboen min, selv om den er liten :thumb Du ødelegger jo ikke turboen direkte med høyt ladetrykk, men levetiden forkortes selvfølgelig hvis den må slite mye. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.