Gå til innhold

2x 240 i Gatebil Magazine..(der er i norge man kan bygge volvo)

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Mye riktig som er kommet frem her nå ja! Enig med fler av dere.

Men syntes det er helt greit at han bruker Audifemmer, er jo femmer og lyden er der.

 

Grunn:

Kan hende eieren av den blå har god kjennskap med Dahlback og derfor får rimelige priser. Dette er bare en "tenkesak", men er fullt mulig. Hadde jeg vært i samme situasjon som jeg nevner her hadde jeg selv valgt audifemmer. Utrolige motorer!

 

Har ikke lest artikkelen.

 

 

Hvorfor ikke bruke volvos femmer?

Kjøp en komplett b-5234t og lever den til autotech i trollhettan og si at du skal ha 750 hester utav den så får du det.

Og lyden gutta,den kommer jo fra eksosrøret,og skal det levere mye lyd er det bare å skippe all lyddemping...sånn som det er gjort på den blåe i gb-magasinet.

Om det er volvos femmer eller audis spiller vel ingen rolle når det kommer til lyd??

Nei,kjører man volvo får det jaggu sitte volvomotor i den.

Skal man ha v8 kjøper man seg camaro,og skal en ha audimotor,ja da kjøper man seg en audi.

 

Just my 5 cents..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor ikke bruke volvos femmer?

Kjøp en komplett b-5234t og lever den til autotech i trollhettan og si at du skal ha 750 hester utav den så får du det.

Og lyden gutta,den kommer jo fra eksosrøret,og skal det levere mye lyd er det bare å skippe all lyddemping...sånn som det er gjort på den blåe i gb-magasinet.

Om det er volvos femmer eller audis spiller vel ingen rolle når det kommer til lyd??

Nei,kjører man volvo får det jaggu sitte volvomotor i den.

Skal man ha v8 kjøper man seg camaro,og skal en ha audimotor,ja da kjøper man seg en audi.

 

Just my 5 cents..

 

volvos 5er blir det i min 960 iallefall,ikke akkurat orginal heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke volvos femmer?

Kjøp en komplett b-5234t og lever den til autotech i trollhettan og si at du skal ha 750 hester utav den så får du det.

Og lyden gutta,den kommer jo fra eksosrøret,og skal det levere mye lyd er det bare å skippe all lyddemping...sånn som det er gjort på den blåe i gb-magasinet.

Om det er volvos femmer eller audis spiller vel ingen rolle når det kommer til lyd??

Nei,kjører man volvo får det jaggu sitte volvomotor i den.

Skal man ha v8 kjøper man seg camaro,og skal en ha audimotor,ja da kjøper man seg en audi.

 

Just my 5 cents..

Det er ikke Dahlback Racing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene var rå de, men ble provosert da jeg leste at han hadde brukt Audi-femmer fordi lyden var så rå (850 motor?????!), og at volvomotorene ikke var noe å satse på...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene var rå de, men ble provosert da jeg leste at han hadde brukt Audi-femmer fordi lyden var så rå (850 motor?????!), og at volvomotorene ikke var noe å satse på...

 

 

godt mulig de er mere holdbar enn volvos motorer,men fysj og æsj de er stygge å se på :cocain:

 

satser på volvofemmer jeg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene var rå de, men ble provosert da jeg leste at han hadde brukt Audi-femmer fordi lyden var så rå (850 motor?????!), og at volvomotorene ikke var noe å satse på...

 

Er vel ikke så mange 850 motorer som varver 10500rpm? Det er jo sykt.

 

Og til de som syns gatebilmagasinet er for mye fjortiss (helt enig), send pm til KidA, MrHenrik her på forumet eller til gatebilmagasinet: abo.gatebil@afj.no så gjør de kanskje noe med det. De er jo ute etter tips.

Jo fler som sender jo større sjanse sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mange 850 motorer som varver 10500rpm? Det er jo sykt.

 

Og til de som syns gatebilmagasinet er for mye fjortiss (helt enig), send pm til KidA, MrHenrik her på forumet eller til gatebilmagasinet: abo.gatebil@afj.no så gjør de kanskje noe med det. De er jo ute etter tips.

Jo fler som sender jo større sjanse sikkert ;)

 

Det du skrev på øverste linje...hvor mange audimotorer vet DU om som varver over 9300?

Jeg har hatt litt med en å gjøre som jobbet hos autotech tidligere og som nå har startet eget tuningfirma i katrineholm i sverige som spesialiserer seg på nettopp volvos hvitmotorer,og han fortalte om en motor som ble bygget hos autotech med to-litersveiv (kortslag) og lange råder,sinnssykt vasse kammer osv,og den varvet 12800 o/min...og den holdt og går enda...

Motorn har riktignok tørrsump som er et must når turtallet skal over ca. 8000,men allikevel,slå det turtallet med en audimotor.

Nå får jeg sikkert lekset opp specsa på en imsa-motor...

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår