Gå til innhold

2x 240 i Gatebil Magazine..(der er i norge man kan bygge volvo)

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syke syke mann, på en positiv måte :D:D

Snakket med han for noen år siden også, da hadde han en hel haug med håndbøker på Volvo under armen.

Hehe...minner meg om da jeg gikk i 8. klasse, trykka på print ut 3-4 ganger og så satte den igang med å skrive ut 3x30 sider om noe volvogreier jeg hadde kommet over, blei suksess =P

Fast, faster, to fast, DEAD!

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg stussa litt over ang den blå var at det står det er en 86 mod? Det er jo en 242 de kom jo ikke i 1986? Og jeg syns også bakskjærmen er usansynlig lang, er det en ombygd 244?

OG for å si det sånn, er nok en del av de som klager her som sikker bare er missunlige på han for å ha en såpass grom 240. er ikke mange 240 som går rundt med 702 hk.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis det er noen som tror at jeg er misunnelig på andre... GLEM DET!! jeg kan være stolt på alle dere som har volvo sine veiene... helt klart det er gromt med 700gamp i en volvo...

men jeg og bordern er mer sånne mennesker som liker å skru..

jeg kommer til å ha "bare" 250hk i vogna mi..syntes det holder i en bruksbil.. men også fordi jeg bygger det selv..

en helt annen ting er det at mitt prosjekt er ikke meninga at skal koste skjorta.. bygger heller no jeg har råd til på stående fot..

prosjektet til broder'n oser det mer respekt av..

242 med b21ft.. han satser på å få over 200hk... han skrur alt selv..

å det koster ikke stort mere en en vanlig dødlig tjener på et par måneder...

men selvfølgelig det er fantastisk et det finnes mennesker som bruker utrolig mye tid å penger på volvo 240, det er unikt.

volvo 240 kommer til å ha sin egen plass i historien ordi det er så mange som tar vare på disse bilene å det er det ingen som kan være missunelige på...(bare di som kjører ford og opel da)

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke akkurat lagt vekt på finish på noen av de to bilene.. effekt, og understell er jo viktigere spør du meg..hehe..dog ville jeg ikke hatt den finishen de har på min 242... syns iallefall at det er for dumt å prestere å si at en 2,8L evo motor bare er dritt..

er jo bra at alle ikke bygger samme stuket, og motorer da.. men syns ikke en audi femmer har noe i en 242 å gjøre.. volvo eller chevy er min mening.. vet at MANGE er uenige i chevy, så den diskusjonen lar vi ligge.. kiddie

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen på tide at Knut Ulrik kom i et blad. Det er ikke et sekund for tidlig! Er det noen som fortjener det så er det han.

For makan til genuine og oppfinnsomme løsninger skal du lete lenge etter. Og det at han har brukt så lite penger som han har, sett i den store sammenhengen - er en stor prestasjon.

Har mange bilder av den bilen der, og noen småfilmer der han tømmer automaten nedover sundmoen på flisa :D Det ble LANGE spor!

Etter hva jeg har hørt så var det problemer med godkjenning.

Bare synd at Gatebil er et såpass fjortiss forkusert blad.

Også presterer de å skrive Solum istedet for Solør! Og et annet sted skriver de at han kommer fra Solør i Våler!?

Får bare håpe han kommer seg i et saklig blad, som f.eks Bilsport. kiddie

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good den bilen ja!!

Tydelig at det er nok av verdensmestere her som vet hvordan det skal gjøres...bare synd jeg aldri ser de uuberråe perfekte bilene deres på gatebil, hmm.;)

Begge de bilene var på Gatebil Rudskogen i sommer; har film av dem.

Må vel krype til korset og kjøpe fjortisbladet idag jeg også da..... damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det var tåplig overskrift "det er i norge man kan bygge volvo", har dem ikke sett svensker som bygger volvo eller? jeg kan virkelig bøye meg i støvet av respekt for enkelte av de bygga dem klarer og få fram, dem imponerer meg virkelig!

kunne ikke vært mer enig.. ligger en god del linker inne på forumet her til noen SYKE svenske 242'er.. og dere vet da alle hvem jeg tenker på..hehe

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider