Gå til innhold

Trenger hjelp ang bensinproblemer.

Ranger emnet


Dirty

Anbefalte innlegg

Har et lite problem, her en morgen startet jeg opp corradoen som vanlig og kjørte på jobb.. jobbe ca 1 time. og skulle ut og hente noe. da jeg kom ut og skulle starte den så starta den i kansje 0.5sekunder og daua. gjorde det et par ganger og så ingen tegn til liv etterpå. jeg skrudde da opp pluggene og så at de var hvite. noen som har noen ideer på hva dette kan være?

 

Mvh Tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, at dem er hvite betyr bare at det går ei kule varmt nedi der. Dem som står i nå er Bosch 5DP0, og som jeg sa til deg på Bamble, bytt til Bosch 4DP0 når du bytter plugger da de er tøffere på varme.

 

Ang at den ikke starter.. masse greier som det kan være da. Men start med det elementære, får den gnist på pluggene? Rotor? Fordelerlokk? Er pluggene våte/tørre?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bytta plugger, har ikke sjekka gnist batteriet står til lading. fordelerlokk og det der skal være i orden pluggene er helt tørre hvite.

 

hmmm fuck.

 

 

Åplugger har du byttet til ? G60 er noe av det særeste som finnes når det komme til tennplugger.

 

Ok, om fordelerlokk er i orden, så er det bare begynne å sjekke om gnisten er der. Sjekke sikringen til bensinpumpa, vri på nøkkelen og høre om bensinpumpa starter. Om du ikke har gnist, så er det coilen eller hallgiveren, hvis du ikke har gnist til fordeleren. Om du har gnist til fordeleren, så er det lokket eller rotor. Starter ikke pumpa er det bensinpumpa, eller sikring til denne.

 

En annen sak er jo om batteriet har for lav spenning, så vil det ikke klare å starte bilen, kort og godt. Fått starthjelp? (Startkabler?)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til samme pluggene som var på når jeg henta den. jeg hører en lyd fra motoren når tenninga slåes på. mener det er bensin pumpa men er ikke sikker. har ikke sjekket sikkering til den men det skal gjøres. fikk starthjelp ja men til ingen nytte.

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til samme pluggene som var på når jeg henta den. jeg hører en lyd fra motoren når tenninga slåes på. mener det er bensin pumpa men er ikke sikker. har ikke sjekket sikkering til den men det skal gjøres. fikk starthjelp ja men til ingen nytte.

 

Åkei, om det ikke hjelper med starthjelp, så er det jo bare å glemme at det er pga for lite strøm. Bensinpumpa sitter bak bakhjulet på passasjersiden, og har en matepumpe oppi tanken. Så lyden du skal høre skal komme fra baki bilen.

 

Få en kompis å slå på tenningen (ikke starte), så skal du høre om det begynner skje noe når du står på utsiden av bilen, på passasjersiden.

 

Får bare prøve dem andre triksa også med først og fremst sjekke gnist. Siden den plutselig ikke vil, så ville jeg tro noe hadde skjedd med tanke på gnist, eller tenning (hallgiver).

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner vel å kikke på den i morra når batteriet er ferdig ladet. men sikkert dumt spørsmål men hva menes med hallgiver?

 

Takk for all hjelp:) sier ifra åssen det går.

 

Mvh Tommy

 

Hallgiveren er en dings som sitter i fordeleren og som leser av når det skal fyres en gnist. Fordeleren deler jo gnisten ut til hver enkelt plugg. Ryker hallgiveren så er det ingen som får gnist lenger og livet er kjipt, rett og slett.

 

Det betyr kort fortalt en ny fordeler.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt i farta, men mener du må ha en fra en G60 eller 16V (Golf/Corrado)

 

Koster vell ca 2300 kr hos møller. Måtte bytte denne på den forrige Radoen jeg hadde.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dirty, hvis du trenger ny fordeler, husk at passat g60 også hadde denne, så se på skrotern om de har en til en tier eller to.

 

Jeg skjønner ikke helt, drar starteren motoren rundt? Sånn at det sier tsjtsjtsjtsj og sånt Hvis det gjør det, kan det være kondens på tanken (med tanke på væroverslaget i det siste). Min bare kuttet plutselig mens jeg kjørte, viste seg å være kondens. Puh. Vel greit å sjekke uansett, billigere iallefall.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggene kan vel være hvite vist du har chip og ikke bytte fpr? .

 

 

På denne bilen er det både chip, fpr og det meste annet i motoren byttet, så det er ikke problemet. (min gamlebil dette)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite problem, her en morgen startet jeg opp corradoen som vanlig og kjørte på jobb.. jobbe ca 1 time. og skulle ut og hente noe. da jeg kom ut og skulle starte den så starta den i kansje 0.5sekunder og daua. gjorde det et par ganger og så ingen tegn til liv etterpå. jeg skrudde da opp pluggene og så at de var hvite. noen som har noen ideer på hva dette kan være?

 

Mvh Tommy

 

Er alle pluggene hvite eller bare enkelte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvite plugger er for mager blanding (Veldig varm forbrenning) skulle tilsi at den får for lite bensin, hadde den ikke fått gnist hadde pluggene vert våte og litt svarte noe som også kan likne tett luft filter.

vill tippe på bensin pumpe eller sikringen som er nevnt.

Hvilket bensin trykk er chipen laget til og hvilket bensintrykk kjører du med?

vet at disse motorene går varmt og skal også ha jevnlige plugg skift men kan tyde på at ikke får riktig blanding, fargen på pluggen skal vere lys lys kaffe brun, ikke gå helt over i hvit.

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår