Gå til innhold

Quattro slår alle i skibakken

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

Det er så mye galt på så mange plan med den påstanden der at jeg ikke engang vet hvor jeg skal begynne...

ja, du syntes vell det... Liker ikke at andre bilprodusenter enn honda klarer og finne opp noe mer driftsikkert og fremkomlighets dyktig?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, du syntes vell det... Liker ikke at andre bilprodusenter enn honda klarer og finne opp noe mer driftsikkert og fremkomlighets dyktig?

 

Ok, da er det opp til deg å bevise at det er det aller beste systemet.

Jeg venter. ;)

 

Eller vent litt, det er vel ikke så vanskelig, det er jo allerede bevist skrev du.

Jaja, da er det jo bare å vise til kilden da.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, dette blir like dumt som når autofil skulle teste Hummer H2 opp en bratt bakke av is.. Så kjører dem med all terain dekker. de er ikke de beste vinterdekka for å si det sånn.. Devil

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro er bevist det beste 4x4 systemet. Utrolig hvordan folk skal klage på at filmen er urealistisk bare fordi at det merke de er tilhenger av ikke kom til topps. Vis en hadde vært tilhenger av eks. bmw X5 da. Så var det bare X5en som kom til tops hadde de sakt sikkert at det var jo en selfølge at bmwen skulle komme opp... bmw er jo selfølgelig best....blablabla...sikkelig tåplig ass.... Lykke til videre... Quattro er tingen.

 

Quattro er for det første ikke et bestemt system,

mere et navn på Audi med 4wd.

Bak navnet Quattro har det vært i allefall 3 forskjellige 4wd løsninger.

 

Og hvem har bevist at det er det beste?

og best til hva?

kan komme på en del det suger til.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.... Makan til idiotiske folk har jeg aldri vært borti.... fytti helvete... finnes ikke grenser....

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.... Makan til idiotiske folk har jeg aldri vært borti.... fytti helvete... finnes ikke grenser....

Vet du, jeg er altså helt enig.

 

PROTIP: Jeg snakker om deg.

 

Man kommer liksom ikke så langt med å slenge ut subjektive og ubegrunnede påstander her på Bilforumet (og jeg håper for all del at det holder seg slik). Tåler du ikke en frisk diskusjon og disputt om nevnte påstand - ikke post den til å begynne med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro er for det første ikke et bestemt system,

mere et navn på Audi med 4wd.

Bak navnet Quattro har det vært i allefall 3 forskjellige 4wd løsninger.

 

Og hvem har bevist at det er det beste?

og best til hva?

kan komme på en del det suger til.

 

 

Som hva da? Hvilken av de 5 versjonene som quattro har hatt tenker du på?m

 

P.S quattro skrives ALLTID med liten q

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro er for det første ikke et bestemt system,

mere et navn på Audi med 4wd.

Bak navnet Quattro har det vært i allefall 3 forskjellige 4wd løsninger.

 

Og hvem har bevist at det er det beste?

og best til hva?

kan komme på en del det suger til.

 

Har ikke noen erfaring med quatro.. men siden du sier "kan komme på en del det suger til". Ok.. Hva da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hva da? Hvilken av de 5 versjonene som quattro har hatt tenker du på?

 

De tre versonene jeg tenkte på var:

 

Langsstilt motor; Åpen midtdiff med mulighet for sperre

Langsstilt motor; Torsendiff

Tverstilt motor; Haldex

 

Hvilke er de to andre?

Nysjerrig...!

 

Har ikke noen erfaring med quatro.. men siden du sier "kan komme på en del det suger til". Ok.. Hva da??

 

Suger var kanskje ikke helt riktig ord og bruke,

men gjort er gjort.

Tenker på quattro (med liten q) i bil med lagsstilt motor:

 

* Dårlig utgangspunkt for vektfordeling

De som har sett en girkasse fra audi vet at de fremre drivakslene kommer ut fra clutch-huset.

Andre biler med langsstilt motor har dette punktet midt under dasjen.

Gjelder forsåvidt også Subaru, men i mindre grad da de ikke hadde for vane og legge opptil 5-syl (på rad) framfor senter av forhjulene.

 

* Dårlig utgangspunkt for drifting på tørr asfalt.

(Tenker ikke på kvaliteten på delene, for den klager ingen på)

Igjen, her kommer også vektfordelingen inn litt inn.

Men uansett;

 

Torsendiffen sender power til akslen med mest grep.

(om vi tenker helt mekanisk og ser bort i fra elektronisk hjelpebrems og slikt ball)

Dette vil i nesten alle tilfeller si framme bla. pga. overhengende motor.

Tidligere biler med åpen senterdiff med mulighet for og 100% lås,

vel, igjen, ikke det mest optimale på dette området.

 

Nesten ingen audi'r (bortsett fra v8) har blitt levert med diffBREMS bak.

Hjelper ikke på driftingen.

(og JA, jeg kjenner til audi'r med diffSPERRE bak)

 

 

Hvilke Audi'r har vi sett drifte på f.eks rudskogen?

 

* ex. gr.b. s1'n:

som har kompansert vektfordelingen med utrolig mykt demper/fjæroppsett bak

 

* gule/svarte ex. rc. audi'n: har neppe 'quattro' som har kommet på noen audi.

 

* krb's: har IKKE 'quattro' som har kommet på noen audi.

 

 

 

En siste kommentar til dette inlegget;

 

Dette var ting denne typen 'quattro' IKKE er god på.

Jeg vet om masse denne typen 'quattro' er bra på,

har inget hatforhold til hverken audi eller quattro.

 

Har forresten begrenset personlig erfaring med denne typen 'quattro' selv.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre versonene jeg tenkte på var:

 

Langsstilt motor; Åpen midtdiff med mulighet for sperre

Langsstilt motor; Torsendiff

Tverstilt motor; Haldex

 

Hvilke er de to andre?

Nysjerrig...!

 

 

 

Suger var kanskje ikke helt riktig ord og bruke,

men gjort er gjort.

Tenker på quattro (med liten q) i bil med lagsstilt motor:

 

* Dårlig utgangspunkt for vektfordeling

De som har sett en girkasse fra audi vet at de fremre drivakslene kommer ut fra clutch-huset.

Andre biler med langsstilt motor har dette punktet midt under dasjen.

Gjelder forsåvidt også Subaru, men i mindre grad da de ikke hadde for vane og legge opptil 5-syl (på rad) framfor senter av forhjulene.

 

* Dårlig utgangspunkt for drifting på tørr asfalt.

(Tenker ikke på kvaliteten på delene, for den klager ingen på)

Igjen, her kommer også vektfordelingen inn litt inn.

Men uansett;

 

Torsendiffen sender power til akslen med mest grep.

(om vi tenker helt mekanisk og ser bort i fra elektronisk hjelpebrems og slikt ball)

Dette vil i nesten alle tilfeller si framme bla. pga. overhengende motor.

Tidligere biler med åpen senterdiff med mulighet for og 100% lås,

vel, igjen, ikke det mest optimale på dette området.

 

Nesten ingen audi'r (bortsett fra v8) har blitt levert med diffBREMS bak.

Hjelper ikke på driftingen.

(og JA, jeg kjenner til audi'r med diffSPERRE bak)

 

 

Hvilke Audi'r har vi sett drifte på f.eks rudskogen?

 

* ex. gr.b. s1'n:

som har kompansert vektfordelingen med utrolig mykt demper/fjæroppsett bak

 

* gule/svarte ex. rc. audi'n: har neppe 'quattro' som har kommet på noen audi.

 

* krb's: har IKKE 'quattro' som har kommet på noen audi.

 

 

 

En siste kommentar til dette inlegget;

 

Dette var ting denne typen 'quattro' IKKE er god på.

Jeg vet om masse denne typen 'quattro' er bra på,

har inget hatforhold til hverken audi eller quattro.

 

Har forresten begrenset personlig erfaring med denne typen 'quattro' selv.

Okei... En ting først her... Haldex er ikke et qauttro system. Haldex systemet tilhører VW og fungerer veldig enkelt slik at når fordekka spinner slår bakdekka inn. Det heter da syncro eller nå på nyere biler 4-motion. også nevner du noen biler her...

 

* ex. gr.b. s1'n:

som har kompansert vektfordelingen med utrolig mykt demper/fjæroppsett bak

 

* gule/svarte ex. rc. audi'n: har neppe 'quattro' som har kommet på noen audi.

 

* krb's: har IKKE 'quattro' som har kommet på noen audi.

 

Audi S1. Tidligere Gruppe B Rally bil. Den har systemet quattro. driv på alle hjul. Den har et ekstremt hardt fjærsystem . og ja, den har god vektfordeling.

 

Den gule/svarte s2 coupeen du mener kanskje? Den har orginalt S2 drivlinje. Med Thorsen diff forran.

 

KRB Trading sin UR quattro har byttet om til s2 drivlinje.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår