Gå til innhold

2x 240 i Gatebil Magazine..(der er i norge man kan bygge volvo)

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

du tror vel ikke att krafta i mellom akselen går gjennom boltene?

tippet boltene hadde løsna jeg..

 

og vis man er så god til å skru, hvorfor ikke skru sammen en motor med mye gamp selv da? Jeg beundrer mest de som har skrudd sammen skruene selv, og gjerne rasa ett par ganger..

 

så jeg heier vel på euro-1, poffs og sikkert noen jeg har helt sikkert glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han med den gule, all respekt... Gjort alt selv....

Han med den blå, greit han har mye kunnskaper... Men Volvoen ble jo sendt bort til Ingvar Gunnarson, og motoren til Dahlback.... Hva har han gjort...? Brukt mye penger....

 

Når (hvis) jeg noen gang skal bygge bil... Så skal jeg hvertfall fikse på understell, karroseri og skru sammen motoren selv... Innsug, grenrør og porting av topp kan jeg godt sende bort... Alle kan porte en topp, men om det blir bedre eller dårligere en utgangspunktet vil ikke jeg erfare.... Tror det kan bli dyrt... Derfor er det bedre å sende bort det til noen som har prøvd på et hundretalls topper... Innsug og grenrør kan jeg ikke lage av den enkle grunn att jeg ikke har tilgang på det som skal til... Og det ligger vel litt erfaring der og.... Det er vel sånn de fleste tenker... Er ikke mange som har tilgang til flowbenk og kan sjekke hva som blir bra eller ikke...

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okokokok!

 

Jeg krenker han med den blå, hvorfor? JO, fordi han har bygged den med "pappa" (pappa manga penga, jai raka blakk). Så hvorfor skal han dere pjokken der få all kredd for den kjerra der da? Og ikke han som har stått for pengene?

Jeg tørr skryte av at jeg sitter inne med litt mere kunskap enn en normal mann angående trimming og bygging av bil, men jeg har ikke penger til og få bygd noe. Men det er MANGE her på forumet som sitter inne med mere kunnskap enn de to i gatebil bladet, det er sikkert! Sikter til Poffs, euro-1 og dre.racing...

 

Når kom det en UrQuattro med sugemotor må jeg tør spørr? (aldri!)

 

Jeg er ikke mere enn 19år selv, det er derfor det går så inni helsiken seint med meg. Må finansiere greiene, går på skole gjør jeg og. Så ting tar tid når man ikke har så mye penger, men jeg gjør ALT arbeidet selv og finansierer stort sett alt selv og..litt hjelp fra banken med datasprutet da men knock ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prosjektet til broder'n oser det mer respekt av..

242 med b21ft.. han satser på å få over 200hk... han skrur alt selv..

å det koster ikke stort mere en en vanlig dødlig tjener på et par måneder...

 

Logikken din her er helt omvendt enn den burde være.

Det er mye enklere for en med riktige forutsettninger å gjennomføre noe slikt, enn for en som ikke har mekanisk yrke/bakgrunn, eller familie med slikt.

 

Personlig synest jeg respekt ikke skal komme på bakgrunn av gjenstander.

Er du en idiot med tøff bil, er du fortsatt en idiot.

 

Har du gjort en fin jobb, UANSETT om det er med bil, pc, vaske pissoar, etc. fortjener du respekt for jobben din.

 

Derimot, mener jeg at en gjenstand er en gjenstand, uansett hvordan den ble slik og uansett hvordan utgangspunktet var.

 

Beundringsverdigheten av en gjenstand har heller ikke noe med utgangspunktet direkte å gjøre, i mine øyne.

 

Å si at din og broren din sin bil står mer respekt av, pga. dere har gjort alt selv, er jo helt feil. Å "outsource" en slik jobb, er jo nesten samme som å ansette en person til å gjøre en jobb. (i realiteten).

 

Vi kan jo feks ta firmaet chess som et eksempel.

Idar Vollvik har vi jo alle hørt om.

 

Han var "sjefen" i firmaet, han tjente store penger på firmaet.

Var det han som satt å ringte rundt etter kunder?

Var det han som la ut reklamer på internett?

Var det han som stod på rema-1000 og vervet bla.a. meg som kunde?

 

nei?

 

Fortjener han respekt?

 

ja?

 

Hvem har oppnådd noe her? Er det de som stod på rema, eller idar vollvik?

Du kan jo reflektere på den.

 

Uten de under seg, hadde ikke chess gått rundt.

Uten Idar Vollvik, hadde det ikke vært noe chess.

 

chess er bra og jeg vet at om idar vollvik hadde brukt sin tid på telefonsalg, hadde det vært mindre bra, enn om han prioriterte tiden slik han gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier meg ikke helt enig..

jeg har ikke den dårligste jobben, men om jeg skulle ha byttet pengene jeg tjener i en bil som er litt grom er det ikke like kult NEI.

 

 

Helt enig med begge..Kjøpe noe kan alle rike.. Hadde f.eks vollvik likt volvo 240 og han hadde kjøpt en veldi spesialbygd av en svenske, så kunne ikke han tatt cred for det. Hadde jo vært helt på trynet. Er jo det som er blitt gjort med den blå i dette bladet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med begge..Kjøpe noe kan alle rike.. Hadde f.eks vollvik likt volvo 240 og han hadde kjøpt en veldi spesialbygd av en svenske, så kunne ikke han tatt cred for det. Hadde jo vært helt på trynet. Er jo det som er blitt gjort med den blå i dette bladet..

du misforstår..

 

for å ta en enklere analogi:

om du kjøper en lada samara og bytter forgasser, fortjener du da mer respekt enn vidar vollvik, som kjøper seg en koeningsegg?

 

hvem har i dette tilfellet gjort det best?

 

ps. jeg sier ikke at bilene her er lada, men poenget mitt er ikke creds, men respekt. respekt har ikke noe med hvilken bil du eier, om du har plasmaskjerm på veggen, eller om du eier en leiegård.

 

creds skal selvsagt alle ha, som jeg også sa i innlegget mitt. det handler ikke bare om du "lager" noe, men også om du er i tertiærnæringen.

 

ps. bare så det er sagt:

jeg har stor respekt for de som gjør skikkelige ting med biler/motor, o.l., så lenge jeg mener de er greie folk, noe de fleste på volvoforumet er.

 

jeg er også volvofanatiker!! så jeg liker alle prosjektene på forumet her.

jeg liker å se hva dere alle gjør, men jeg liker ikke å lese at dere slenger drit om folk som har stylet 240'er, etc. pga. dere ikke er enig i det de liker.

er det ikke bedre at de styler en 240, enn at de styler en bmw?

 

sporer litt av, men..

 

 

poenget mitt, var at det er resultatet som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en av de siste sidene i det nye gatebil bladet, så står det at det er underspyling på stemplene på b230Fk motorer? er det ikke bare FT som har det a?

det har med årsmodell å gjøre, ikke om det er ft ellre fk!

 

samme som svake b230, har også med årsmodell å gjøre.

samme om det er b230et, b234f, b230k, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tror vel ikke att krafta i mellom akselen går gjennom boltene?

tippet boltene hadde løsna jeg..

 

 

hvor går krafta da???

 

Krafta går over "platene".. friksjonen som oppstår når de er skrudd sammens med boltene gjør at de ikke kan skli..! De tar ikke noe av kreftene som overføres, da ville de jo bli klippt med en gang..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting er sikkert, de boltene har ikke sitti fast, og en annen ting.. hvem er idar vollvik?

det er nok sant ang boltene ja..

tror nok akslingen revner før de boltene, om de er skrudd skikkelig.

 

vollvik er chess gründeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår