Gå til innhold

2x 240 i Gatebil Magazine..(der er i norge man kan bygge volvo)

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Problemet med Volvos motorer er at blokka er i aluminium pluss at sylinderene er dårlige. Men Parner har kassetter som erstatter de orginale sylinderene. Fres ut sylinderene, monter den nye kassetten og monter topplokksbolter som går tvers igjennom blokka. Da skulle det gå ann å få bra effekter i Volvos alu. motorer også:) Men hvis man ikke er mangemillionær, så går man selvfølgelig for en motor som er holdbar. Og Audis 5r har jo vist seg å være veldig holdbar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Volvos motorer er at blokka er i aluminium pluss at sylinderene er dårlige. Men Parner har kassetter som erstatter de orginale sylinderene. Fres ut sylinderene, monter den nye kassetten og monter topplokksbolter som går tvers igjennom blokka. Da skulle det gå ann å få bra effekter i Volvos alu. motorer også:) Men hvis man ikke er mangemillionær, så går man selvfølgelig for en motor som er holdbar. Og Audis 5r har jo vist seg å være veldig holdbar:)

En bekjent av meg skal bytte til "kassett" stålforinger i sin volvo 6er nå,og man trenger langt ifra å være millionær :usa:

de med 81 borring er uten tvil de sterkeste orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jasså, hvor mye mener du de med 81mm borring holder til da?

og hvor mye kommer det på med stålforinger?

Prater her selvsagt om volvos motorer.motorene 81 vs 83mm borring har samme sylinderforinger..ergo er de med 83mm borring noe tynne.

Må rette meg selv ang den 6ern,skal ikke bytte til kassett som jeg skrev over men bytte til foringer med tykkere vegger.

Skal vel selv sende inn blokka mi og montere forsterkningsplate i toppen av sylindrene nå.

3c1246f91cfa5743e366d423b0f660b8.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prater her selvsagt om volvos motorer.motorene 81 vs 83mm borring har samme sylinderforinger..ergo er de med 83mm borring noe tynne.

Må rette meg selv ang den 6ern,skal ikke bytte til kassett som jeg skrev over men bytte til foringer med tykkere vegger.

Skal vel selv sende inn blokka mi og montere forsterkningsplate i toppen av sylindrene nå.

Problemet ligger ikke først og fremst der du har lagt inn plate. Problemet er den spalten som er mellom sylindrene. Der må du forsterke.

Så bruker du en blokk med 81 mm borring + tetter igjen den spalten, så har du en bra blokk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tykk er den forsterkningsplata?

Skal den ha noen funksjon bør den ihvertfall være 35-40 mm tykk eller??

Hva er det egentlig som går istykker på de blokkene?

Toppen av sylinderløpa?

Bare lurer,hvitblokk er litt for "nytt" for meg se.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger ikke først og fremst der du har lagt inn plate. Problemet er den spalten som er mellom sylindrene. Der må du forsterke.

Så bruker du en blokk med 81 mm borring + tetter igjen den spalten, så har du en bra blokk:)

jepp,skal montere slik plate samt presse nedi "shims" i de spaltene.

Spekulerte litt på å bytte foringer,men tror ikke det har noe for seg med den effekten jeg havner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider