Gå til innhold

2x 240 i Gatebil Magazine..(der er i norge man kan bygge volvo)

Ranger emnet


Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Skal kjøre skinkene av de pysene der he-he, dem blir for redde for lakken(tror ikke det :hello: )

 

Tror du bare trenger å bekymre deg om EN av de tre nevnte.

Poffeloff er nok den eneste som blir ferdig...dessverre!!!

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Urquattro sugemotor ? Sist jeg leste bladet i går, så var det 2.8 EVO motor ?

 

En Evo-hva motor, tør jeg spørre?

 

Volvo Evo (finnes det?)

Mercedes Evo?

BMW M3 Evo?

Mitsubishi Evo?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skrev på øverste linje...hvor mange audimotorer vet DU om som varver over 9300?

Jeg har hatt litt med en å gjøre som jobbet hos autotech tidligere og som nå har startet eget tuningfirma i katrineholm i sverige som spesialiserer seg på nettopp volvos hvitmotorer,og han fortalte om en motor som ble bygget hos autotech med to-litersveiv (kortslag) og lange råder,sinnssykt vasse kammer osv,og den varvet 12800 o/min...og den holdt og går enda...

Motorn har riktignok tørrsump som er et must når turtallet skal over ca. 8000,men allikevel,slå det turtallet med en audimotor.

Nå får jeg sikkert lekset opp specsa på en imsa-motor...

 

Hørtes ut som en grom motor det ;)

Det med 10500rpm tok jeg fra gatebilbladet, turtall sperra på den blå.

Dahlback varver over 9300, og det gjør vel noen av kundebilene og.

Ligger og en film på mediaforumet av en s2 tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skrev på øverste linje...hvor mange audimotorer vet DU om som varver over 9300?

Jeg har hatt litt med en å gjøre som jobbet hos autotech tidligere og som nå har startet eget tuningfirma i katrineholm i sverige som spesialiserer seg på nettopp volvos hvitmotorer,og han fortalte om en motor som ble bygget hos autotech med to-litersveiv (kortslag) og lange råder,sinnssykt vasse kammer osv,og den varvet 12800 o/min...og den holdt og går enda...

Motorn har riktignok tørrsump som er et must når turtallet skal over ca. 8000,men allikevel,slå det turtallet med en audimotor.

Nå får jeg sikkert lekset opp specsa på en imsa-motor...

 

Så du syns ikke jeg gjorde ei blemme med og kjöpe meg en 5r til 242 min da, eller? hehe

Old Volvos Never Die, They Just Go Faster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okokokok!

 

Jeg krenker han med den blå, hvorfor? JO, fordi han har bygged den med "pappa" (pappa manga penga, jai raka blakk). Så hvorfor skal han dere pjokken der få all kredd for den kjerra der da? Og ikke han som har stått for pengene?

Jeg tørr skryte av at jeg sitter inne med litt mere kunskap enn en normal mann angående trimming og bygging av bil, men jeg har ikke penger til og få bygd noe. Men det er MANGE her på forumet som sitter inne med mere kunnskap enn de to i gatebil bladet, det er sikkert! Sikter til Poffs, euro-1 og dre.racing...

 

Når kom det en UrQuattro med sugemotor må jeg tør spørr? (aldri!)

 

Jeg er ikke mere enn 19år selv, det er derfor det går så inni helsiken seint med meg. Må finansiere greiene, går på skole gjør jeg og. Så ting tar tid når man ikke har så mye penger, men jeg gjør ALT arbeidet selv og finansierer stort sett alt selv og..litt hjelp fra banken med datasprutet da men knock ..

 

Enig her. Jeg har hørt masse rykter om det. Dem sier at han ikke har gjort en dritt selv. motor og div har dahlback stått for. Pappa har betalt alt+++ Ingen kredd til han.

 

Hvorfor disse 2 i gatebil da? -Jeg vil heller se Dre, Sundin, Poffs og de der. Greit med den gule da, han har ikke vært så mye i media, så den kan gå.. men det er jo ingen av bilene som er strøkne, det ser man jo på bildene...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo EVO motor finnes, lyst på det selv.

 

naboen min på svenske sia har en stående i ett hjørne..klar for oppstard..står å støver/go gjør seg.. :mat

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår