Gå til innhold

Quattro slår alle i skibakken

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet på med s4 osv mange ganger på glatta og makan til bra 4x4 skal du se lenge etter. den klarer å få kreftene ned i bakken og hvis du har peil så får du lagt den ganske bredt. og når det kommer til stykket så er det ingen som slår quattro systemet. Men det kan vel hende at de fleste bilene der ikke hadde så mye å stille opp med av krefter i starten heller. Er litt forskjell på en Audi på 1500kg og en patrol på 2300kg? Og siden du er så flink til å kunne se at de slakker av fartene med vilje og ikke fordi det blir brattere/underlaget blir dårligere, så syntes jeg du burde skrive brev til det programmet og klage på dårlige sjåfører.

 

 

QUOTE]selv om en 4x4 bil spinner så er det uhyggelig langt igjen før det oppstår problemer, om han som kjører ønsker det.

 

Det kommer jo annpå mye rart det der, men skulle tro voksne menn som kjører i den testen visste det? eller? kan liksom ikke se for meg at de er så dumme at de virkelig planter gassen i bånn midt i bakken? Men det kan vel du kanskje fortelle meg mere om?

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og når det kommer til stykket så er det ingen som slår quattro systemet.

Jeg er så lei av å høre dette useriøse og idiotiske "argumentet" dag ut og dag inn; akkurat som om dette skulle være alt verden dreier seg om. Det finnes faktisk flere bilfabrikanter der ute i verden som har vél så gode, og bedre 4WD-systemer enn VAG. På tide å komme seg ut av året 1980, få opp øya og kanskje tilogmed klare å innse at denne uttalelsen er så på trynet som det er mulig å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi har etter min mening ikke det beste firehjulsdriftsystemet, har stått fast med A4(B5) Quattro, hadde jeg kjørt legacy`en hadde jeg kommet løs, den forbanna audien fikk jo faen ikke bestemt seg hvilket hjul den skulle spinne på, veksla mellom h og v forhjul og ene bakhjulet, hadde den dratt 50/50 foran og bak og brems på bakdiffen så hadde jeg ikke stått der, bare litt snø og brøytekant når jeg sku snu.

Sier absolutt ikke at Quattro er dårlig, men er ikke best, Vil påstå at subaru med en litt sterk ikke for tung motor hadde kjørt fra den oppover bakken.

Jeg prater om de jeg kjenner til...

 

Torsendiffen er en genial oppfinnelse, men egner seg kanskje best til trucker som den ble konstruert til....(Vet jeg får kjeft for den, men på tide at vag-folket ser at annet enn det de har er brukbart)

 

 

Må absolutt si meg enig med Øyvind Ryeng sitt innlegg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på med s4 osv mange ganger på glatta og makan til bra 4x4 skal du se lenge etter. den klarer å få kreftene ned i bakken og hvis du har peil så får du lagt den ganske bredt. og når det kommer til stykket så er det ingen som slår quattro systemet. Men det kan vel hende at de fleste bilene der ikke hadde så mye å stille opp med av krefter i starten heller. Er litt forskjell på en Audi på 1500kg og en patrol på 2300kg? Og siden du er så flink til å kunne se at de slakker av fartene med vilje og ikke fordi det blir brattere/underlaget blir dårligere, så syntes jeg du burde skrive brev til det programmet og klage på dårlige sjåfører.

 

 

QUOTE]selv om en 4x4 bil spinner så er det uhyggelig langt igjen før det oppstår problemer, om han som kjører ønsker det.

 

Det kommer jo annpå mye rart det der, men skulle tro voksne menn som kjører i den testen visste det? eller? kan liksom ikke se for meg at de er så dumme at de virkelig planter gassen i bånn midt i bakken? Men det kan vel du kanskje fortelle meg mere om?

 

Jeg bare spørr. Gadd du å se på denne filmen før dem kom til Audien??

En ser det jo helt tydlig, att dem reduserer fart før dem spinner.

Hvordan kan dem spinne i farts redusering uten å gi gass igjen? (ok gjelder ikke alle bilene dem kjørte, for Volvon hadde dem fullgass fra der kulen byner, men ikke fra start)

 

Og de som tester her er ikke dårlige kjørere, men dem er så dyktige att folk ser ikke hva dem velger.

 

Mens de folk som har kjørt slike løp selv, dem ser hva som blir gjort.

 

Da syns jeg det er rimlig idiotisk av 1 person som tidligere har sitti på en Adui med 4X4 skal uttale seg i slik grad som deg. Og ta mine bemerkninger som motgang og ned prakking av Audi.

 

Du kan jo spørre deg selv, hvorfor tok dem ikke med verdens beste 4X4 personbil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg bare spørr. Gadd du å se på denne filmen før dem kom til Audien??

 

Og de som tester her er ikke dårlige kjørere, men dem er så dyktige att folk ser ikke hva dem velger.

 

Mens de folk som har kjørt slike løp selv, dem ser hva som blir gjort.

 

Da syns jeg det er rimlig idiotisk av 1 person som tidligere har sitti på en Adui med 4X4 skal uttale seg i slik grad som deg. Og ta mine bemerkninger som motgang og ned prakking av Audi.

 

Du kan jo spørre deg selv, hvorfor tok dem ikke med verdens beste 4X4 personbil??[/QUOTE]

 

Ja jeg gadd å se hele filmen, har sett den sikkert 3 ganger.

 

Hvis de er så dyktige til å kjøre bil så burde de vel klare å komme seg opp bakken da? Eller?

 

Og jada du er så utrolig dyktig osv fordi du har kjørt 4x4 :usa:

 

Og mine kommentarer er idiotiske. Jada, synd for deg at du føler det slik. Hele filmen er nok avtalt spill, i og med at de som kjører er så gode at de "ikke" kommer opp bakken med Skikkelig bra biler. Er vel kanskje en eller annen bakkeløps fyr som kjører Audien da, siden han klarer å komme opp.

 

Hva er verdens beste 4x4 personbil da? Skyline eller? :biker

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser dette som "mulig" men ikke nødvendigvis "sannsynlig".

 

 

 

 

 

Morsomt at du skulle nevne akkurat Skyline.

 

Du anser det som "mulig" men ikke "sannsynlig", da gjenstår det bare å høre hva Toffy sier. Ble litt nysjerrig på hvilken bil som virkelig er den beste. OG hvis jeg skal tolke det slik som Toffy sier så er det avtalt spill, men hvorfor vil noen virkelig reklamere for en såpass "dårlig" bil med ett såpass "dårlig" 4x4system som Audi i ett børsprogram?

 

EDIT: Emkelte i tråden sier:

Audi har etter min mening ikke det beste firehjulsdriftsystemet, har stått fast med A4(B5) Quattro, hadde jeg kjørt legacy`en hadde jeg kommet løs,

 

Det finnes faktisk flere bilfabrikanter der ute i verden som har vél så gode, og bedre 4WD-systemer enn VAG.

 

Sier absolutt ikke at Quattro er dårlig, men er ikke best,

 

Bemerk deg at ingen av disse quotene er fra deg toffy, så ikke hiss deg opp :mat

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du anser det som "mulig" men ikke "sannsynlig", da gjenstår det bare å høre hva Toffy sier. Ble litt nysjerrig på hvilken bil som virkelig er den beste. OG hvis jeg skal tolke det slik som Toffy sier så er det avtalt spill, men hvorfor vil noen virkelig reklamere for en såpass "dårlig" bil med ett såpass "dårlig" 4x4system som Audi i ett børsprogram?

 

 

Når sa jeg at Audi har ett dårlig 4X4 system??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at hvis noen andre bilmerker har ett system som er bedere en Q, hvorfor finnes det ikke en hau med reklamefilmer rundt om med tester der disse bilene kjører fra Q i div situasjoner? Hvis BMW også kommer opp en hoppbakke med sitt 4X4 system, hvor er filmen som beviser det? Hvis toyota kommer lenger opp i en slalombakke en Q, hvor er filmen som beviser det?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler denne tråden trenger en comic relief.. Så da sier jeg at opel har det beste 4x4 systemet:O

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, jeg tror audi'n vant.. Hittil vet jeg ikke om no bedre 4x4 en quattro... Har ikke sett noen andre 86-moddeller ann 100'en som har kjørt opp en hoppbakke..

Det skulle da Suzukien også klart med de riktige dekkene. :rolleyes:

Noen som vet stigningen på hoppbakken?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår