Gå til innhold

2x 240 i Gatebil Magazine..(der er i norge man kan bygge volvo)

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg skal si, men synes tråden begynner å lukte litt av misunnelse, kverrulering etc., uten at jeg har fått somla meg til å kjøpe Gatebil-magasinet og lest artikkelen.

 

Men jeg tenker at det tross alt er mere underholdningsfaktor at en med bildilla spytter inn masse penger i et grymt og originalt 242-prosjekt enn f.eks. en blodstylet Beamer etc. Og da synes jeg det spiller det ingen rolle om han har skrudd motoren selv, eller "outsourcet" akkurat den jobben, så lenge det er et sennende og originalt prosjekt som kan være en motivasjon for andre! Selvfølgelig er det folk her som har enormt peil på Volvo, men det behøver nødvendigvis ikke være nøkkelen til en artikkel i et bilblad. Vi vet f.eks. at Euro-1 ikke gidder ikke legge tid/ penger i et showpreget ytre på sin 242, men at han kan det meste om å bygge motor.

 

Personlig kunne jeg sikkert bygd norges grymmeste 242 hvis jeg hadde prioritert bil framfor hus, hytte etc, og spyttet inn x-hundre-tusen. Men da tror jeg madammen hadde pakka kofferten for lengst :iconsm Man skal ha det gøy med sin hobby, uavhengig av hva andre mener/ synes; og legge lista akkurat så høyt som man selv føler for. Og om belønningen i form av artikkel i et bilblad skyldes en pengesterk far eller peiling og masse fritid på å skru er lite interessant for leseren, men jeg vil tro det siste smaker best og gir høyest kreds for de fleste.

 

Dette har vel litt med PR-kåthet også: hvem som stikker frem nesa for å bli promotert i bilblader. Det ble jo en masse oppstyr de B-4-YOU-Volvoen var på nyhetene for noen år siden, og folk på forumet jamret seg over at han ikke skrudde selv! Men hva f. spiller det for en rolle så lenge det er/ blir en gammel Volvo med underholdneingsverdi spør jeg!?

 

Hade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir vel som andre bil-miljøer i norge etterhvert dette å, at de kunn gir pokaler, og plass i bladene, til de som de kjenner godt, slik som Hafsengen.. Hadde en person som aldri har vært på gatebil, kommet inn å vraka fks en Supra, hadde det aldri blitt startet noe "donasjon" for opprettning og gjennoppbygging av den bilen! (bare et eksempel)

Å ikke minst hvor lei folk begynner å bli av Supra`n til Vaa.. (fra gatebil.no forumet)

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synest dere om denne reportasjen, dere som har lest den??

 

Han ene har bygget bilen drit seriøst og helt nesten perfekt, mens den andre er drit stygg og har rallybil preg og er bygd av en 18åring (riiiight!)... :lol

 

Med tanke på at det ikke er alle som bare tenker på styling osv så synes jeg at han burde få masse cred, btw ikke han som har bygd den, det er faren og dhalback som har satt inn og trimma motoren :)

89 Mazda 323 4x4 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel som andre bil-miljøer i norge etterhvert dette å, at de kunn gir pokaler, og plass i bladene, til de som de kjenner godt, slik som Hafsengen.. Hadde en person som aldri har vært på gatebil, kommet inn å vraka fks en Supra, hadde det aldri blitt startet noe "donasjon" for opprettning og gjennoppbygging av den bilen! (bare et eksempel)

 

Men så finner du heller ikke en Supra som har deltatt i rally-vm og blitt rattet av Carlos Sainz og vunnet 3 vm titler. Og den supraen hadde heller ikke hatt en verdi på 1.8 mill og heller ikke hadd hydrauliske magnesiums diffrensialer og et motorrom som ser ut som det aldri hadde vert menneskehender oppi der engang. Så er det noen man IKKE skal herse med så er det norges Stian Hafsengen. Han er en mann med pågangsmot som kan sitt fag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er kult at noen satser mer på motor enn utssende....gatebilopplegget er jo bare snakk om penger penger penger.... mange av bilene er jo kosta på så mye at det ikke kan brukes på gata omtrent.....

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med en tanke som traff meg når eg leste bladet. Personlig syns eg volvo ble litt satt i dårlig lys her. "240 er ikke kul, ikke har den kule motorer, ikke har den gode kjøreegenskaper""Volvo får gjerne fortsette med puslemotorerne sine, men trenger svenskene hjelp til å få skikkelig pulver, er det bare å kontakte..." Er noen setninger som eg PERSONLIG syns var litt negativt ang volvo. Kjøreegenskapene kan eg være enig i. Men "puslemotorer" og "ikke kul bil" syns eg ikkje var så veldig passende når man skal snakke om volvo i et blad. Vi får nok aldri se Volvo 240 på fremsiden en gang til i gatebilmagasinet så den skulle nok fått finere kommentarer når vi først har fått 2 biler i bladet.

 

Dette var bare mine egne tanker som slo meg litt når eg leste bladet. Mulig det bare er meg men eg tok det litt til meg som ihugga volvo-frelst-mann.

-Volvo 940 Turbo

 

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så finner du heller ikke en Supra som har deltatt i rally-vm og blitt rattet av Carlos Sainz og vunnet 3 vm titler. Og den supraen hadde heller ikke hatt en verdi på 1.8 mill og heller ikke hadd hydrauliske magnesiums diffrensialer og et motorrom som ser ut som det aldri hadde vert menneskehender oppi der engang. Så er det noen man IKKE skal herse med så er det norges Stian Hafsengen. Han er en mann med pågangsmot som kan sitt fag!

 

kjenner du han?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, jeg må også si at jeg ikke synest de bilene der er verdens peneste 240'er..

en god del av 240'ene på forumet her er mye penere, en del på forumet her virker mer gjennomførte, etc.

 

forøvrig, ville jeg ikke hatt 700hk, men.. ja..

det der er langt fra de råeste 240ene i norge og norge er heller ei der det skjer de råeste tingene med motorbygg.

 

men,men.. bilene der er sikkert morro å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår