Torak Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Du ødelegger jo ikke turboen direkte med høyt ladetrykk, men levetiden forkortes selvfølgelig hvis den må slite mye. Ja, så derfor spurte jeg hva som anbefales å kjøre med av trykk ettersom jeg bare har den lille originalturboen. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 hvis du har orginal plastikk intercooler er vel 0,9 maks. etter det går ic til helvete. hva 13c klarer er jeg ikke sikker på. hva er det meste hk og bar noen har klart på 13c? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Ja, så derfor spurte jeg hva som anbefales å kjøre med av trykk ettersom jeg bare har den lille originalturboen. 1 bar hvis du har orginal plastikk intercooler er vel 0,9 maks. etter det går ic til helvete. hva 13c klarer er jeg ikke sikker på. Har kjørt 1,4 bar med original IC uten problem.:???: hva er det meste hk og bar noen har klart på 13c? Med Vikingchip bremses 200 hk på bakhjul @ 1,4 bar med 13c "Kalle Anka-turbo":thumb PS: Dreiemoment-kurvene stemmer ikke helt; ca 330 Nm er mer riktig. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 jeg mekka på trykket på mandag, og da bomgirte litt under justeringa så når jeg skulle ut å se hva den lada gikk den tvært opp på 1.7(!) så ikke noe snakk om at 1.4-1.5 er maks av hva den kan gi.. om det er gunstig for hestene sin del skal jeg ikke påstå!men det går hvertfall fint.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Merker ikke så stor forskjell på om det er 0,8 eller 1,2 en lader på 13c snurra.. Jeg satt inn en T3 fra cosworth nå, og den er endel hessigere enn 13c. Jeg lada 1,4 på rudskogen med 13c'n min... kjørte ei helg uten dump på 1,2 og den ble skikkelig sleten etter den helga her (veikjøring). Men hva kan man forvente av en 16 år gammel turbo? Sachs Race Engineering som tidligere het TP655 hos KG er ei god trykkplate... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Har kjørt med 1.1-1.2 bar dagen lang i 5-6 mnd med en T3 trim 60 med 360 graders lager..med orginal cooler . det virker som om den holder bra hvis man bruker en god dumpventil så man ungår trykk støt i systemet. Ellers så kan man sikkre med en laste stropp rundt cooler. Det virker som de små turbinene utvikler mye bak trykk på eksos ved 1 bar+ og det er ikke bra for turbo. levetiden blir dårlig. de større turbinene 16T osv med HL turbin er mye bedre. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Oyvind: T3 og 13c er to vidt forskjellige turboer. og har man mye baktrykk så er det endten å: porte toppen nytt og bedre grenrør større eksoshus på turboen Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 veit. ville bare si at det går bra å kjøre med original cooler og 1.2 bar. hvis man har en bra dumpventil. å ja 13c turboen er trang i turbinen ikke særlig å kjøre med over 1 bar i lengden nei. 15g og 16t har en større turbin som fungerer mye bedre på høyere trykk 1.2-1.4bar. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hvilken turbo er original på '85 B230ET ?? Mitsu 16t? Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 er vel T3 som er org på ET Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Mest sansynlig en T3 ar48 turbin med en T3 trim 50 kompressor. 16T står på Volvo 850R 15G 850 t5 Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Ok, jeg som har misforstått litt :D Jeg skulle egentlig ikke gjøre noe mer med motoren jeg nå, men klarer ikke gi meg! Er morro å trimme, får tvinge meg til å kjøpe senkesett og bremser nå tror jeg :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 hei har en 240 med ft motor fra 94, med 3" anlegg og K&N filter og trykke er på 0,8. så skal bilen chipes på fredagen med sånn viking chip, hvor mye ca hk har jeg da? og hva burde jeg gjøre får å få mer ut av den??? Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 alu ic, større turbo, gullbox(chip), ny kam, porting, btr, dyser, ny bens pump... så drivverk og bremser... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 hei har en 240 med ft motor fra 94, med 3" anlegg og K&N filter og trykke er på 0,8. så skal bilen chipes på fredagen med sånn viking chip, hvor mye ca hk har jeg da? og hva burde jeg gjøre får å få mer ut av den??? 220-230 kanskje. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.