Gå til innhold

Quattro slår alle i skibakken

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

Klarer meg heelt fint med bilen min jeg' date=' derfor jeg ikke henger med leppa om enkelte har noe negativt å komme med om kjerra mi. Trenger ikke store felger på liten bil vet du:) Vi er alle ulike, enkelte går bare litt lenger i å forsvare valgene sine enn andre.[/quote']

Nei det er ikke rart til du ikke klager på bilen din når du holder følge meg Porsche turbo som alderi er levert med turbo :knob: :fingers:

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei det er ikke rart til du ikke klager på bilen din når du holder følge meg Porsche turbo som alderi er levert med turbo :knob: :fingers:

 

Du synker til det nivået ja.. :) Sa aldri "holdt følge" med.

 

I en HELT utrolog teit tråd med navn "Takk for følget" var jeg dum nok til å takke en Porsche for leken. Som jeg har sagt 24492 ganger i ettertid, jeg sa aldri jeg holdt følge motormessig. Jeg sa vi lekte og hadde det gøy. Hadde'n satsa like mye som meg hadde'n vært over alle hauger før jeg hadde rukket si "Auda". :titties:

 

Er ikke "Porsche Turbo" levert med turbo? Neivel :)

 

Det jeg mixet i denne sammenhengen var Carrera/Turbo. Trodde 911 var Carrera uansett, dum som jeg var. Grunnen er vel at jeg ikke har siklet spesielt mye på Porsche oppigjennom tia tenker jeg:)

 

Men dette er ENDA mer offtopic enn resten av postene i tråden, så ta det privat hvis du/dere har traumer ang denne hendelsen :D

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synker til det nivået ja.. :) Sa aldri "holdt følge" med.

 

I en HELT utrolog teit tråd med navn "Takk for følget" var jeg dum nok til å takke en Porsche for leken. Som jeg har sagt 24492 ganger i ettertid' date=' jeg sa aldri jeg holdt følge motormessig. Jeg sa vi lekte og hadde det gøy. Hadde'n satsa like mye som meg hadde'n vært over alle hauger før jeg hadde rukket si "Auda". :titties:[/quote']

 

Du hadde vel ikke sjangs til å holde følge med han da han hadde turbo du da eller? :wonder

 

Få noe innspill på de 2 linkene jeg la ut. Var alt sammen ett filmtriks eller er det faktisk slik at med nok erfarenhet så går det ann å temme alle biler? :titties:

 

Syntes den Audisentrum Audien lå breiere enn noen annen bil jeg har sett på Rudskogen. Noe innspill. Kanskje noen driftere som har noe å avsløre av teknikker osv?

 

Men ingen bil er bedre enn det du selv gjør det til. Kjører du Audi med quattro for førstegang og du har hørt at den understyrer såklart så gjør den det. Jeg har fått høre at MR2 bare snurrer og er som å kjøre en forhjulstrekker framtil den plutselig ville trekke på bakhjula

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde vel ikke sjangs til å holde følge med han da han hadde turbo du da eller? :wonder

 

Få noe innspill på de 2 linkene jeg la ut. Var alt sammen ett filmtriks eller er det faktisk slik at med nok erfarenhet så går det ann å temme alle biler? :titties:

 

Syntes den Audisentrum Audien lå breiere enn noen annen bil jeg har sett på Rudskogen. Noe innspill. Kanskje noen driftere som har noe å avsløre av teknikker osv?

 

Men ingen bil er bedre enn det du selv gjør det til. Kjører du Audi med quattro for førstegang og du har hørt at den understyrer såklart så gjør den det. Jeg har fått høre at MR2 bare snurrer og er som å kjøre en forhjulstrekker framtil den plutselig ville trekke på bakhjula

 

Hadde nok ikke holdt følge uansett, men hadde en fin tur en fin sommerdag og er takknemmelig for at de ikke grusa meg og heller lot meg få et minne for livet :)

 

Men jeg er enig i det du sier nå.. Går mange myter om forskjellige biler, det som gjelder er vel å lære bilen sin å kjenne såpass at man kan eliminere om ikke alt, men mye av "svakhetene" bilen har. :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for en tråd.

 

Ok, jeg har hatt og kjørt en del rare biler, blant annet en Audi Urquattro.

Utrolig kul bil!

 

Men de som sier at en Audi ikke understyrer, har jammen ikke så mye kjøreerfaring. Helt seriøst. :)

 

MEN: Legg merke til at jeg sier ikke at den er umulig å sladde med, jeg har sladdet mye med Audi. Den går også an å få relativt fort rundt en bane, blir ganske lett å kjøre med såpass med understyring.

 

Men Audi understyrer masse masse i forhold til Subaru, Evo etc etc.

Det kan man ikke nekte for uten å enten mangle erfaring eller å juge. :)

 

Men de kan da være morsomme for det.

Jeg trodde også at Audien min ikke understyrte, helt til jeg testet en bil som oppførte seg bedre. hehe

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er vi enig om følgende:

 

- Audi har biler som kan kjøre opp hoppbakker og andre alpin anlegg..

- Audi understyrer

- Audi har trimvennlige motorer

- Bilforumet har mange fjortisser

- Alt Ford lagde på 80-tallet tikker

- VAG fant opp Multiknirk

 

Noe mer?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er vi enig om følgende:

 

- Audi har biler som kan kjøre opp hoppbakker og andre alpin anlegg..

- Audi understyrer

- Audi har trimvennlige motorer

- Bilforumet har mange fjortisser

- Alt Ford lagde på 80-tallet tikker

- VAG fant opp Multiknirk

 

Noe mer?

 

Høres just about right ut. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, for en tråd.

 

Ok, jeg har hatt og kjørt en del rare biler, blant annet en Audi Urquattro.

Utrolig kul bil!

 

Men de som sier at en Audi ikke understyrer, har jammen ikke så mye kjøreerfaring. Helt seriøst. :)

 

MEN: Legg merke til at jeg sier ikke at den er umulig å sladde med, jeg har sladdet mye med Audi. Den går også an å få relativt fort rundt en bane, blir ganske lett å kjøre med såpass med understyring.

 

Men Audi understyrer masse masse i forhold til Subaru, Evo etc etc.

Det kan man ikke nekte for uten å enten mangle erfaring eller å juge. :)

 

Men de kan da være morsomme for det.

Jeg trodde også at Audien min ikke understyrte, helt til jeg testet en bil som oppførte seg bedre. hehe

 

Nå skal ikke jeg skryte på meg så mye kjøreerfaring, men jeg føler at jeg har ganske godt grunnlag til å si det jeg sier.

 

Syntes de fleste 4wd jeg har kjørt understyrer litt før de legger seg ut og at man må legge de opp før svingen for å klare svingen i god fart (på vinterføre) uansett om bilen heter 80quattro, lancer etc.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har førstehånds erfaring med understyrende Audier - min gamle Coupé Quattro understyrte rett inn i en søppelcontainter som sto i ytterkanten av en slakk, slakk venstresving. Det var _selvfølgelig_ min feil siden jeg kjørte den bilen der og da, men det jeg sier er at har jeg istedenfor sitte' i en hvilkensomhelst annen FR-bil (318 iSbil f. eks.) hadde jeg berget meg unna containeren. Det er ikke mange andre biler enn Audi som prestérer å understyre å fantastisk.

 

Kjører du for fort inn i en sving vil bilen din understyre. Selv om det er en D1 drifterigga bling bling japsebil.

Jeg tror du hadde krashet akkurat like hardt med en 318iSbil, som du så fint kaller det.

 

 

Edit: Mc banan. Dette er nevnt før. Og jada. nesten alle med Audi på banen har flyttet på motoren og kjører 1000hk rett på hjula med sperrer på osv osv osv. Tror nok ikke det. Er mye jobb å flytte motoren bakover. Tror ikke jeg hadde orker å gjøre det med en såpass perfekt bil som En Audi med quattro. Men det faktum at japse gutta må bytte seter, ratt, sette på spoilere og hive ut resternde interiør for å i det hele tatt holde følge etter en Audi S4 på 2tonn rundt Rudskogen osv er mektig imponerende. Spesielt når de fleste s4 osv på banekjøringene sjelden kjører mere hester enn 400hk.

 

Jeg må le av denne posten. Og jeg må le av halve starten på denne tråden hvor man lirer av seg ordet Drifte... og Audi i god symbiose...

 

Drifting foregår med en velbalansert bakhjulstrekker. Jeg og forøvrig de fleste tullebukkene i japan som driver med dette mener at firehjulstrekk aldri kan bli noen drifting bil.

 

Anngående det med at "japse gutta" må bytte seter, ratt og sette på spoilere for å holde følge med en audi rundt rudskogen stiller jeg meg litt tvilende til... De audiene som kjører raskest på bane i Norge har ribba interiør de også...

 

Derimot har Audi quattro bilene et ekstremt godt veigrep både om sommer og vinter. Det å kjenne skyvet i en bra audi på tørr asfalt er en vel så deilig opplevelse som en sierra/200sx/skyline som spoler ut og vingler med ræva...

 

Problemet her er at innerst inne vil nesten alle egentlig kunne sladde litt.

Audi gutta sladder nydelig på isbaner, jeg har selv kjørt Audi på isen og følelsen av å komme med ræva først inn i svingen knuser alle bakhjulstrekkere og andre normale "sladdebiler". Derimot når det er masse veggrep på tørr asfalt vil audi quattroen ikke kunne sladdes, grunnet det ekstreme veggrepet.

 

Så i forhold til topic'en vil quattro'ene slå mange biler i skibakkene... Selv om den er understyrt.

 

Jeg er faktisk skjeleglad for at min deilige passat har motoren på langs, og er sykt fortung og understyrt. Til å være fwd har den en utrolig klatreevne og under normal kjøring om vinteren merker jeg lite til det glatte føret.

 

Derimot i min nissan primera med tverrstilt motor, og et utrolig overstyrt understell, selv med fwd spoler og sliter den, og er generellt utrolig ubrukelig anngående fremkommeligheten på vinterføre.

Og jeg har Identiske og helt nye Conti Viking Contact 3 piggfrie på begge bilene, og savner den deilig fortunge Passaten når jeg står og spoler i små hellinger med primeraen.

 

Jeg har også en nissan 200sx med bakhjulstrekk og diffbrems og mere sladdeutsty, og det er bare å drite i å kjøre den bilen om vinteren, noe mer ubrukelig møkk, som ikke klarer å sladde engang, pga jeg aldri klarer å komme meg over 50 kilometer i timen kan du lete lenge etter :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke han her har problemer med understyring?

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-4046940271418045973

 

også en ting til, denne bilen har hester, men ikke noe sperrer på bakaksel eller noe som helst...

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du for fort inn i en sving vil bilen din understyre. Selv om det er en D1 drifterigga bling bling japsebil.

Jeg tror du hadde krashet akkurat like hardt med en 318iSbil, som du så fint kaller det.

 

 

 

 

Jeg må le av denne posten. Og jeg må le av halve starten på denne tråden hvor man lirer av seg ordet Drifte... og Audi i god symbiose...

 

Drifting foregår med en velbalansert bakhjulstrekker. Jeg og forøvrig de fleste tullebukkene i japan som driver med dette mener at firehjulstrekk aldri kan bli noen drifting bil.

 

Anngående det med at "japse gutta" må bytte seter, ratt og sette på spoilere for å holde følge med en audi rundt rudskogen stiller jeg meg litt tvilende til... De audiene som kjører raskest på bane i Norge har ribba interiør de også...

 

Derimot har Audi quattro bilene et ekstremt godt veigrep både om sommer og vinter. Det å kjenne skyvet i en bra audi på tørr asfalt er en vel så deilig opplevelse som en sierra/200sx/skyline som spoler ut og vingler med ræva...

 

Problemet her er at innerst inne vil nesten alle egentlig kunne sladde litt.

Audi gutta sladder nydelig på isbaner, jeg har selv kjørt Audi på isen og følelsen av å komme med ræva først inn i svingen knuser alle bakhjulstrekkere og andre normale "sladdebiler". Derimot når det er masse veggrep på tørr asfalt vil audi quattroen ikke kunne sladdes, grunnet det ekstreme veggrepet.

 

Så i forhold til topic'en vil quattro'ene slå mange biler i skibakkene... Selv om den er understyrt.

 

Jeg er faktisk skjeleglad for at min deilige passat har motoren på langs, og er sykt fortung og understyrt. Til å være fwd har den en utrolig klatreevne og under normal kjøring om vinteren merker jeg lite til det glatte føret.

 

Derimot i min nissan primera med tverrstilt motor, og et utrolig overstyrt understell, selv med fwd spoler og sliter den, og er generellt utrolig ubrukelig anngående fremkommeligheten på vinterføre.

Og jeg har Identiske og helt nye Conti Viking Contact 3 piggfrie på begge bilene, og savner den deilig fortunge Passaten når jeg står og spoler i små hellinger med primeraen.

 

Jeg har også en nissan 200sx med bakhjulstrekk og diffbrems og mere sladdeutsty, og det er bare å drite i å kjøre den bilen om vinteren, noe mer ubrukelig møkk, som ikke klarer å sladde engang, pga jeg aldri klarer å komme meg over 50 kilometer i timen kan du lete lenge etter :)

 

 

TAKK :)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstillingen til Ford Mondeo er jo så mye bedre. Måtte bytte bære armer, kuler og massevis av foringer på våres ford mondeo 2000 i det den rundet 15.000km. Snakk om bra bil dere. For ikke å snakke om den forrige 94modellen hvor alt var gæli, bilen kom jo ferdig fra fabrikk i 3 forskjellige nyanser. og ikke minst med gulefrontlykter. Snakk om valutta for penga. Spør faren min om han er glad i Ford.

 

Sorry for å rippa opp i gammal info her, men.. masse klaging øve ford, og far din hørres ikkje ut som om han er spesielt glad i Ford.. menne.. har han kjøpt sin andre Mondeo?

01 BMW 320 Ci

-x 93 Volvo 850 GLE

-x 89 Sierra iS

-x 87 Audi 80 1.8e

-x 83 Sierra 2.0L R.I.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg må le av denne posten. Og jeg må le av halve starten på denne tråden hvor man lirer av seg ordet Drifte... og Audi i god symbiose...

 

Drifting foregår med en velbalansert bakhjulstrekker. Jeg og forøvrig de fleste tullebukkene i japan som driver med dette mener at firehjulstrekk aldri kan bli noen drifting bil.

QUOTE]

 

Hvis du sikter til signaturen, så er den laget slik fordi det var en person som nevnte Audi og drifting og sa det var umulig. Og det syntes jeg er kjempe dumt, da alle med Audi med 4x4 drømmer om å kunne klare å drifte sammen med de "store" gutta :rolleyes: derfor det også står "det var dumt" på slutten.

 

har aldri nevnt ordet drifitng og sier at man kan "drifte" med Audi, Audi skal man ligge bredt meg og sladde med. Drifting er forbeholdt de som virkelig kan det.

 

Men da har vel de fleste fått ut litt aggresjon og tatt seg en god latter. Er helt utrolig at man klarer å gå fra noen som kjører oppbakker med 4x4 biler til å plutselig handle om drifting og vekt/vekt fordeling, kvalitet osv på Audi modellene. :rolleyes:

 

Vil bare takke :google for å ha såpass mye bra filmer ute på nett, slik at man får sett at Audi faktisk ikke bare går rett fram, og at det faktisk går ann å sladde (ikke drifte!) med dem.

 

Sorry for å rippa opp i gammal info her, men.. masse klaging øve ford, og far din hørres ikkje ut som om han er spesielt glad i Ford.. menne.. har han kjøpt sin andre Mondeo?

 

Er vel bare 2 innlegg her som disser ford, så vennligst les igjenomm hele tråden før du prøver å virke som ett offer chicken

 

Fattern var glad i ford han. Helt til han kjøpte mondeo, det holdt lenge med de 2 modellene. Da ford faktisk nektet å bli med på div regninger på deler som ikke skulle blitt ødelagt på såpass kort tid. og det var rett og slett dårlig kundeservice og veldig dårlig bil. Kan også nevne at de originale demperene bak på mondeon som skulle hindre sig når bilen var full lastet, desverre aldri fungerte. Dro på tur til Tyskland dagen etter at vi hentet bilen, og fant fort ut at dette var ødelagt.

 

Så nå går det desverre ikke i Ford hjemme hos fattern noe mere. han kjøpte seg heller en Saab 9-3 2t

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår