Gå til innhold

Quattro slår alle i skibakken

Ranger emnet


Kverna

Anbefalte innlegg

jaja. om du ombestemmer deg så er jeg villig til å legge 5 lapper på bordet. Så får vi se om audi understyrer ut av svingen når jeg kjører den

 

Audi med en stor 5 sylindra høvelbenk langt foran forhjula er nødt til å undrestyre, De 4 sylindra er bedre når det gjelder understyring.

Det er akkurat det samme om du eller en annen hadde kjørt bilen, understyrer gjør det uansett.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 199
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Audi med en stor 5 sylindra høvelbenk langt foran forhjula er nødt til å undrestyre, De 4 sylindra er bedre når det gjelder understyring.

Det er akkurat det samme om du eller en annen hadde kjørt bilen, understyrer gjør det uansett.

 

Ingen som sier at det ikke gjør det, men folk benekter at det faktisk går ann å kjøre med bilen så lenge den understyrer. MAKAN. Er vel fortsatt fult mulig å kjøre en bil som understyrer og som har helt på trynet feil vektfordeling eller? Du klarer det kanskje ikke, siden du uttaler deg så negativt om dette. :cocain:

 

:popcorn

 

Edit: Ja jeg påstår det, når det blir fremhevet dette med understyring. Er det ett problem for deg eller andre så ikke kjør Audi med quattro. Er vel ikke værre enn det? Er masse folk som klarer å kjøre quattro på bane og til hverdags uten å måtte syte over denne understyringen. Innse fakta, kjøre stil og din egen innstilling ovenfor bilen og dens håndterbarhet er det som teller. Er mange andre biler som overstyrer, men ser ikke det som noe problem, så lenge man klarer å håndtere bilen. Og etter som hva jeg har erfart så er alt mulig bare man vill det happyhappy

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk som påsto at jeg ikke kunne kjøre med quattro i denne tråden, bare for jeg ikke liker måten den oppfører seg, nei, skal nok få meg en bil med Formula Fergusson 4x4 system.......

Så skal vi nok se oppover skibakkene...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som sier at det ikke gjør det, men folk benekter at det faktisk går ann å kjøre med bilen så lenge den understyrer. MAKAN. Er vel fortsatt fult mulig å kjøre en bil som understyrer og som har helt på trynet feil vektfordeling eller? Du klarer det kanskje ikke, siden du uttaler deg så negativt om dette. :cocain:

 

:popcorn

 

Det er ikke noe problem å kjøre en bil som understyrer men for går det hvertfall ikke.

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at det går sakte når det understyrer, men audiene understyrer mye og da går det sakte. Jeg synes det er fint hvis det under styrer litt, ikke mye hvis det skal gå fort på bane eller på isen

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at det går sakte når det understyrer, men audiene understyrer mye og da går det sakte. Jeg synes det er fint hvis det under styrer litt, ikke mye hvis det skal gå fort på bane eller på isen

 

Vi ser jo det på Isbane treffa. Går i alle fall fort nok for Audiene. og jeg tviler på at alle i VW Audi club Norwegen har flyttet motorene sine 45cm lengre bakover. Du ser jo det i Gatebil racing serien. Audisentrum bila går fort nok de. fordi de får nok feste, og gutta som kjører klarer å hanskes med bilene.

 

Er jo ikke værre enn å tråkke litt på gassen og virkelig bruke bilen og quattro systemet skikkelig. Ser ikke understyringen som noe stort problem, verken det eller vekten. Nå skal dere vite at en S4 1994mod veier ganske mye og alikvell så har jeg sett flere slike som virkelig holder følge med "råe" biler. Og da skal man virkelig finne på noen gode unnskyldninger for å bortforklare dette.

 

For de andre bilene har da:

Vekt fordelingen, understyringen, egenvekten på Audien og det dårlige quattro systemet på sin side.

 

Vi kan sikkert få denne tråden opp i 150sider, men ser liksom ikke at det kommer nye argumenter verken fra "audi gutta" og "anti quattro gutta" :hello:

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at det går sakte når det understyrer, men audiene understyrer mye og da går det sakte. Jeg synes det er fint hvis det under styrer litt, ikke mye hvis det skal gå fort på bane eller på isen

 

har du ikke skjønt noenting enda?

om man understyrer så gjør man noe feil da det går mye fortere med quattro å ligge breit... MYE fortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare teste dette ut da? Burde vel være nok av biler her fra forskjellige merker til å teste ut. Evo og sti som ligger så bra i svinga vs forskjellige quattro`er som mest sannsynlig kommer til å ligge i en haug utenfor veien.

 

offtopic*

Holdt faktisk nesten på å kjøpe med en impreza wrx sti, grei og kjøre, fin på vinteren og man kunne liggebreit med den og alt det der, men likte ikke interiøret, den generelle følesen jeg hadde om bilen og jeg syntes den gikk forholdvis dårlig. At man heller ikke kunne få den med skinn gjorde sitt til at jeg ikke valgte å binde meg opp i gjeld for å få en bil jeg mest sannsynlig ikke ville bli helt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda har vell generelt problemer med å matche Evo og Sti`er når vi kommer til svingen...

Som allerede er svart her tror jeg heller ikke en Audi som er bygget for å være en familiebil med god fremkomelighet hadde klart å henge på i svinger eller bane mot en Evo eller Sti som er bygget for akkuratt bane og svinger. Men tilbake til det tråden handler om tror jeg Evo Sti vil slite stort opp en bakke i forhold. Men jeg skal ordne bakke så er det opp til de som eier Allroad og Evo/Sti å finne ut. Hadde vært morro å tatt en kveld da Pudding kunne kommet og filmet og full pakke. Så kunne vi hatt en offesiell bilforumet test.

Og uansett utfall så kan alle holde kjeft i ettertid for da ligger beviset på film samme hvem som vinner happyhappy

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke en audi klarer å hamle opp med evo og sti. De stiller vel i sin egen klasse. Men derimot en MR2 på snøføre skulle jeg spist til frokost, det blir jo nesten som bambi på isen

 

Haha :D Uttal deg om noe du vet noe om neste gang.. Tror vi må ta en test en gang jeg.. Selv om jeg kanskje ikke hadde vunnet, sku jeg nå motbevist bambi på isen påstanden din.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår