Gå til innhold

2x 240 i Gatebil Magazine..(der er i norge man kan bygge volvo)

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Hørtes ut som en grom motor det ;)

Det med 10500rpm tok jeg fra gatebilbladet, turtall sperra på den blå.

Dahlback varver over 9300, og det gjør vel noen av kundebilene og.

Ligger og en film på mediaforumet av en s2 tror jeg det var.

vel, du kan jo ta en b19a.. den ha ikke turtallssperre.

betyr det at den går bra på 8000rpm?

du har jo noe som heter effektkurve, etc.

det er ikke alltid det er berst å ha høyest mulig rpm og det er ikke alltid man vil kjøre på turtallssperren.

ofte har de med høyt turtall lavere nm, enn tilsvarende motor.. (lettning av svinghjul, bla.a.).

Enig her. Jeg har hørt masse rykter om det. Dem sier at han ikke har gjort en dritt selv. motor og div har dahlback stått for. Pappa har betalt alt+++ Ingen kredd til han.

Hvorfor disse 2 i gatebil da? -Jeg vil heller se Dre, Sundin, Poffs og de der. Greit med den gule da, han har ikke vært så mye i media, så den kan gå.. men det er jo ingen av bilene som er strøkne, det ser man jo på bildene...

vel, eneste jeg synest er feil..

det er ikke noe med motor

det er ikke noe med hvem som har gjort hva

det jeg synest er feil, er at de her fremheves som de råeste volvoene i landet og at norge fremheves som det råeste landet de bygger volvo.

dette er jo helt usant. 700hk er jo langt fra rekorden i volvo, da speisellt om du ser på folk som bruker andre motorer enn volvo..

men, ja. det finnes tuningfirmaer som driver nå med over 1000hk i hvitblokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vel, eneste jeg synest er feil..

det er ikke noe med motor

det er ikke noe med hvem som har gjort hva

det jeg synest er feil, er at de her fremheves som de råeste volvoene i landet og at norge fremheves som det råeste landet de bygger volvo.

dette er jo helt usant. 700hk er jo langt fra rekorden i volvo, da speisellt om du ser på folk som bruker andre motorer enn volvo..

men, ja. det finnes tuningfirmaer som driver nå med over 1000hk i hvitblokk.

Enig der. synes det hadde vært råere med 700hk volvofemmer enn kjedelig audi som "alle" har... Er jo drøssevis med audifanatikere på gatebil. Sjelden man ser en t5 som kjører på banen. Og en ting til: Hva skal man med 700bhp? Jeg ville heller hatt 450~500. Tenkt på holdbarheten og hva det koster +++ Han gale finnen' benka vel 800? med volvo 8V og 1200? med tørrsump, egenlagd karbon-innsug og 16V toppen mener jeg å huske...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå, er det den som var på Rudskogen i september i fjor? Det var en blå der, med mye lik motorlyd som en "s90r", men fikk med meg at det var en Audi-motor seinere..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der. synes det hadde vært råere med 700hk volvofemmer enn kjedelig audi som "alle" har... Er jo drøssevis med audifanatikere på gatebil. Sjelden man ser en t5 som kjører på banen. Og en ting til: Hva skal man med 700bhp? Jeg ville heller hatt 450~500. Tenkt på holdbarheten og hva det koster +++ Han gale finnen' benka vel 800? med volvo 8V og 1200? med tørrsump, egenlagd karbon-innsug og 16V toppen mener jeg å huske...

Ja, det var det med holbarheten da. Se på motoren til KRB. 916 hk og motoren gikk knirkefritt i fjor:)

Men det er generellt lite Volvo ute på banen, og det er synd:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg ikke skjønner!

den blå 242n er kosta på i hue og ræva med værsting deler:

men den har jo ikke sperre på bakakseln engang???

la spesielt merke til det på gatebil,han bare fisla runt uten og breie skikkelig engang!!!

det sier jo bare litt om hele opplegget.

(ang min bil så blir det ikke no værsting,skal ha 500hk og satse stort på kjøling og understell.så den er ikke no og frykte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la spesielt merke til det på gatebil,han bare fisla runt uten og breie skikkelig engang!!!

(ang min bil så blir det ikke no værsting,skal ha 500hk og satse stort på kjøling og understell.så den er ikke no og frykte...)

din blir jo pervers uanctt :) ligger jo flere værsting 242'r på prosjektforumet nå...så di har jo bommer helt på den reportasjen.men den gule dær med v8 har jeg litt sansen for.uanctt,blir kanskje mye bra volvo å se på gatebil hvis de fleste blir ferdige til sommern :) ang. det med spærre,så sier jo det bare litt om hele bygget

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo 100% fra Sellholm på den....? Står så i Gatebil... Ved pådrag så er det 100% sperre, men når man triller så er det 0%... Lamell diff lignende saker...

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To råste 240 i landet. Er langt fra disse to, da er Sundin sin er 10 ganger bedre ,så kommer 240tic sin (selv om jeg ikke liker vingen din). Som begge har holdt seg til Volvo motorer.

hehe takk:) har faktisk vurdert 850R vinge igjen men får se ann litt:)

5er skal det også bli, men må få med noen som har peiling på å bygge, er ikke spes flink når det gjelder motor å slik.

-93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006

-00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider