Gå til innhold

2x 240 i Gatebil Magazine..(der er i norge man kan bygge volvo)

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Blir kvalm når eg ser en 240 som noen har satt en AUDA motor, da innrømmer man bare att man har begynt på feil chassis.

 

Dessuten er dette bare folk som er ute etter og klistre trynet sitt i ett eller annet blad , vist jeg skulle bygget bil hadde eg dritet i oppmerksomhet jeg gjør det ordi jeg liker det ikke fordi jeg er pr-kåt.

 

To råste 240 i landet. Er langt fra disse to, da er Sundin sin er 10 ganger bedre ,så kommer 240tic sin (selv om jeg ikke liker vingen din). Som begge har holdt seg til Volvo motorer. yodude

 

De to der bør ikke vise ræven sin på ett Volvo treff i allefall :ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men så finner du heller ikke en Supra som har deltatt i rally-vm og blitt rattet av Carlos Sainz og vunnet 3 vm titler. Og den supraen hadde heller ikke hatt en verdi på 1.8 mill og heller ikke hadd hydrauliske magnesiums diffrensialer og et motorrom som ser ut som det aldri hadde vert menneskehender oppi der engang. Så er det noen man IKKE skal herse med så er det norges Stian Hafsengen. Han er en mann med pågangsmot som kan sitt fag!

 

Har vel ikke sagt noe i mot hvor strøken den er, men verdi på 1.8 mill, når den sto til salgs for 1.2 ? hvem PRØVER å tape 600 000 ?

Selv om bilen har funnet så mye, å blitt rattet av Carlos Sainz, betyr det ikke at de ikke kan prøve å vri kamera andre veier, kunn det jeg skal frem til

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilane va stygge...å det va ei skam at dissa volvoane kom på framsida av eit "bilblad"...Er sjølv Volvo frelst...men invistera heller i en Donald Pocket en ditta homse blade der

 

Usaklig blad...men står respekt av den med twinturbo....

 

Audioten får stille på Audi treff....Har kun gode erfaringer med volvo sine motora hittil...Kunne ivertfall køyre heimatt med knokka råde osv:P

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det begynner og bli mye usaklig drittslenging i denna tråden her nå... kult for dem at dem har fått bila sine i et blad, men det virker for meg at det ikke sakl så mye til for og komme med i det bladet der, jeg syns det står mye mer respekt av og komme med i bilsport f.eks

tenker blant annet på denna røde 242en som var i bilsport, der snakker vi heftig og gjennomført, og gatebil selv kan ikke påstå at dissa 2 bilene her er råere.. samtidig så har hele bladet skikkelig fjortis preg over seg, så man kan nesten lurer på hvilken aldersgruppe dem egentlig målsetter seg og nå ut til..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør med så volvo 240 frelst er at det er en bil som tåler mer en satan selv, kan jo smelle kraftig uten å få noe bulk. Så man bytter ikkje ut karoseriet med glassfiber. Og han med den gule burde vite kordan man bruker glassfiber også det panseret ser jo kolisjons skadet ut. Og kem får andre til å gjøre alt med bilen sin for så å stille seg i et blad med den. Bilene i bladet ble liksom bare noen macho homser synes nå eg.

It's lack of faith that makes people afraid of meeting challenges, and i belive in myself.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må du ikke glemme at det er nok av dem rundtom som har gromme biler,men som ikke driver å henger her inne på forumet.. men ja,disse tre har gromme prosjekter på gang!

ja, bare i bergensområdet, finnes det en del syke 240'er.

du har en blå med ca. 6-700hk (kgtrimning), viperkasse, covettebakaksling, etc. 242..

 

så har du en sort, taksenket, 700hk v8 twinturbo, 355 bakdekk, 295 fordekk.. gamle typen 242.

 

videre, har du jo olav tjerve (eller hvordan du staver det), sin 242gt (som er solgt for lenge siden). Den tok visst alt og alle av biler, sier ryktet jeg har hørt. Den var vel seksjonert og taksenket, samt bygget rimelig bra opp.

 

ja, det der er jo bare noen av de som ikke er på internett, men har drevet å bygget råe gatebiler hele livet, uten å promotere de i blad, på internett, o.l.

 

men, for all del.. jeg synest det er en del helråe prosjekter på bilforumet også, jeg synest også en god del biler på internett, vallåkra, i bilsport, etc. er syke og gir veldig bra ting å drømme om.

 

jeg personlig har aldri prøvd å bygge dne råeste bilen, da jeg vet jeg aldri vil få det til uansett. Om man skal bygge den råeste bilen, må man være i "rett miljø". Jeg er data-mann, som kan skru litt.. Mens mange her er skrumenn, som kan litt data..

 

om man skal bygge "den råeste bilen", tar det tid, penger, kontakter, etc. samt man må nesten jobbe med noe i den dur, evnt eie /bo på en bondegård, der man kan mekke fritt.

 

men, men.. jeg ønsker dere alle lykke til med prosjektene deres og jeg er alltid interessert i å lese om updates, se bilder, etc. selv om jeg ikke personlig liker alt, så liker jeg å se forskjellige løsninger.. så lenge det ikke er jalla...

 

om dere feks popnagler fast det nye setetrekket, vil jeg ikke vite noe om det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke sagt noe i mot hvor strøken den er, men verdi på 1.8 mill, når den sto til salgs for 1.2 ? hvem PRØVER å tape 600 000 ?

Selv om bilen har funnet så mye, å blitt rattet av Carlos Sainz, betyr det ikke at de ikke kan prøve å vri kamera andre veier, kunn det jeg skal frem til

 

Helt enig... Han har vel ikke gjort så mye på bilen? Retta den opp, lakkert den og gjort den strøken.... Alle løsningene er jo tenkt ut av Ford ingeniører.... Så hvorfor han ska ha så mye respekt det skjønner jeg ikke... Greit han kan å kjøre....! Bare fordi han har hydrauliske differ som er laga av magnesium så fortjener han vel ikke respekt...? Jeg har gullringer på fingrene, du har bare sølv, så jeg er mer verdt en deg....? Nei, sånn er det ikke...

 

Men VS motor, KRB og den gjengen der som bygger alt selv, er vel hakket råere en Hafsengen....

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Greit den hadde 300 hk når Carlos Sainz kjørte den, men det står jo "Jenspeed" på motoren, så Hafsengen har vel ikke gjort Motor-delen selv.. Han har kanskje vært perfeksjonist med bilen, for den er strøken, men Gatebil overdriver med den WRC-Escorten..

V.S Motor fortjener den oppmerksomheten de har fått, for de har gjort dette selv! Hafsengen kjøpte bilen så si "ferdig" (selv om han har pusset den opp), untatt motor ville jeg tro..

http://www.jdmperformance.no - norges billigeste tuning shop!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Etter å ha lest artikkelen må jeg desverre si meg enig i at dette var dårlige greier! Ikke fordi jeg er blant de eldste her på Volvo-forumet og syntes artikkelen ble for "fjortis", MEN fordi artikkelen inneholder endel desinformasjon! Blant annet dette med at Volvo 240 har "trøtte motorer" og dårlige kjøreegenskaper! Alle her vet at Volvo sine rødblokker tåler utrolig mye! Dessuten er det temmelig optimistisk å tro at en diger turbomata åtter hjelper på kjøreegenskapene :iconsm

 

Nei: Gatebil Mag. hører hjemme i Narvesen-hylla for denne gang!

 

Og enig med DaButcher: Det finnes masse Volvo 240-eiere med utrolig rå biler i Norge som ikke viser seg her på nettet. Tross alt mye "unødig" tid vi "datanerder" kaster bort på nettet istedet for å skru! :w00t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

videre, har du jo olav tjerve (eller hvordan du staver det), sin 242gt (som er solgt for lenge siden). Den tok visst alt og alle av biler, sier ryktet jeg har hørt. Den var vel seksjonert og taksenket, samt bygget rimelig bra opp.

 

 

her er gamle bilen til olav. 79gt,stemmer bra det du sier,men den er ikke taksenket eller seksjonert.. den ble også solgt videre for ca et år siden nå til en skrue fra fana..

 

 

gt_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye riktig som er kommet frem her nå ja! Enig med fler av dere.

Men syntes det er helt greit at han bruker Audifemmer, er jo femmer og lyden er der.

 

Grunn:

Kan hende eieren av den blå har god kjennskap med Dahlback og derfor får rimelige priser. Dette er bare en "tenkesak", men er fullt mulig. Hadde jeg vært i samme situasjon som jeg nevner her hadde jeg selv valgt audifemmer. Utrolige motorer!

 

Har ikke lest artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår